    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 2 Mar 2014 22:21:45 +0100

    Dnia Sun, 2 Mar 2014 20:44:38 +0100, Bugatti napisał(a):

    > Tomaszu i inni,
    >
    > może nie jasno się wyraziłem ale nie chodzi tylko o wydajność termiczną
    > układu chłodzenia i odporności silnika na termikę. Przy jeździe na czerwonym
    > polu, ale przez stały okres czasu obciążenie jest małe ale przyspieszenia w
    > układzie rozrządu (i korbowo-tłokowym) - ogromne.

    Bez przesady, odcięcie (w zależności od sposobu realizacji) to albo po
    prostu wyregulowanie obrotów na maksymalnych za pomocą elektronicznej
    przepustnicy, albo odcinanie paliwa.
    Obroty trochę falują, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami.

    > Więc 10 minut jazdy non
    > stop na odcince powinno te silniki w Top Geart zniszczyć, no chyba (co
    > bardzo prawdopodobne) kręcili je tylko przez kilkanaście sekund, dla potrzeb
    > sekwencji, które zmontowali przy montażu filmu ;)

    Nie ma powodu żeby coś się miało zniszczyć.
    Obciążeniowo silnik jest dostosowany do ciągłej pracy z mocą maksymalną, a
    podczas jazdy na odcięciu na I biegu, moc średnia jest dużo niższa.
    A te przeciążenia to też nie jest żaden problem - silnik jest przystosowany
    zarówno do przyspieszania z maksymalną prędkością jak i hamowania.

    Zmiany przyspieszenia nie są żadnym szczególnym stresem dla konstrukcji,
    natomiast zmiany prędkości towarzyszące odcięciu nie są szybsze niż przy
    zwykłych przygazówkach.