  • 1. Data: 2012-02-16 19:45:10
    Temat: Polowanie na fotografow.
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    Oglaszam sezon za rozpoczety - choc nie oficjalnie.

    http://www.wykop.pl/ramka/1045951/nie-sprzedasz-zdje
    cia-modelki-na-ladnej-kanapie/

    ZD

  • 2. Data: 2012-02-18 23:21:24
    Temat: Re: Polowanie na fotografow.
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

    Uzytkownik "Zygmunt Dariusz" <z...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Oglaszam sezon za rozpoczety - choc nie oficjalnie.
    >
    > http://www.wykop.pl/ramka/1045951/nie-sprzedasz-zdje
    cia-modelki-na-ladnej-kanapie/

    > ZD

    Francuski sad przekroczyl granice absurdu...

  • 3. Data: 2012-02-19 09:07:21
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Przemek Lipski wrote:
    > Uzytkownik "Zygmunt Dariusz" <z...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    cia-modelki-na-ladnej-kanapie/

    > Francuski sad przekroczyl granice absurdu...

    Prawo przekroczyło granice absurdu.

    Trzeba zauważyć że twórca zwykłych mebli i przedmiotów też mają swoje prawa
    i mogą sie o nie upomnieć.

    właściwie to nie można pokazać zdjęcia swojego domu bo tam są przecież
    przedmioty objęcie prawami autorskimi, podobnie nie można sfotografować
    fragmentu miasta, podobnie zdjęcia ślubne są poważnym naruszenie prawa
    autora sukienki butów garnituru, księdza itp... nie wspominając o prawach
    właściciela kościoła.

    Wychodzi na to że 95% zdjęć jest zaskarżalna, chyba tylko poza aktami i to
    takimi gdzie całkiem goła modelka występuje na jednobarwnym tle.

    Świat staje na głowie.

  • 4. Data: 2012-02-19 16:47:41
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    >
    > Wychodzi na to że 95% zdjęć jest zaskarżalna, chyba tylko poza aktami
    > i to takimi gdzie całkiem goła modelka występuje na jednobarwnym tle.

    Nie chciałem zabierać głosu w tym wątku, bo na prawie znam się tylko
    nieco powyżej średniej (czyli wciąż za słabo :) , ale podejrzewam, że
    to nie prawo przekroczyło granice absurdu, tylko jego interpretacja
    (wyrywkowa z ignorancji lub smarowania).

    (Jeśli ktoś mógłby, to niech przytoczy ten paragraf), bo np.
    w naszym prawie jest zastrzeżona swoboda wyrażania cudzych praw
    autorskich w innym medium, np. namalowania rzeźby, opisania piosenki,
    sfotografowania budynku, itp. Było kilku architektów, którym już roiło
    się zastrzegania prawa do fotografowania swych "dzieł", ale wystarczyło
    spuścić maniaków kalafiorem.

    Tyle na szybko.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2012-02-19 17:08:05
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-19 16:47:41 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

> [...]
    > sfotografowania budynku, itp. Było kilku architektów, którym już roiło
    > się zastrzegania prawa do fotografowania swych "dzieł", ale wystarczyło

    Ja też odnoszę wrażenie, że tu chodzi, albo o tanią reklamę, albo o korupcję.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2012-02-19 17:56:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    JA wrote:

    > Ja też odnoszę wrażenie, że tu chodzi, albo o tanią reklamę, albo o
    > korupcję.

    tylko, że nie wiem kto sie reklamuje tym sposobem?

    Czy potomkowie Le Corbusiera odnieśli jakąś korzyść finansowa lub
    wizerunkową dzięki temu działaniu?

    Czy Getty Images coś zyskało?

    IMHO ludziska patrzą na amerykę która jest światowym centrum patentowego
    debilizmu i startują na europejskim rynku z podobnymi pomysłami.

    Tak BTW Apple ma szanse utracić w Chinach prawo do używania nazwy iPad :)
    nazwę zarejestrowała tam jakaś miejscowa firma :)

  • 7. Data: 2012-02-19 19:09:14
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-19 17:56:34 +0000, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> said:

    > tylko, że nie wiem kto sie reklamuje tym sposobem?
    Nie mam pojęcia, ale w myśl zasady, że lepiej mówić niż nie mówić...

    > Czy potomkowie Le Corbusiera odnieśli jakąś korzyść finansowa lub
    > wizerunkową dzięki temu działaniu?
    >
    > Czy Getty Images coś zyskało?
    Rozgłos obie strony.

    > IMHO ludziska patrzą na amerykę która jest światowym centrum
    > patentowego debilizmu i startują na europejskim rynku z podobnymi
    > pomysłami.
    Debili nie brakuje. To że ktoś ma magistra, a inny jest sędzią, już
    dawno nic nie znaczy.

    > Tak BTW Apple ma szanse utracić w Chinach prawo do używania nazwy iPad
    > :) nazwę zarejestrowała tam jakaś miejscowa firma :)
    Akurat o nich jestem spokojny.

  • 8. Data: 2012-02-19 21:15:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-19 20:09, JA pisze:
    > Nie mam pojęcia, ale w myśl zasady, że lepiej mówić niż nie mówić...

    To było dobre w czasach paszportu polsatu. Dziś jest inaczej (i duzi
    tego nadal nie rozumieją). Le Cośtam w tym momencie dla większości ludzi
    to bubki głupie jak Wedel od Ptasiego Mleczka (R). Może (a właściwie na
    pewno) za miesiąc wszystko się rozejdzie po kościach, ale przez miesiąc
    taki Wedel może troszkę przygasić sprzedaż. Poza tym, że tysiące ludzi
    spróbuje czegoś innego, czego nie zrobiłoby, gdyby nic się nie stało.

    Oczywiście kanapy od Le Cośtam to inny towar, jednakże wielu ludzi nie
    kupi towaru od kretyna, choćby dla zasady. A internet nie zapomina.

    --
    pozdrawia Adam
    /zgodnie z dz.u. 1997 nr 133 poz. 883 oświadczam, że można się na mnie

  • 9. Data: 2012-02-19 21:41:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2012-02-19 21:15:47 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > To było dobre w czasach paszportu polsatu. Dziś jest inaczej (i duzi
    > tego nadal nie rozumieją).
    Właśnie to miałem na myśli pisząc, że może w myśl owej zasady.
> [...]
    > troszkę przygasić sprzedaż. Poza tym, że tysiące ludzi spróbuje czegoś
    > innego, czego nie zrobiłoby, gdyby nic się nie stało.
    Jest spore prawdopodobieństwo, że masz słuszność. A to by znaczyło, że
    sędzia to debil i w końcu trafią na takiego, który to powie otwartym
    tekstem. Albo papuga wciągnie zdjęcie sędziego, które zamieścił na
    jakimś mordabuku., a na zdjęciu jest zderzak od mercedesa, albo jest w
    polówce od jakiegoś armaniego, czy inne markowe gówno mu się przypałęta.
    Disiaj w wiadomościach znowu widziałem vice Pawlaka z wiadomym
    tabletem. Zamknąć dziennikarza.

    > Oczywiście kanapy od Le Cośtam to inny towar, jednakże wielu ludzi nie
    > kupi towaru od kretyna, choćby dla zasady. A internet nie zapomina.
    Z tą pamięcią byłbym ostrożny. Internet nie ma świadomości, to że
    pamięta nic nie znaczy.

  • 10. Data: 2012-02-19 21:47:40
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-19 22:41, JA pisze:
    > Jest spore prawdopodobieństwo, że masz słuszność. A to by znaczyło, że
    > sędzia to debil

    Mam odrobinę do czynienia z tym środowiskiem i - jeśli chodzi o tematykę
    nowoczesnego internetu - to najczęściej debile.

    > Z tą pamięcią byłbym ostrożny. Internet nie ma świadomości, to że
    > pamięta nic nie znaczy.

    Ale jak nagle stanę się bogaty, wpiszę sobie w google marki dla snobów,
    a tam wyskoczy odpowiednie info.

    --
    pozdrawia Adam
    /chciałbym postawić sobie pomnik - gdzie się coś takiego załatwia?/