    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak sterowac silnik asynchroniczne ?
    Date: Mon, 8 Nov 2010 20:42:01 +0000 (UTC)
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ib6v6n$2h41$1@news.mm.pl>
    <4...@4...com> <ib7030$2v3v$1@news.mm.pl>
    <ib710s$aha$1@news.onet.pl> <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4cd7270f$0$20987$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4cd8137b$0$20997$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4cd8181d$0$22797$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4cd82a34$0$22803$65785112@news.neostrada.pl>

    Elektrolot napisał:

    > Zgadzam się jak najbardziej ;)
    > Tylko czy wypada takie urządzenie nazywać falownikiem, deprecjonując
    > znaczenie prostownika?

    Wypada. Raz taki prostownik zdeprecjonują, innym razem dowartościują --
    bilans wychodzi na zero. Ludzie na urządzenie do ładowania akumulatorów
    samochodowych mówią "prostownik". A tam najwięcej miejsca zajmuje,
    i najwięcej waży, transformator.

    > Ja miałbym większe zaufanie dla UPSa typu online, które nie tylko
    > generuje napięcie wyjściowe w trakcie zaniku napięcia wejściowego
    > ale także w trakcie obecności napięcia wejściowego. Działą on na
    > zasadzie podwójnego przetwarzania,

    Ten co o nim pisałem, to ma tak, że w czasie gdy napięcie wejściowe
    jest obecne, falownik pracuje, ale na biegu jałowym. I synchronizuje
    się z częstotliwością i fazą linii zasilającej. W razie wystąpienia
    przerwy, błyskawicznie i bezszmerowo bierze na siebie zasilanie
    pełną mocą. Gdy zasilanie wróci, to odbiorniki przełączane są "na
    sieć" dopiero po ponownej synchronizacji.

    > podobnie tak jak przetwornica częstotliwości.

    No to ten całkiiem niepodobnie -- stara się niczego nie przetwarzać,
    tylko jak papuga powtarza to, co daje elektrownia.

    > To jedyne skojarzenie które mi się nasunęło z przetwornicą częstotliwości.

    Do przetwarzania częstotliwości, to fajna jest supeheterodyna.

    --
    Jarek