-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!nx01.iad01.newshosting.com!n
ewshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.
news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Jak szybko i bezdotykowo zajechać silnik ZI i ZS
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <levjbo$54i$1@news.task.gda.pl>
<18uav2ea7orfr.1ir3dgstwfgfq$.dlg@40tude.net>
<lf01qe$s0m$1@news.task.gda.pl>
Date: Sun, 2 Mar 2014 22:21:45 +0100
Message-ID: <1...@4...net>
Lines: 29
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.130.60
X-Trace: 1393795310 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2144 83.11.130.60:64981
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2525905
[ ukryj nagłówki ]Dnia Sun, 2 Mar 2014 20:44:38 +0100, Bugatti napisał(a):
> Tomaszu i inni,
>
> może nie jasno się wyraziłem ale nie chodzi tylko o wydajność termiczną
> układu chłodzenia i odporności silnika na termikę. Przy jeździe na czerwonym
> polu, ale przez stały okres czasu obciążenie jest małe ale przyspieszenia w
> układzie rozrządu (i korbowo-tłokowym) - ogromne.
Bez przesady, odcięcie (w zależności od sposobu realizacji) to albo po
prostu wyregulowanie obrotów na maksymalnych za pomocą elektronicznej
przepustnicy, albo odcinanie paliwa.
Obroty trochę falują, ale bez przesady z tymi przyspieszeniami.
> Więc 10 minut jazdy non
> stop na odcince powinno te silniki w Top Geart zniszczyć, no chyba (co
> bardzo prawdopodobne) kręcili je tylko przez kilkanaście sekund, dla potrzeb
> sekwencji, które zmontowali przy montażu filmu ;)
Nie ma powodu żeby coś się miało zniszczyć.
Obciążeniowo silnik jest dostosowany do ciągłej pracy z mocą maksymalną, a
podczas jazdy na odcięciu na I biegu, moc średnia jest dużo niższa.
A te przeciążenia to też nie jest żaden problem - silnik jest przystosowany
zarówno do przyspieszania z maksymalną prędkością jak i hamowania.
Zmiany przyspieszenia nie są żadnym szczególnym stresem dla konstrukcji,
natomiast zmiany prędkości towarzyszące odcięciu nie są szybsze niż przy
zwykłych przygazówkach.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.14 22:24 tá´Ź
- 02.03.14 22:34 Bugatti
- 02.03.14 22:46 Bugatti
- 02.03.14 23:21 Tomasz Pyra
- 02.03.14 23:22 AZ
- 02.03.14 23:33 Tomasz Pyra
- 03.03.14 00:04 ToMasz
- 03.03.14 00:36 Tomasz Pyra
- 03.03.14 00:40 Jacek
- 03.03.14 07:41 ToMasz
- 03.03.14 08:31 Miroo
- 03.03.14 08:44 J.F.
- 03.03.14 09:00 Budzik
- 03.03.14 09:37 AZ
- 03.03.14 10:50 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- jaki kretyn boziu uśpić :)
- nie ustąpiła moturowi?
- Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- co to za obcęgi? [OT]
- Rondo :)
- Jeżeli ktoś rozpędza BMW na drodze publicznej do 250 km/godz. to tworzy narzędzie zbrodni
- parkowanie tyłem
- Rozmiar opony
- Dlaczego bede jezdzil samochodem do centrum?
- Zermatt
- "25 zł/100 i śmiejesz się z elektryków"
- Taniej niż 1,27zł za kilowatogodzinę prądu?
- dojehałem w jednym kawałku
- Apteczka wg DIN 13164
- Polskie Obserwatorium Bezpiecze?stwa Ruchu Drogowego (POBR) mapa wypadk??w
Najnowsze wątki
- 2025-06-01 jaki kretyn boziu uśpić :)
- 2025-06-01 Zdolny to legalnego prowadzenia samochodu w Anglii wykluczony z komisji wyborczej w Białymstoku
- 2025-06-01 nie ustąpiła moturowi?
- 2025-05-31 Skoro jest tak dobrze i TANIO to dlaczego jeszcze nie jeździmy na takich akumulatorach?
- 2025-05-31 Warszawa => IT Data Analyst (obszar Power BI) <=
- 2025-05-31 Warszawa => IT Hardware Specialist - Wsparcie i Konfiguracja <=
- 2025-05-31 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-05-31 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-05-31 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2025-05-31 co to za obcęgi? [OT]
- 2025-05-30 Rondo :)
- 2025-05-30 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-05-30 Warszawa => Senior C++ Developer (analiza numeryczna i modelowanie) <=
- 2025-05-30 Gdańsk => Team Lead Data Engineer (Snowflake) <=
- 2025-05-30 Warszawa => Team Lead Data Engineer (obszar Snowflake) <=