  • 41. Data: 2011-02-08 09:05:51
    Temat: Re: Jak to jest z NEX-em?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-07 23:38, Irek N. pisze:
    > Paweł, ja wiem, jestem Ci zobowiązany za cierpliwość, ale odnieś to
    > proszę teraz do możliwości jakie daje przykładowo WB2000 (taki zanabyłem).
    > Zresztą NEX ma wymienne szkło, ciekaw jestem jak się zachowa i czy
    > przypadkiem nie podzieli ograniczeń jakie widzę w małych pstrykaczach.

    Napisałem wyżej - makrokonwerter np.Rynox.

  • 42. Data: 2011-02-08 09:06:37
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-07 23:33, Irek N. pisze:

    > Wiem gdzie się rozmijamy. Ja mówię o kompaktach, gdyż takie były
    > pierwotne założenia całego tematu - mały kompaktowy do _szperania_. Ty
    > natomiast piszesz o technologii jako takiej.
    > Pisałem że na D80 mojej kobiety jest jak mówisz, więc...?

    Ale NEX jest aparatem z wymienną optyką, więc możliwości jak na D80.

  • 43. Data: 2011-02-08 19:46:09
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-02-07 23:54, Irek N. wrote:
    > A więc NEX powinien poradzić sobie :)

    NEX ma wymienną optykę, więc w ciągu chwili z standardowego zooma można
    mieć porządną makrówkę. Można też wyjątkowo łatwo przypiąć taniego manuala
    i pierścień, który to zestaw da świetne możliwości makro.

    > {ciach}
    > Tak właśnie założyłem w pierwszym poście, mały kompaktowy, nie lusterkowy.
    > Pewnie nie doczytałem, że w międzyczasie zaczęła się dyskusja na ogólny
    > temat. Przyznaję też, że nie wiedziałem o tym, że lusterkowe z racji
    > swojej budowy nie mają takiej wady.

    Ale to wynika tylko i wyłącznie z tego, że lustrzanki mają wymienne
    obiektywy, więc raczej nie robi się do nich mega uniwersalnej i małej
    optyki, tylko raczej konkretnie specjalizuje się.
    Zerknij sobie na NEX i tego trzeciego dużego zooma. To szkiełko pod kamery
    głównie, ale jest takim uniwersalnym "kompaktowym" podejściem (w znaczeniu
    wszystko w jednym). Wyszedł duży klocek który do aparatu nijak nie pasuje.
    Przy kamerze może jeszcze ujdzie.

    > Ech... o obiektywach makro też nie było mowy. Pewnie już taki pozostanę ;)

    :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 44. Data: 2011-02-08 22:11:20
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Ale NEX jest aparatem z wymienną optyką, więc możliwości jak na D80.

    Sprawdzę Pawle, jak tylko mi wpadnie w łapki, tak z czystej ciekawości.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 45. Data: 2011-02-09 14:37:58
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 08 Feb 2011 10:04:33 +0100, Paweł W. wrote:

    > Taka jest fizyka. Chcesz większą głębię, to przymknij przysłonę, ale
    > wraz z tym musisz albo dać więcej światła, albo podnieść czułość,
    > albo wydłużyć czas. Tu nie ma mocnych.

    Ew. tak sobie probowac ulozyc plaszczyzne ostrosci, zeby miec wiecej w GO
    (moj szybki strzal bral te monete skosnie, ulozenie się prostopadle
    pewnie zmiesciloby duzo wiecej orzełka w GO).

    BTW, czemu mieszki z poklonami są tak kosmicznie drogie? :(
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns