  • 11. Data: 2009-11-27 09:05:41
    Temat: Re: Jak to policzyć ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > np to
    >
    > dokladnie 10752 metry

    Zastanawia mnie - skąd masz tak dokładny pomiar odległości? Używałeś
    radaru, czy dzwoniłeś do pilota z pytaniem w trakcie wykonywania zdjęcia?
    Nie, to nie jest drwina, tylko zastanawia mnie, jak uzyskuje się takie
    informacje? Bo chyba wyliczenie na podstawie rozmiarów kątowych samolotu
    w kadrze nie da dokładności do 1m, czy może da?

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 12. Data: 2009-11-27 09:10:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Nov., 10:05, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    > zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

    nie moge powiedziec wprost , ale jestem pillotem i mam uprawnienia
    radiowe z tym zwiazane.
    wysokosc 10752 m to geometryczna ( gps ) nie barometryczna uzywana w
    lotnictwie .

    a wzor jest prosciutki jak drut
    dwie linijki

    odl = wysokosc przedmiotu/ tg(a1)

    a1= kat widzenia obiektywu w kierunku osi przedmiotu*( wys
    przedmiotui w pixelach/ wysokosc calego obrazu w pixelach mierzona w
    kierunku osi przedmiotu )

    XXX

  • 13. Data: 2009-11-27 09:11:42
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > stop
    > katy sa podawnana dle przekatnej

    STOP

    > na te strone nie zagladalem , ale zwroc uwage na ten szczegol.

    Było zajrzeć! :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 14. Data: 2009-11-27 09:12:47
    Od: Michał Grzelak <m...@p...onet.pl>

    Paweł W. pisze:

    > Zastanawia mnie - skąd masz tak dokładny pomiar odległości? Używałeś
    > radaru, czy dzwoniłeś do pilota z pytaniem w trakcie wykonywania zdjęcia?

    http://radar.piopawlu.net/

    Tutaj masz zobrazowanie w czasie rzeczywistym samolotów lecących nad
    Europą. Nie wszystkich, ale na pewno większości komunikacyjnych. Na
    labelce podane są aktualne wysokości w setkach stóp.

    Pozdrawiam
    M..M

  • 15. Data: 2009-11-27 09:16:39
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Nov., 10:11, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    > zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

    nie ma potrzeby
    te katy sa i tak tylko w przyblieniu
    jesli sie chce dokladnie to trzeba samemu wyliczyc kat widzenia
    obiektywu .

    Jak to zrobic opiuuje dokladnie ks Tiszner w histiorii filoozofii po
    goralsku.

    chlopy skonczyly budowac wierze w kosciele jak cien chlopa ( jakiegos
    medrali z pardalowki )
    zrownal sie z jego wzrostem. Potem pomierzyli cien wiezy i wiedziel
    kaj ca skuncyc.

  • 16. Data: 2009-11-27 09:18:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    XX YY pisze:

    > nie moge powiedziec wprost , ale jestem pillotem i mam uprawnienia
    > radiowe z tym zwiazane.
    > wysokosc 10752 m to geometryczna ( gps ) nie barometryczna uzywana w
    > lotnictwie .

    ???
    A mi się wydawało, że w lotnictwie nadal używa się barometrycznej :/
    Rozumiem, że to jest standardowa wysokość lotu i zalożyłeś, że właśnie
    na takiej leciał samolot? Ale ta może się zmienić nawet o 1000m, w
    zależnosci od ruchu, warunków atm. na danej wysokości, itp.

    > a wzor jest prosciutki jak drut
    > dwie linijki

    Trygonometrię to ja miałem w podstawówce już. Ale przy tych
    odległościach mały błąd w obliczeniu kąta i wychodzi dużo większy błąd w
    wyniku. Dlatego zastanawia mnie dokładność podanej wysokości. Bo do
    zaokrąglonej wartości do 10700 na picasie nie mam zastrzeżeń.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2009-11-27 09:21:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Michał Grzelak pisze:

    > http://radar.piopawlu.net/
    >
    > Tutaj masz zobrazowanie w czasie rzeczywistym samolotów lecących nad
    > Europą.

    Czyli jednak radar :)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 18. Data: 2009-11-27 09:30:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 27 Nov., 10:18, "Paweł W." <p...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > na takiej leciał samolot? Ale ta może się zmienić nawet o 1000m, w
    > zależnosci od ruchu, warunków atm. na danej wysokości, itp.

    stop- ja podaje odleglosc od apartu nie wysokosc lotu - sorry .

    wysokosc lotu utrzymuje sie wg barometru
    ale jednoczesnie znana jest wysokosc gps czyli metryczna w stosunku
    do wyidealizowanej powierzchni ziemi - gps.

    zdjecie jest podpisane prawidlowo z odleglosci , wysokosc bezwzgledna
    nad poziom liczona wg gps byla nizsza.

    teraz nie pamietam, to robilem dawno.

  • 19. Data: 2009-11-27 09:32:47
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    Więc tak:
    To jest fotka (możliwe że crop) "z 10km":
    http://www.42-290.eu/fotka/18dbee17a6.jpeg

    To jest moja fotka z jakichś 600m z
    Canona 40D + 70-300 IS USM na 300mm (z tym że
    fotka przeskalowana):
    http://www.42-290.eu/fotka/20090517_5906_40D.jpg

    W dodatku taka jest różnica co do kąta:
    tak powinna wyglądać linia dla fotki "z 10km"
    http://www.42-290.eu/fotka/schemat2.jpg

    a tak dla mojej
    http://www.42-290.eu/fotka/schemat3.jpg

    Co mi możecie teraz powiedzieć - na temat oryginalności ?

  • 20. Data: 2009-11-27 09:44:03
    Od: "gebi" <gebi_KASUJ_TO_@_I_TO_poczta.fm>

    Użytkownik ""Paweł W.""

    > STOP

    > Było zajrzeć! :P
    :-)
    No właśnie cały "bajer" polegał na tym, że na tej stronie masz kąty podane dla
    przekątnej oraz w pionie i poziomie.