  • 21. Data: 2009-11-27 09:58:06
    Temat: Re: Jak to policzyć ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Radek D pisze:

    > Co mi możecie teraz powiedzieć - na temat oryginalności ?

    Nic dopóki nie wiem, czy zdjęcia rzekomo z 10km jest kadrowane (i o ile)
    i z jakiej wielkości matrycy (przede wszystkim rozmiar fizyczny,
    liczenie pikseli, to drugi sposób na obliczenie).
    Analiza kątów i perspektywy jest dużo trudniejsza i obarczona większym
    błędem, a do tego na tym zdjęciu nie ma za bardzo do czego porównać.
    Brak perspektywy powietrznej faktycznie jest podejrzany, szczególnie, że
    raczej mroźną zimą zdarza się tak przejrzyste powietrze, ale wtedy
    byłoby falowanie spowodowane unoszącym się ciepłym powietrzem znad
    budynków, bo zdjęcie jest bardzo "poziomo".

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 22. Data: 2009-11-27 10:00:58
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Poprawiam sam siebie - zwróć uwagę na krzyże na wieżach. Moim zdaniem
    oba zdjęcia są robione z podobnej odległości i miejsca. Gdyby jedno ze
    zdjęć było z ponad 10x większej odległości, to krzyże powinny być na
    podobnej wysokości. Tak mi się w każdym razie zdaje.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 23. Data: 2009-11-27 10:08:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Nov., 10:32, Radek D <r...@p...onet.pl> wrote:
    > Więc tak:
    > To jest fotka (możliwe że crop) "z 10km":http://www.42-290.eu/fotka/18dbee17a6.jpeg

    to zdjecie jest na pewno z mniejszej odleglosci

    z 10 km nie dostaniesz takiej rozdzielczosci.

    mozna tak przyblizyc budowle , ale nie bedzie takiego odwzorowania.

  • 24. Data: 2009-11-27 10:12:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Nov., 10:44, "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm> wrote:

    > :-)
    > No właśnie cały "bajer" polegał na tym, że na tej stronie masz kąty podane dla
    > przekątnej oraz w pionie i poziomie.

    no rzeczywiscie nas zabajerowali ladnie.

    nigdy bym nie przypuszczal.

  • 25. Data: 2009-11-27 10:16:25
    Od: pkw <k...@g...pl>

    XX YY pisze:
    > np to
    >
    > dokladnie 10752 metry
    >
    > http://picasaweb.google.at/fotografie25/Fotki#532647
    8583375940690

    Takie dwa male pytania.
    Czy to nie crop, i to znaczny, przypadkiem?
    Czy to przypadkiem nie airbus a340-500 w barwach thai?

    Czy mnie sie tylko wydaje?:)

    p.

  • 26. Data: 2009-11-27 10:19:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl>
    > Jest sobie fotka pewnego obiektu architektonicznego.
    > Autor twierdzi, że została ona wykonana z odległości
    > ok. 10km - mnie tymczasem wygląda to na fake.
    >
    > Powiedzmy, że ogniskowa wynosiła 500mm na matrycy 12MPix
    > jak mając takie dane obliczyć wielkość w pikselach obiektu o
    > znanych wymiarach ?

    Tak wprost nie policzysz - za duzo niewiadomych :-)

    Obiektyw rzeczywiste 500mm czy "ekwiwalent", matryca 12Mp, ale o
    rozmiarze .. no wlasnie, jakim ?

    > PS. Tak na 99% fotka to fake bo nie ma perspektywy powietrza,
    > kąt pod jakim zostało zrobione nie pasuje do miejsca
    > skąd miało zostać zrobione i w dodatku mam prawie
    > identyczną fotkę tylko zrobioną z 500m a nie 10km.

    Teoretycznie mogl uzyc jakiegos teleskopu, powietrze moglo byc
    wyjatkowo przejrzyste, czy jakies pozniejszy filtr mogl poprawic.

    Bardziej ciekawa moze byc zwykla geometria - robil z samolotu ?
    Bo 10km to juz odpowiednich gorek wymaga.

    J.

  • 27. Data: 2009-11-27 10:21:45
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Fri, 27 Nov 2009 11:16:25 +0100, pkw napisał(a):

    8583375940690

    > Takie dwa male pytania.
    > Czy to nie crop, i to znaczny, przypadkiem?
    > Czy to przypadkiem nie airbus a340-500 w barwach thai?

    Cóż, na pewno nie jest to B-747 :)

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 28. Data: 2009-11-27 10:34:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl>
    > Czyli jednak radar :)

    Domyslam sie ze raczej tranceiver samolotu.
    Ktory nadaje znana jemu wysokosc - np barometryczna.

    J.

  • 29. Data: 2009-11-27 10:59:17
    Od: "Ptas" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Radek D" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Więc tak:
    > Co mi możecie teraz powiedzieć - na temat oryginalności ?

    Witaj,

    Patrzac na wzajemny uklad wiezy koscielnej wiekszej i kominow na budynku
    przed samym kosciolem (tych budynkow co to z 10km sa zielone a z 600m zolte)
    mysle, ze podane przez Ciebie kierunki fotografowania sa bledne. Zdjecie
    10-cio kilometrowe wykoano bardziej z prawej i z mniejszej wysokosci
    (n.p.m). Te sdwa kominy u Ciebie sa bardziej w centrum oraz nizej wzgledem
    wiezy.

    Jakbys znal odleglosci pomiedzy dwoma wiezami koscielnymi oraz pomiedzy
    wieza i kominem to mozna by kombinowac dalej ..... ale ciagle tylko zgadujac
    bo jak wspomniano niewiadomych jest sporo.

    Pozdrowka

    Ptas

  • 30. Data: 2009-11-27 11:00:56
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Bardziej ciekawa moze byc zwykla geometria - robil z samolotu ?
    > Bo 10km to juz odpowiednich gorek wymaga.

    A wystarczy ponad 300 metrowy maszt radiowy ;-) ?
    Dzięki temu, że dokładnie go widać na mapie można oszacować
    kąt zrobienia zdjęcia. I co widać na schemat2.jpg bloki nie
    nie znajdują się na linii "strzału".

    PS. Cudowne są te zdjęcia satelitarne/lotnicze.
    Ostatnio ustawiałem antenę satelitarną, miałem wszystkie
    kąty, ale nie mam kompasu. Wyznaczyłem według zdjęcia
    z geoportalu (rozdzielczość 0,25m/pix) w które drzewo u
    sąsiada mam celować i za pierwszym razem sygnał 90% ;-)