  • Data: 2011-02-18 23:55:06
    Temat: Re: Jak to jest z tym tempomatem?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-02-18 23:12, V-Tec pisze:

    > zauważ, że przy hamowaniu silnikiem (wersja 2) jego opory rosną bo ma
    > powiedzmy 2500rpm zamiast 800 biegu jałowego (wersja 1). No i przy
    > hamowaniu silnikiem mniej się rozpędzi więc mniej straci energii ze
    > względu na wyższą prędkość. Ja w każdym bądź razie nie podejmuję się
    > stwierdzenia, która opcja jest bardziej ekonomiczna :)

    Ileś tam razy sprawdzałem jedno i drugie jeżdżąc po tych górkach na
    obwodnicy (bo one akurat takie są że na V się już hamuje, a na luzie
    nie) i jakbym nie kombinował, to mi wychodziło że zjazdy na biegu były
    lepsze.

    Jeszcze kiedyś widziałem stronę z poradami napisaną przez gościa
    startującego w "rajdach na kropelce" z poradami i też się nad tym
    zastanawiał i podobnie mu wyszło.

    > Oczywiście na co dzień nie powinno się jeździć "na luzie" (chociaż w
    > czasach ABS nie wiem po co, pompa hamulcowa jest mniej wydajna czy jak?,
    > mimo wszystko trudniej zablokować koła?)

    Z punktu widzenia ABS to nawet lepiej zahamuje jadąc na luzie.

    Ale z punktu widzenia np. starych LPG to samochód lubił zgasnąć podczas
    jazdy na wolnych obrotach :)

    Pozostaje jedynie kwestia ekonomii.