  • 21. Data: 2010-06-09 13:51:31
    Temat: Re: Jak skanować kolorowy negatyw ?
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <4c0f8d35$1@news.home.net.pl>,
    adam nabazgrał:

    > Zwyczajny płaski skaner zeskanuje kliszę ? Jakim sposobem ?
    > Wydaje mi się, że żaden płaski skaner bez przystawki nie zeskanuje kliszy -
    > ale może się mylę i bardzo chętnie dowiem się czegoś nowego.

    Zwyczajnym - podświetleniem wbudowanym w klapę. Ba, niektóre tanie modele
    (za kilkaset złotych) mają nawet wciągarkę przy której zeskanujesz bez ramek.

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Klastrami Polska stoi

  • 22. Data: 2010-06-09 14:08:23
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <lrem> napisał

    > Zwyczajnym - podświetleniem wbudowanym w klapę. Ba, niektóre tanie modele
    > (za kilkaset złotych) mają nawet wciągarkę przy której zeskanujesz bez
    > ramek.

    Nie, no OK, ale podświetlenie w klapie nie jest chyba standardem ?
    Mówiąc "zwykły płaski" miałem na myśli taki bez tej funkcji - i to jest
    chyba standard ?

    adam

  • 23. Data: 2010-06-09 15:50:27
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-09 12:46:41 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Potem okazało się, że mam więcej takich filmów, z mniej lub bardziej
    > nie nadającymi się do labu fotami ; )

    Mało w życiu widziałeś. A zawodowiec, nawet się nie zająknie.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2010-06-09 15:51:17
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-09 12:57:24 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > To były zdjęcia dwudziestoparolatki więc... ; )

    Więc po co je robiliście?

  • 25. Data: 2010-06-09 16:03:18
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "JA" napisał

    > Więc po co je robiliście?

    Nie przypominam sobie.
    Ale jak to dwudziestoparolatki - pewnie dla zabawy ?

    ?

    > A zawodowiec, nawet się nie zająknie.

    Jasne.
    Kodeks etyczny i te sprawy.

    adam

  • 26. Data: 2010-06-09 17:36:52
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-06-09 18:03:18 +0200, "adam"
    <j...@o...maile.com> said:

    > Kodeks etyczny i te sprawy.

    Nie. Najczęściej ma więcej niż szesnaście lat i w krzyżu już mu tak nie ciąży.
    :)

  • 27. Data: 2010-06-10 08:49:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Uni" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > P.S. a gdyby tak kopia stykowa na drugi negatyw ?
    > Wyjdzie z tego pozytyw czy absolutnie nie ?

    Nic z tego. Film ma jeszcze maskę. Stąd te pomarańczowawe zabarwienie
    negatywów.

    Jak Pytający wstydzi się przesłać gdzieś te zdjęcia, to niech zbuduje
    sobie z tekturki tuleję i trzymadło do filmu, z jednej strony podświetli
    równomiernie, a z drugiej niech sfotografuje choćby kompaktem. Przy
    odrobinie umiejętności plastycznych, odrobinie wyobraźni oraz taśmy
    klejącej da się zrobić na tyle dobrą kopię cyfrową, że może nawet na
    format 13x18cm się nada. Najlepiej zrobić w RAW, ale kompakt może tego
    nie mieć. Wtedy dobrze byłoby dać od tyłu trochę zaniebieszczone światło
    (światło żarowe + filtr pomarańczowy na filmie sprawia, że prawie w
    ogóle nie ma niebieskiego, przez co kolor czerwony na odbitce jest
    bardzo wyprany).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 28. Data: 2010-06-10 09:09:57
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-09 14:36:04 +0200, Jester <j...@t...net.pl> said:

    > Nie musi. Płaszczaki od lat skanują klisze bez żadnych przystawek. W
    > 1998 roku - owszem, widziałem taki. Raz. Jeszcze SCSI. Następny model
    > skanował bez żadnej przystawki, i tak zostało do dzisiaj.

    Pitolisz. Skaner płaski aby łykał transparenty musi mieć źródło światła
    w klapie. Bywały (i być może dalej są) modele, które w standardzie nie
    miały takiej, a można ją było dokupić jako opcję. Taka klapa ze źródłem
    światła, to jest właśnie przystawka. Pomińmy tu już prehistoryczne
    DuoScany i tym podobne wynalazki. A efekty z 99% płaszczaków z
    przystawką przy małym obrazku są marne - w najlepszym przypadku. Ten 1%
    to były ś.p. Scitexy, Heidelbergi, topowe Umaxy czy Agfy.

    de Fresz

  • 29. Data: 2010-06-10 09:15:48
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-09 09:46:42 +0200, l...@l...localdomain said:

    > Powiem szczerze: nie kombinuj samemu. Jak to jest tylko kilka klatek,
    > na których Ci do tego zależy, to weź wyślij do kogoś kto się na tym zna.

    Dokładnie tak. I szukać należy kogoś z dedykowanym skanerem do
    transparencji lub bębnem, znakomita większość płaszczaków nawet nie
    kuca do nich.

    de Fresz

  • 30. Data: 2010-06-10 10:35:37
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 6/10/10 11:09 AM, de Fresz wrote:

> [...]
    > w klapie. Bywały (i być może dalej są) modele, które w standardzie nie
    > miały takiej, a można ją było dokupić jako opcję. Taka klapa ze źródłem

    Nie. To jest po prostu klapa z wbudowanym źródłem światła. Takie
    skanery robi się od co najmniej 10 lat. Nie trzeba było do nich nic -
    jak sama nazwa sugeruje - "przystawiać" - miały to wmontowane fabrycznie.
    Przystawka, jak nazwa wskazuje - to była DODATKOWA proteza umożliwiająca
    skanowanie materiałów transparentnych na skanerze, który nie miał
    fabrycznie dodatkowego źródła światła w klapie. Tyle pitolenia.

    > DuoScany i tym podobne wynalazki. A efekty z 99% płaszczaków z
    > przystawką przy małym obrazku są marne

    Bo nie robi się ich od 10 lat.