  • 71. Data: 2009-12-07 23:55:11
    Temat: Re: Jak to jest z pelna klatka np w kompaktach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Dec 2009, raviz wrote:

    > Witam
    > W analogowych czasach dla przykladu kompakty z zoomem bez problemu
    > obslugiwaly pelna klatke na blonach swiatloczulych. Aparat oczywiscie nadal
    > byl kompaktowy w sensie rozmiaru.

    Jak sobie tak kiedyś ponarzekałem, to mnie obudzili ;)
    - mały
    - lekki
    - zoom

    Acha.
    "To idź i sprawdź jak jasny był obiektyw"
    Poszedłem, sprawdziłem, nie miałem dalszych pytań :)

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2009-12-08 14:51:18
    Od: Marx <M...@n...com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    >
    > Acha.
    > "To idź i sprawdź jak jasny był obiektyw"
    > Poszedłem, sprawdziłem, nie miałem dalszych pytań :)

    a jak rozmiar? bo z definicji kompakt musial lyknac szpulke kliszy,
    dodajac do tego pelna klatke i obiektyw ja obslugujacy to wymiar
    okazywal sie byc juz calkiem konkretny
    Marx

  • 73. Data: 2009-12-08 23:34:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Dec 2009, Marx wrote:

    > a jak rozmiar? bo z definicji kompakt musial lyknac szpulke kliszy,

    Tak, wchodziła z obu stron ;)
    Po prostu narzekania są na wyrost, biorą pod uwagę dzisiejsze
    cyfrowe kompakty i porównanie ówczesnych kompaktow "na film"
    z ówczesnymi lustrzankami (FF, niekompaktowymi, a może trzeba
    by przejrzeć rozmiary i wagę ówczesnych lustrzanek kompaktowych).

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2009-12-09 15:52:34
    Od: ąćęłńóśźż <j...@g...pl>

    Jakość BYŁA do odróżnienia, po prostu nie miałeś dobrego szkła 35 mm czy 28 mm do
    lustrzanki.
    Jak dziś patrzę na odbitki zdjęć robionych manualnymi Canonami FD 35/2 i 28/2 to
    jakość jest bardzo duża, chociaż to nie były "L-ki"
    i zapewne były gorsze od późniejszych serii AF USM.
    Ale ten mju II rzeczywiście niezły był nawet przy wadach typowych dla kompaktów -
    paralaksa czasowa i nigdy_nie_wiadomo_na_co
    ostrzeniu ;-))
    JaC

    -----

    > Pomijając Łomo, Smienę i inne tej klasy wynalazki to słyszałeś o jakichkolwiek
    narzekaniach pstrykaczy na dowolnego Premiera,
    Olympusa, czy innego Kodaka AF ze strony pstrykaczy robiących 10x15?

  • 75. Data: 2010-01-04 22:17:49
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 06 of Dec 2009 21:59, Marek Wyszomirski wrote:

    > Fakt!
    > Podpisuję samokrytykę z powodu pomylenia przysłów!

    Uwielbiam takie pomyłki i kolekcjonuję ;-)
    I w końcu spontaniczny autentyk trafi
    pomiędzy wyssane z sufitu:
    - Kruk krukowi rękę myje
    - Baba z wozu koniom w zęby nie zagląda
    - Na krzywe drzewo to i Salomon naleje
    - Nosił wilk razy kilka, póki ucho się nie urwało
    - Kto rano wstaje, ten leje jak wół do karety

    --
    nb