eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak to jest z tym tempomatem?Re: Jak to jest z tym tempomatem?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: V-Tec <v...@z...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    Date: Fri, 18 Feb 2011 23:12:58 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 34
    Message-ID: <ijmqtb$eea$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ijmacq$7v$2@inews.gazeta.pl> <ijmb9i$2t6$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d5ecfcc$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
    <ijmjo9$ffg$1@inews.gazeta.pl> <ijmlin$n3n$1@inews.gazeta.pl>
    <ijmmhu$64a$1@news.onet.pl> <ijmpir$98t$1@inews.gazeta.pl>
    <4d5eeb59$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 161.85-237-166.tkchopin.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1298067179 14794 85.237.166.161 (18 Feb 2011 22:12:59 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Feb 2011 22:12:59 +0000 (UTC)
    X-User: v_tec2
    In-Reply-To: <4d5eeb59$0$2501$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13) Gecko/20101207
    Thunderbird/3.1.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2351179
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-02-18 22:57, Tomasz Pyra pisze:
    > W dniu 2011-02-18 22:50, V-Tec pisze:
    >
    >> tu już chyba profesor fizyki musiał by cały wywód przeprowadzić:
    >> lepiej jechać na luzie (chociaż silnik zasilany jest dawką paliwa biegu
    >> jałowego) czy lepiej na biegu (osiągamy mniejszą prędkość - hamowanie
    >> silnikiem, ale nie zużywamy paliwa na "podtrzymanie" pracy silnika).
    >> Róznice wyszłyby pewno co najmniej 3 miejsca po przecinku...
    >
    > Nie trzeba profesora :)
    >
    > Żeby napędzać silnik potrzebna jest jakaś tam ilość energii.
    >
    > Można ją tu dostarczać na dwa sposoby:
    >
    > 1) używając do tego spalanego paliwa (w warunkach biegu jałowego
    > sprawność procesu pewnie na poziomie 5-10%).
    > 2) za pomocą kół i skrzyni biegów napędzać go traconą energią
    > potencjalną samochodu (sprawność około 90-95%), którą to energię
    > samochód uzyskał wcześniej na podjeździe (sprawność procesu przy
    > obciążonym silniku około 20-30%)

    zauważ, że przy hamowaniu silnikiem (wersja 2) jego opory rosną bo ma
    powiedzmy 2500rpm zamiast 800 biegu jałowego (wersja 1). No i przy
    hamowaniu silnikiem mniej się rozpędzi więc mniej straci energii ze
    względu na wyższą prędkość. Ja w każdym bądź razie nie podejmuję się
    stwierdzenia, która opcja jest bardziej ekonomiczna :)
    Oczywiście na co dzień nie powinno się jeździć "na luzie" (chociaż w
    czasach ABS nie wiem po co, pompa hamulcowa jest mniej wydajna czy jak?,
    mimo wszystko trudniej zablokować koła?)

    --
    pozdrawiam,
    W.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: