  • 41. Data: 2010-06-11 22:03:18
    Temat: Re: Jak skanować kolorowy negatyw ?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    de Fresz pisze:

    > To albo ten Plustek to wyjątkowy badziew,

    Możliwe. Mi wychodzi na Plusteku 7500 cośtam, że film kolorowy 135 nie
    da więcej jak 6-8Mpx rozdzielczości po zeskanowaniu. Ale mi to wystarcza.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --

    http://www.prawnicydlabiznesu.pl/

  • 42. Data: 2010-06-12 06:33:17
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 9 Cze, 00:46, Uni <u...@w...pl> wrote:
> [...]
    > się rwać z jednego boku bo czas się na nim odciska. Ma on długość 3-ech
    > klatek 24x36 mm i dlatego nie chcą go przyjąć do fotolaba. Chciałbym go
    > przeskanować zwykłym skanerem z dużą rozdzielczością, ale nie wiem czy
    > to w ogóle da cokolwiek - ale jeśli tak to jak skanować - piszę bo kilka
    > wkładań do skanera ten negatyw niekoniecznie musi wytrzymać. Czy po
    > skanie zwykłe odwrócenie kolorów  / w PC / da mi pozytyw ?. Jeśli tak to
    > jak skanować - podłożyć między negatyw a szklaną szybkę skanera jakiś
    > biały papier, czy też zrobić to bez tej sztuczki ?.
    Jeśli nie masz jakichś profesjonalnych wymagań, płaski skaner z
    przystawką,o wysokiej rozdzielczości dla filmów 24x36 mm, wystarczy.
    Ale tylko markowy, np. Epson. Ja mam Epson Perfection 3490 Photo i w
    zupełności mi - o ile z rzadka zajdzie potrzeba - wystarcza.
    Odwrócić negatyw możesz w każdym darmowym edytorze zdjęć.
    Jeśli nie masz takiego skanera, pójdź do każdego fotografa (nie do
    fotolaba!), on ci zeskanuje i nawet wydrukuje zdjęcia :-)
    Pozdr. - J

  • 43. Data: 2010-06-12 12:49:37
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janeo" napisał
    > Odwrócić negatyw możesz w każdym darmowym edytorze zdjęć.

    Chyba B&W, bo kolor to już mordęga.
    Ostatni raz robiłem to przy użyciu aparatu i WB - było zabawy w pytę. Nie
    wyobrażam sobie prostego invert i dalszej babraniny. Wyjście dla
    hardkorowców.

    adam

  • 44. Data: 2010-06-12 20:03:10
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 12 Cze, 14:49, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > U ytkownik "Janeo" napisa

    > Chyba B&W, bo kolor to ju mord ga.
    Prawda. Lepiej skorzystać z przywracania pozytywu podczas skanowania w
    opcjach skanera.

  • 45. Data: 2010-06-12 21:15:20
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

    > Chyba B&W, bo kolor to już mordęga.
    > Ostatni raz robiłem to przy użyciu aparatu i WB - było zabawy w pytę. Nie
    > wyobrażam sobie prostego invert i dalszej babraniny. Wyjście dla
    > hardkorowców.

    Niektóre aparaty same odwracały negatywy kolorowe (wraz ze zdejmowaniem
    maski). Robił tak np. Nikon Coolpix 995. Nawet nieźle mu to wychodzilo.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)