-
Data: 2011-02-18 23:12:58
Temat: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Od: V-Tec <v...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2011-02-18 22:57, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-02-18 22:50, V-Tec pisze:
>
>> tu już chyba profesor fizyki musiał by cały wywód przeprowadzić:
>> lepiej jechać na luzie (chociaż silnik zasilany jest dawką paliwa biegu
>> jałowego) czy lepiej na biegu (osiągamy mniejszą prędkość - hamowanie
>> silnikiem, ale nie zużywamy paliwa na "podtrzymanie" pracy silnika).
>> Róznice wyszłyby pewno co najmniej 3 miejsca po przecinku...
>
> Nie trzeba profesora :)
>
> Żeby napędzać silnik potrzebna jest jakaś tam ilość energii.
>
> Można ją tu dostarczać na dwa sposoby:
>
> 1) używając do tego spalanego paliwa (w warunkach biegu jałowego
> sprawność procesu pewnie na poziomie 5-10%).
> 2) za pomocą kół i skrzyni biegów napędzać go traconą energią
> potencjalną samochodu (sprawność około 90-95%), którą to energię
> samochód uzyskał wcześniej na podjeździe (sprawność procesu przy
> obciążonym silniku około 20-30%)
zauważ, że przy hamowaniu silnikiem (wersja 2) jego opory rosną bo ma
powiedzmy 2500rpm zamiast 800 biegu jałowego (wersja 1). No i przy
hamowaniu silnikiem mniej się rozpędzi więc mniej straci energii ze
względu na wyższą prędkość. Ja w każdym bądź razie nie podejmuję się
stwierdzenia, która opcja jest bardziej ekonomiczna :)
Oczywiście na co dzień nie powinno się jeździć "na luzie" (chociaż w
czasach ABS nie wiem po co, pompa hamulcowa jest mniej wydajna czy jak?,
mimo wszystko trudniej zablokować koła?)
--
pozdrawiam,
W.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.11 23:34 AL
- 18.02.11 23:55 Tomasz Pyra
- 18.02.11 23:59 DJ
- 19.02.11 09:25 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:32 tadek
- 19.02.11 09:40 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:44 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:51 Dykus
- 19.02.11 11:45 Grejon
- 19.02.11 12:14 J.F.
- 19.02.11 12:10 RadekNet
- 19.02.11 12:50 Andrzej Jackowicz-Korczynski
- 19.02.11 13:05 RadekNet
- 19.02.11 14:06 J.F.
- 19.02.11 14:55 Adam Krawczyk
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=