    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak sprawdzić czy działa stabilizacja?
    Date: Fri, 15 Feb 2013 16:07:07 +0100

    > Napisz o skutkach.

    No to właśnie wrócił sprzęt. Mega szybki serwis. Pozytywne zaskoczenie. :-)

    Odpowiedź jest: stabilizacja wymagała minimalnej regulacji - cokolwiek
    to znaczy. Nie ma właściwej pogody do testów lecz zrobiłem je w takich
    warunkach jakie są. Jest minimalnie lepiej. Przy zdjęciach seryjnych
    udaje mi się uzyskać ostre zdjęcie od czasu do czasu (poprzednio żadnego
    nie udawało się). Mam na myśli ostrość na poziomie prawie piksela.
    Chodzi mi o uchwycenie "błysku w oku" u osoby fotografowanej z dużej
    odległości. Gdy zamiast tego uchwycimy blura delikatnego, to całe
    zdjęcie straci urok.

    Stabilizacja sama w sobie działa. Przy 1/50 s i 450mm nie maiłem szans
    zrobić z ręki w miarę ostrego zdjęcia. Po włączeniu stabilizacji
    rozmycia były na poziomie tego co na Optycznych widziałem (może ciut
    większe) i w innym wątku prezentowałem:

    http://pliki.optyczne.pl/tam70-300vc/tam70-300_fot11
    .JPG

    (np. lekko nieostre wskazówki zegara). Czyli można rzec, że rozmycie
    mieści się w granicach akceptacji, szczególnie przy dzisiejszej
    pogodzie. W pełnym słońcu poeksperymentuję jeszcze.

    Marek