  • 1. Data: 2012-02-18 23:09:39
    Temat: Jak to jest z AF w trybie LV
    Od: "maslana" <m...@o...com.pl>

    Czy w średnio zaawansowanych konstrukcjach typu Canon 60D czy nawet 7D
    AF w trybie LV jest tak samo beznadziejny, powolny i mało precyzyjny?
    Czy metoda zastosowana tu metoda detekcji kontrastu wszedzie dziala tak samo
    beznadziejnie i co wymyslilo SONY ze u nich to dziala?
    Nie chce wywolywac wojny Canon/Nikon kontra reszta swiata,
    ale zauwazylem ze w Nikonach tez dziala to o niebo lepiej.
    Głupie pytanie ale coraz wiecej ludzi przesiada sie na lustra z kompaktow i
    ten fakt
    ma znaczenie oraz powoduje rozczarowanie. Ja osobiscie pozostałbym przy
    kompakcie
    typu hybryda, ale jedyne co mi nie pasuje to beznadziejne szymy na ISO
    powyzej 100.
    Duza GO jakos ujdzie bo nadrabiam duza ognioskowa, ale szumy wymuszaja
    przesiadke
    do matrycy przynajmniej APS-C. Rodzi sie jeszcze jedno pytanie, jesli z
    przyczyn
    nautralnych nie da sie wpakowac aps-c do kompaktu to czy technicznie
    sa jakies zamiary stworzenia matrycy dajmy na to 1/1,7" która nie będzie
    szumiała?
    Miałem kiedyś kompakt Panasonica i był chyba najlepszy jeśli chodzi o szum,
    nawet przy ISO200 dało się ujechać, ale optyka to była masakra.
    Wiem, ze zaden z producentow nie strzeli sobie w kolano i nie wyprodukuje
    idealnego kompaktu, ale niech kosztuje nawet tyle co lustro a nawet wiecej
    niech ma max. 5mln pixeli, ultra zoom, i nie szumi do ISO 400.
    Za taką zabawkę wielu zapłaci niezłe pieniądze.

  • 2. Data: 2012-02-18 23:25:15
    Temat: Re: Jak to jest z AF w trybie LV
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    Użytkownik "maslana" <m...@o...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > niech ma max. 5mln pixeli, ultra zoom, i nie szumi do ISO 400.
    > Za taką zabawkę wielu zapłaci niezłe pieniądze.

    W lustrzankach masz wizjer optyczny a nie LV. LV to dodatek, gadżet, który
    nie jest głównym elementem podglądu kadru.
    Jak chcesz bawić się z telewizorkiem z szybkim ustawianiem ostrości to
    zainteresuj się bezlusterkowcami z wymienną optyką, z matrycą znacznie
    większą niż w kompaktach i znacznie mniejszymi szumami niż w kompaktach.

    Pawik

  • 3. Data: 2012-02-19 00:04:48
    Od: "maslana" <m...@o...com.pl>

> [...]
    > zainteresuj się bezlusterkowcami z wymienną optyką, z matrycą znacznie
    > większą niż w kompaktach i znacznie mniejszymi szumami niż w kompaktach.

    to jakby oczywiste, moje pytanie dotyczyło głownie tego, że wiodący
    producent
    nie poradziłsobie z algorytmem DK w swoich puszkach a konkurencja coś
    wymyśliła.
    Czy masz na mysli Nex'a od Sonego? Musze sprawdzic ale wydaje mi sie ze tam
    dalej pakuja male CCD 1/2.3" ktore przy 400ISo bedzie pluło ziarnem.

  • 4. Data: 2012-02-19 00:38:00
    Od: "maslana" <m...@o...com.pl>

    > Jak chcesz bawić się z telewizorkiem z szybkim ustawianiem ostrości to
    > zainteresuj się bezlusterkowcami z wymienną optyką, z matrycą znacznie
    > większą niż w kompaktach i znacznie mniejszymi szumami niż w kompaktach.

    ok sprawdzilem faktycznie nexy maja aps-c.
    Pozostaje problem drogich szkieł typu E i idiotyczne rozwiazanie z lampa.
    Teraz pytanie do praktykow ktorzy bawili sie NEXami.
    Jak to urzadzenie radzi sobie z AF. Jak z szybkością i w ciemności?
    Bo rozumiem, że skoro brak lustra to pomiar jest przez DK a nie DF?
    Jaka liczbe przewodnia ma lampa i jak wychodza zdjecia twarzy z bliskiej
    odleglosci?
    Mocowanie jest w symie pare cm na osia obiektywu.

  • 5. Data: 2012-02-19 08:09:55
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 01:38:00 +0100, maslana napisał(a):

> [...]
    > Teraz pytanie do praktykow ktorzy bawili sie NEXami.
    > Jak to urzadzenie radzi sobie z AF. Jak z szybkością i w ciemności?

    AF w moim Nex5 działa porównywalnie z tym w kilkuletnich Pentaxach. Dużo mu
    brakuje do tego z Canona 50D połączonego z L-ką USM, ale Nex jest
    konkurentem dla kompaktów, a nie szybkich lustrzanek. Co ważne AF pracuje
    zawsze po włączeniu aparatu, więc już wstępne przymiarki do kadru dają czas
    na zadziałanie AF - aparat ostrzy nawet gdy nie dotykasz spustu.
    W przeciwieństwie do lustrzanek nie istnieje problem BF i FF.

    > Bo rozumiem, że skoro brak lustra to pomiar jest przez DK a nie DF?

    Tak DK, ale dzięki temu, że cały system jest skonstruowany do pracy z DK
    działa całkiem szybko i sprawnie - nieco wolniej niż porządna lustrzanka z
    DK, porównywalnie do lustrzanek entry level z napędem AF przez śrubokręt, a
    dużo szybciej niż tryb LV w lustrzankach. Co ważne AF działa również
    podczas filmowania - jest wtedy wystarczająco szybki i całkowicie
    bezszelestny.

    > Jaka liczbe przewodnia ma lampa i jak wychodza zdjecia twarzy z bliskiej
    > odleglosci?
    > Mocowanie jest w symie pare cm na osia obiektywu.

    Przy matrycy jaka jest w Nexach lampa przydaje się tylko podczas
    fotografowania czarnych kotów w kopalni - w 99% typowych zastosowań aparatu
    sprawę załatwia czułość matrycy, stabilizacja obiektywu, a w statycznych
    scenach dodatkowo specjalny tryb, w którym aparat robi trzy zdjęcia i robi
    jakieś kombinacje dając jedno ostre i prawidłowo naświetlone. Jedyny
    problem to balans bieli - automat sobie z tymi współczesnymi
    przekombinowanymi źródłami światła nie radzi i trzeba albo ustawiać
    ręcznie, albo obrabiać RAWy.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 6. Data: 2012-02-19 08:15:29
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 01:04:48 +0100, maslana napisał(a):

    > to jakby oczywiste, moje pytanie dotyczyło głownie tego, że wiodący
    > producent
    > nie poradziłsobie z algorytmem DK w swoich puszkach a konkurencja coś
    > wymyśliła.

    Znaczy co wymyśliła? Stałe lustro albo drugą matrycę z AF fazowym? Trudno
    to nazwać innowacją w DK.

    > Czy masz na mysli Nex'a od Sonego? Musze sprawdzic ale wydaje mi sie ze tam
    > dalej pakuja male CCD 1/2.3" ktore przy 400ISo bedzie pluło ziarnem.

    Masz rację, wydaje ci się.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    God created Arrakis to train the faithful.

  • 7. Data: 2012-02-19 09:26:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    maslana wrote:
> [...]
    > kompaktow i ten fakt
    > ma znaczenie oraz powoduje rozczarowanie. Ja osobiscie pozostałbym

    tylko po czortak kupować drogą lustrzankę i stosować gadżet pt LV zamiast
    nromalnei robić zdjęcia z użycie kosmiczne szybkiego i dokładnego AF.

  • 8. Data: 2012-02-19 09:49:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-19 09:26:07 +0000, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > tylko po czortak kupować drogą lustrzankę i stosować gadżet pt LV
    > zamiast nromalnei robić zdjęcia z użycie kosmiczne szybkiego i
    > dokładnego AF.

    Może się wstydzi?
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-02-19 12:43:09
    Od: danpe_ <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 19 Feb 2012 00:09:39 +0100, maslana napisał(a):

> [...]

    > kompakcie
    > typu hybryda, ale jedyne co mi nie pasuje to beznadziejne szymy

    dzin dybry.
    W pentaxie k-5 dziala dobrze, bawilem sie tym troche w domu i jest calkiem
    ok, gubi sie jednak w sytuacjach, kiedy mam w wiekszosci kadru jednorodny
    wzor - np piec kaflowy z ciemnymi plytkami ponacinanymi ukosnie i poziomo,
    a przy okazji jest ciemno i musi zastosowac wspomaganie.
    W przeciwnym razie dosc szybko ustala prawidlowa ostrosc.
    choc uzywanie LV w lustrzance IMO mija sie z celem, jedyne dla mnie
    praktyczne zastosowanie tego udogodnienia to fotografie makro, nie musze
    sie klasc na ziemi.

    danpe_
    gg:827748

  • 10. Data: 2012-02-19 12:59:48
    Od: "maslana" <m...@o...com.pl>

    > tylko po czortak kupować drogą lustrzankę i stosować gadżet pt LV zamiast
    > nromalnei robić zdjęcia z użycie kosmiczne szybkiego i dokładnego AF.

    w zastosowaniach amatorsko-domowych dosyć czesto korzystałem z odchylanego
    ekranu,
    w sumie mozna opuscic lustro po ustawnieniu kadru.
    Natomiast w ww. zastosowaniach krecenie filmow uwazam za wazna ceche aparatu
    stad DK w lustrzance to dla mnie istotna sprawa. Skoro inni producenci
    dokładają drugą mniejszą
    matryce na potrzeby AF to czemu Canon nie poszedł tą sciężką, choćby w
    segmencie entry level.