    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak uniknąć bycia oszukanym podczas sprzedaży samochodu?
    Date: Mon, 10 Sep 2012 21:08:44 +0200

    Dnia Mon, 10 Sep 2012 20:45:27 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > To. Zauważ, że przeniesienie własności nie nastepuje pod warunkiem zaplaty.

    Na razie to mowimy o tym ze umowa zostaje zawarta, a w jej efekcie powstaja
    dwa zobowiazania. Ktore kiedys tam beda wykonane ... albo i nie.

    Ale ja tu nie widze zakazu innych uwarunkowan, np takich ze jedno
    zobowiazanie zostanie wykonane dopiero po spelnieniu pierwszego.

    > Spróbuj sprzedając mieszkanie taką klauzulę wstawić. Zobaczysz, że ją
    > notariusz odwali.

    Zobacze ... choc tak calkiem pewny nie jestem.

    Co nie znaczy ze to jest prawidlowo. Pomysl np co bedzie jak nabywca po
    podpisaniu nie dostanie kredytu. Albo np umrze. Ewentualnie sprzedawca
    umrze po zaplaceniu a przed podpisaniem.

    To powinno byc tak ze obaj podpisuja, i sad wpisuje do ksiag nowego
    wlasciciela ... wraz z ciazacym zobowiazaniem na rzecz starego wlasciciela.
    Po przelaniu zobowiazanie sie wykresla i sprawa jest zalatwiona.

    J.