-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: V-Tec <v...@z...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
Date: Fri, 18 Feb 2011 23:12:58 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 34
Message-ID: <ijmqtb$eea$1@inews.gazeta.pl>
References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl> <ijmlin$n3n$1@inews.gazeta.pl>
<ijmmhu$64a$1@news.onet.pl> <ijmpir$98t$1@inews.gazeta.pl>
<4d5eeb59$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 161.85-237-166.tkchopin.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1298067179 14794 85.237.166.161 (18 Feb 2011 22:12:59 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Feb 2011 22:12:59 +0000 (UTC)
X-User: v_tec2
In-Reply-To: <4d5eeb59$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
Thunderbird/3.1.7
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351179
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-02-18 22:57, Tomasz Pyra pisze:
> W dniu 2011-02-18 22:50, V-Tec pisze:
>
>> tu już chyba profesor fizyki musiał by cały wywód przeprowadzić:
>> lepiej jechać na luzie (chociaż silnik zasilany jest dawką paliwa biegu
>> jałowego) czy lepiej na biegu (osiągamy mniejszą prędkość - hamowanie
>> silnikiem, ale nie zużywamy paliwa na "podtrzymanie" pracy silnika).
>> Róznice wyszłyby pewno co najmniej 3 miejsca po przecinku...
>
> Nie trzeba profesora :)
>
> Żeby napędzać silnik potrzebna jest jakaś tam ilość energii.
>
> Można ją tu dostarczać na dwa sposoby:
>
> 1) używając do tego spalanego paliwa (w warunkach biegu jałowego
> sprawność procesu pewnie na poziomie 5-10%).
> 2) za pomocą kół i skrzyni biegów napędzać go traconą energią
> potencjalną samochodu (sprawność około 90-95%), którą to energię
> samochód uzyskał wcześniej na podjeździe (sprawność procesu przy
> obciążonym silniku około 20-30%)
zauważ, że przy hamowaniu silnikiem (wersja 2) jego opory rosną bo ma
powiedzmy 2500rpm zamiast 800 biegu jałowego (wersja 1). No i przy
hamowaniu silnikiem mniej się rozpędzi więc mniej straci energii ze
względu na wyższą prędkość. Ja w każdym bądź razie nie podejmuję się
stwierdzenia, która opcja jest bardziej ekonomiczna :)
Oczywiście na co dzień nie powinno się jeździć "na luzie" (chociaż w
czasach ABS nie wiem po co, pompa hamulcowa jest mniej wydajna czy jak?,
mimo wszystko trudniej zablokować koła?)
--
pozdrawiam,
W.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.02.11 23:34 AL
- 18.02.11 23:55 Tomasz Pyra
- 18.02.11 23:59 DJ
- 19.02.11 09:25 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:32 tadek
- 19.02.11 09:40 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:44 Krzysztof 45
- 19.02.11 09:51 Dykus
- 19.02.11 11:45 Grejon
- 19.02.11 12:14 J.F.
- 19.02.11 12:10 RadekNet
- 19.02.11 12:50 Andrzej Jackowicz-Korczynski
- 19.02.11 13:05 RadekNet
- 19.02.11 14:06 J.F.
- 19.02.11 14:55 Adam Krawczyk
Najnowsze wątki z tej grupy
- trasa Londyn - Koszalin
- Kopanie Bitcoinów kosztuje 137.000 $, więcej niż cena 95.000 $
- Czyli jednak elektryki są TANIE i powszechnie dostępne dla obywateli
- Elektryki do Morskiego Oka do utylizacji
- Crash testy na publicznej drodze - 4 BMW zderzone
- pojebane Google
- dewastują Tesle
- jadę do państwa polskiego
- zachowaj odstęp
- Czy wymieniacie fotel kierowcy, gdy kupujecie używanego gruchota po prostacie
- co macie na fotelach?
- Kombinacja znaków A11 i B33?
- czy nieroby zablokują znowu Zakopiankę
- nie wyłączam silnika
- Badanie techniczne tylko automatyczne, bo obiektywne
Najnowsze wątki
- 2025-05-06 Agregat z lodówki olej
- 2025-05-06 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-05-06 Warszawa => Senior Node.js Developer (doświadczenie z framework Nest.
- 2025-05-06 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-05-06 Warszawa => IT Business Analyst (projects in the telco sector) <=
- 2025-05-06 Title: The Economics and Systemic Implications of Bitcoin: Cost, Scarcity, and the Institutional Race for Dominance .
- 2025-05-06 SMSy
- 2025-05-06 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-05-06 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-05-06 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-05-06 Gdynia => ML Ops Engineer <=
- 2025-05-06 Drobne umowy o dzielo z przeniesieniem praw autorskich
- 2025-05-06 wydobywanie Bitcoinów jest aktualnie zajęciem po prostu nieopłacalnym. Jak wynika z opublikowanych danych, średni koszt wygenerowania jednego Bitcoina wynosi ok. 137 tysięcy dolarów.
- 2025-05-06 Join Bitcoin Blockchain Nonce Global University
- 2025-05-06 Gdynia => ML Ops Engineer <=