  • 111. Data: 2024-09-17 22:17:47
    Temat: Re: Jak wybrać laptopa?
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.09.17 o 20:40, Adam pisze:

    > Nie wszystkie.
    >
    > Zobacz np. HP Zbook, Lenovo ThinkPad, Dell Precision.
    > Zawiasy niezniszczalne.

    Chyba jednak nie.
    Pisałam już o tym, że dopiero teraz przeglądając opisy HP
    dowiedziałam się jakie mają słabe zawiasy.
    Moje Lenovo, w którym sama wymieniałam zawiasy to był właśnie
    ThinkPad.
    Zarówno moje Lenovo jak i HP to nie były tanie laptopy, a na
    grupie podczas dyskusji spotkałam się z krytyką, że kupiłam
    zbyt drogie laptopy.

    I chociaż normalnie nie otwieram i zamykam laptopa ogromną
    ilość razy dziennie, to już nie wierze, że trafię na mocne
    zawiasy.
    Dlatego chciałabym kupić takiego laptopa, w którym w razie
    czego będę w stanie sama je wymienić bez specjalnych trudności.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 112. Data: 2024-09-18 10:47:29
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    >  - sprzedawca też odpowiada za sprzedawany towar
    >  - ważna jest reakcja sprzedawcy

    Ale ja tu nie mam nic do zarzucenia sprzedawcy z ME. To przecie nie on
    wypisuje specyfikacje sprzedawanego sprzętu.

    > Nie rozumiem...

    Po co komu sprzęt typu laptop, skoro  jest pod każdym względem dla niego
    alternatywa?

    > Być może. [co poradzę? -- może nie jestem muzykalny?...]

    To tylko tak Ci się może wydawać. Jednym słowem będziesz żył w błogiej
    nieświadomości dopóki nie spróbujesz.

    > Owszem -- warto pogadać...

    ... z kimś takim co ma o sprawie jakie takie pojęcie, wynikające z
    doświadczenia.

  • 113. Data: 2024-09-18 14:55:26
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.09.18 o 10:47, Trybun pisze:

    > Po co komu sprzęt typu laptop, skoro  jest pod każdym względem dla niego
    > alternatywa?

    Jaka alternatywa?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 114. Data: 2024-09-18 15:05:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 18.09.2024 o 14:55, Ewa pisze:

    > Jaka alternatywa?

    Zapewne tablet + stacjonarka

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 115. Data: 2024-09-18 15:23:32
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 18.09.2024 o 15:05, Mirek Ptak pisze:

    > Zapewne tablet + stacjonarka
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    No to marna ta alternatywa.
    Dwa graty zamiast jednego.

    Sam nie widze alternatywy dla laptopa.
    Zwykle jest zawsze ze mną i mam w nim wszystko, czego potrzebuję.
    Z blaszakiem nie poleżę na kanapie :)))

    --
    Wiesiaczek - dziś z DC
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 116. Data: 2024-09-18 23:29:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 17 Sep 2024 22:17:47 +0200, Ewa napisał(a):

> [...]
    > Zarówno moje Lenovo jak i HP to nie były tanie laptopy, a na
    > grupie podczas dyskusji spotkałam się z krytyką, że kupiłam

    Zbyt drogie czy zbyt drogo?

    Dla jednej osoby jakiś Inspiron może być za drogi, a dla innej osoby
    Thinkpad P17 będzie w sam raz.

> [...]
    > Dlatego chciałabym kupić takiego laptopa, w którym w razie
    > czego będę w stanie sama je wymienić bez specjalnych trudności.

    Końcem zeszłego roku w pewnej firmie wymieniałem ludziom laptopy.
    Tutaj mój podręczny magazyn:
    https://ibb.co/KszmmG2
    Pozostałe były w innym pomieszczeniu.
    Na niecałe 180 laptopów żaden nie miał uszkodzonych zawiasów.
    Były uszkodzenia portów, były różne inne - wszystko było robione na bieżąco
    w ramach gwarancji, ale nie było ani jednego zgłoszenia zawiasów, ja też
    nie stwierdziłem przy odbiorze starych laptopów żadnych niepewnych ani
    kiwających się zawiasów.
    A o te laptopy nikt nie dbał, bo była gwarancja Pro On-Site z szybkim
    czasem reakcji.
    A to tylko zwykłe Latitude. Aczkolwoek krótko używane: tylko ok. dwa lata.

    Może miałaś jakiegoś pecha, albo trafiła Ci się chińska kopia?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 117. Data: 2024-09-19 01:22:11
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-17, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie wszystkie.
    >
    > Zobacz np. HP Zbook, Lenovo ThinkPad, Dell Precision.
    > Zawiasy niezniszczalne.

    Zbók brzmi interesująco.

    > Mam znajomych z bardziej "cywilnymi" laptopami, np. Dell Latitude. I pomimo
    > kilku lat pracy, gdzie laptop dziennie jest co najmniej kilkanaście razy
    > otwierany i zamykany (i czasem wrzucany luzem do bagażnika z różnymi
    > częściami albo urządzeniami), to też nie widać zużycia zawiasów.

    Jak już sobie gadamy .... z Latitude to jest taka dziwna rzecz, że jak
    do mechanicznej odporności przyczepić sie nie mogę, to zauwazyłem, że
    raz, mimo koszmarnej ceny, jakby nie nadąrzają za standardem. Jeszcze
    kilka lat temu często brak FHD, mimo, że mało co już nie miało. Tu,
    jeszcze mogę się doszukac róznych technicznych powodów. Natomiast nie
    bardzo mogę odnosnie powłok, którymi je malują. Strasznie delikatne.
    Postawiłem na nowiutkim 5440 ceramiczny kubek i od razu rysy do gołego
    plastiku (czarnego oczywiście, bo powłoka srebrna). W porzednim tej
    serii było dokłądnie to samo. Zastanawiam się, czy to nie celowa
    polityka. Wygląd nie jest powodem do wymiany/serwisowania, ale jak
    laptop będzię wyglądał jak ostatni obwieś, to robi wiochę na zewnątrz
    firmy i nalezy kupić nowe.

    --
    Marcin

  • 118. Data: 2024-09-19 01:35:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-14, Ewa <E...@c...pl> wrote:

    > Film jest super. :-)
    > Myślę, że to jest ten, w każdym razie z zewnątrz jest identyczny.
    > W środku nie wiem, bo jeszcze mojego nie otwierałam. Ale tak samo
    > jak mój ma 2 dyski: SSD i HDD.

    > Na jakimś filmie, który widziałam wcześniej w ramach poszukiwań, ktoś
    > używał w tym celu karty kredytowej.

    Może zadziałać, ale nie musi. Jak dobrze spasowana pokrywa, to karta
    kredytowa moze się okazać zbyt gruba. Ale tez, w cześci, pokrywa może
    się dac zdjąć bez ekstra pomocy.

    -telefonow-tabletow-laptopow-otwierak-rt0100-32w1-12
    563525115
    > Dziękuję za ten link. Chyba się na to skuszę, tylko nie wiem jeszcze
    > czy wystarczy mi taki za 36,99 zł czy razem z takim za 45 zł.
    > Zastanowię się.
    >
    > W sumie to poza ewentualną trudnością z samym otwarciem obudowy
    > widzę wcześniejszą z zamknięciem i odwróceniem laptopa na plecy.
    > Mój laptop jest cały czas otwarty i nie wiem czy uda się go zamknąć,
    > bo szczególnie prawy zawias jest praktycznie poza laptopem.
    > Potem jeszcze musiałby dać się otworzyć.

    Możesz otworzyć bez zamykania kładąc na klawiaturze z ekranem w dół,
    przy krawędzi np. stołu. Podłóż mu coś miękkiego pod ta klawiaturę,
    jakąś cienką piankę ochronną najlepiej, np. taką w jaką się czasami
    pakuje elektronike, ale nic sie tez nie stanie jak będzie to kawałem
    tektury falistej czy nawet kuchenny ręcznik.

    > Ponadto potrzebny byłby mi taki patyk (jak na filmie) drewniany lub
    > plastikowy do podważania różnych rzeczy. Chyba jest w zestawie z
    > Allegro.
    > Poza tym, patrząc na konieczne operacje wg filmu, powinnam sobie
    > ze wszystkim poradzić. Ale oczywiście nigdy nie wiem czy się
    > na czymś nie zatnę.
    > Zauważyłam, że niektóre elementy są odklejane. Czym je przykleić
    > składając laptopa z powrotem? Tego na filmie nie ma.

    Zwykle dwustronną tasmą klejącą. Najlepiej jakąś markową. To są często
    taśmy typu mikrogąbka, żeby dobrze przylegało do nierówności.

    > A propos możliwości zacięcia się. W tym jest cały pies pogrzebany,
    > bo nie wiem ile czasu rozwiązanie problemu/ów po drodze mogłoby
    > zająć. W tym czasie byłabym zupełnie bez komputera. Mój tablet go
    > nie zastąpi. Oczywiście sam film miałabym zapisany na tablecie,
    > ale co jeśli to nie wystarczy?

    Ryzyko jest zawsze :) Sam skończyłem z min. jednym laptopem w ten
    właśnie sposób. Po prostu coś mi się urwało po drodze. Zdarza zię, jak
    ktos w tym nie siedzi. Wtedy się czeka aż to cos po zamówieniu
    przyjdzie.

    > Myślę więc, że pomysł z zakupem nowego laptopa w pierwszej kolejności,
    > a potem z naprawą tego starego, będzie bezpieczniejszy i komfortowy.

    Jesli nie jest to dla Ciebie jakimś dużym finansowo problemem, to jest
    to MZ lepsza opcja.

    > Będę szukać nowego laptopa. Chciałabym znaleźć taki z 2 dyskami.
    > Jeśli mi się to nie uda, to kupię z 1 dyskiem SSD, ale większym
    > i podzielę go na partycje żeby system nie mieszał się z danymi.
    > Ale wtedy ceny bardzo szybko szybują do kilkunastu tysięcy zł.
    > Nie zamierzam specjalnie oszczędzać, ale to już byłaby przesada.

    XXk tez bym na laptopa do domu nie wydał :) Dla mnie laptop to
    urządzenie głownie kanapowe.

    --
    Marcin

  • 119. Data: 2024-09-19 01:57:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-09-16, Ewa <E...@c...pl> wrote:
    > W dniu 2024.09.14 o 16:16, Ewa pisze:
    >

    > https://allegro.pl/oferta/zestaw-narzedzi-do-naprawy
    -telefonow-tabletow-laptopow-otwierak-rt0100-32w1-12
    563525115

    -telefonow-tabletow-laptopow-otwierak-rt0100-32w1-12
    563525115

    > Jest tam co najmniej kilka podobnych zestawów, nie wiem który/które
    > wybrać. Na pewno nie będę niczego lutować, ale reszta chyba może być
    > potrzebna. Wydaje mi się powinnam kupić najbardziej uniwersalny,
    > czyli który?

    Te zestawy nie są jakoś specjalne trwałe, szczególnie w kwestii
    plastikowych lewarków. Jak masz opcję "smart" to kup taki co ma wszystko
    co potrzebujesz a juz załapuje się na darmową dostawę.

    Jesłi nie masz nieco bardziej ogólnego zestawu do rozkręcania laptopów
    to możesz też zainwestowac trochę więcej (lub niekoniecznie) i kupić coś
    takiego:

    https://allegro.pl/oferta/zestaw-malych-srubokretow-
    bitow-mini-do-laptopa-do-komputera-115w1-16316833655
    https://allegro.pl/oferta/zestaw-narzedzi-do-naprawy
    -telefonow-tabletow-elektroniki-pc-laptopow-85w1-160
    28733841
    https://allegro.pl/oferta/zestaw-srubokretow-precyzy
    jnych-wkretakow-do-telefonow-145w1-16059737001
    https://allegro.pl/oferta/zestaw-srubokretow-precyzy
    jnych-bitow-rt0117-do-telefonow-tabletow-110w1-14578
    062597

    > No i sprawa tego kleju. Chyba przy składaniu z powrotem starego laptopa
    > (rozkładanego wg w/w filmu) byłby potrzebny. Jaki do tego celu kupić?
    > Nie przypominam sobie bym potrzebowała klej przy składaniu z powrotem
    > Lenovo.

    https://allegro.pl/oferta/tasma-montazowa-klej-gsm-d
    o-ramkek-dotyk-1mm-1-4m-12108374481
    https://allegro.pl/oferta/tasma-montazowa-samoprzyle
    pna-do-zastosowan-gsm-montaz-ramek-lcd-2mm-4-9m-1331
    1911476

    Jak coś mocniejszego i klejowego, to dwuskładnikowy epoksyd.

    --
    Marcin

  • 120. Data: 2024-09-19 07:44:35
    Od: Ewa <E...@c...pl>

    W dniu 2024.09.18 o 23:29, Adam pisze:

    > Zbyt drogie czy zbyt drogo?

    Zbyt drogie, czyli zbyt wypasione wg innych grupowiczów.
    Mam taką zasadę przy kupowaniu różnych rzeczy, że staram
    się dobierać do moich potrzeb, również tych prawdopodobnych
    w bliskiej przyszłości, równocześnie nie kierując się
    przesadną oszczędnością. Na szczęście zwykle mogę sobie
    na to pozwolić.

    Zawiasy w Lenovo popsuły się po około 10 latach używania.
    Łącznie używałam tamtego laptopa przez prawie 14 lat, w tym kilka
    lat po samodzielnej wymianie zawiasów. Z tym, że przez większość
    tamtego czasu miałam jeszcze równocześnie komputer stacjonarny,
    więc z jednej strony laptop był mniej używany (otwierany),
    a z drugiej przy wymianie zawiasów miałam komfort posiadania
    drugiego komputera.

    I tak będę szukać.

    > Może miałaś jakiegoś pecha, albo trafiła Ci się chińska kopia?

    Może rzeczywiście miałam pecha. Jednak, jeśli dobrze pamiętam,
    to kupując zawiasy zarówno do Lenovo, jak i do HP, był wtedy duży
    wybór, więc ktoś to kupował, czyli wymieniał.

    Pozdrawiam
    Ewa