  • 21. Data: 2016-06-10 14:31:10
    Temat: Re: Jak się robi kabelki?
    Od: b...@g...com

    użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Czasem ktoś mi zaczyna
    > wciskać głodne kawałki o tym, jak to niemce z balcerowiczami
    > do spółki złośliwie i z premedytacją wykończyły nam kwitnący
    > przemysł tekstylny, i nawet w Łodzi nikt już nie tka ani nie
    > przędzie.

    Te niemce zachodnie swego czasu przejęły upadające
    firmy z niemiec wschodnich.

  • 22. Data: 2016-06-10 14:40:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    b...@g...com pisze:

    > Te niemce zachodnie swego czasu przejęły upadające firmy
    > z niemiec wschodnich.

    Przejmować się już nie muszą, bo teraz kraj jeden.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2016-06-10 15:00:57
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

> [...]
    > do spółki złośliwie i z premedytacją wykończyły nam kwitnący
    > przemysł tekstylny, i nawet w Łodzi nikt już nie tka ani nie

    Bo tak Jarku jest, że całemu złu, winni są ONI. My chcemy tylko dobrze, a
    ONI wszystko zepsuli. Mało istotne (hipotetycznie), że za ONYCH wszystkie
    wskaźniki były na plusie, ale nic to, MY przecież odkryliśmy tę przerażającą
    prawdę, że sytuacja była i jest dramatyczna. A jak znów ONI dojdą do władzy
    i wskaźniki znów poszybują na plus, to MY musimy objawić Narodowi, że ONI
    ukrywają niewygodną prawdę...
    I do tego się w sumie sprowadza rządzenie, a w miejsce MY i ONI wstawić
    trzeba odpowiednio dowolną (acz różne) partię, jakakolwiek by ona była. Że
    ludzie nie mają czego do gara włożyć? To ONI to spowodowali. Jak kłótnia
    Jasia i Stasia, idących sobie naprzeciw i skręcających w boczną drogę, jeden
    powie "idę w prawo" to drugi się obrazi, że "to nieprawda, bo idę w lewo" i
    pokłócą się "na wieki".
    Gdzie dwóch się kłóci, tam trzeci (s)korzysta. Prezesik jakiś na ten
    przykład, co sobie gabinecik bogato za państwowe wyposaży.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 24. Data: 2016-06-10 15:52:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > że za ONYCH wszystkie wskaźniki były na plusie, ale nic to,
    > MY przecież odkryliśmy tę przerażającą prawdę, że sytuacja była

    We wzmiankowanym przypadku było tak, że gdy ONI sprzedawali ostatnie
    swoje (czyli państwowe) zakłady, to głównym składnikiem bilansu tej
    transakcji był dług. Dług, jaki pozostał firmie po zarządzie ONYCH.
    Ale dług ciekawy, bo zaciągnięty przez ONYCH u ONYCH, na przykład
    przez nieodprowadzanie składek ZUS (który jest ONYCH). Pod koniec
    tego radosnego gospodarowania nawet przekładać pieniędzy z kieszeni
    widać nikomu się nie chciało. Podejrzewam, że poza branżą tekstylną
    nie było inaczej.

    Ale nie o tym przecież miało być. Tylko o tym, że pewne rodzaje
    produkcji nie mają żadnych szan na zaistniene w Europie. Tak samo
    w Polsce, jak w Nieczech, Francji, Anglii czy gdzie indziej. Choćby
    przyszło tysiąc Prezesów, a każdy miał na ustach tysiąc frazesów
    -- to nie cofną nas do XIX wieku (ostatnim czynnym wydziałem była,
    nomen omen, wykańczalnia -- w zakładach, które zagrały Ziemię
    Obiecaną u Wajdy).

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2016-06-10 16:28:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >wyglądają wielohektarowe hale przędzalni, widziałem tysiące
    >maszyn tkackich pod jednym dachem. Czasem ktoś mi zaczyna
    >wciskać głodne kawałki o tym, jak to niemce z balcerowiczami
    >do spółki złośliwie i z premedytacją wykończyły nam kwitnący
    >przemysł tekstylny, i nawet w Łodzi nikt już nie tka ani nie
    >przędzie. Wtedy pytam, czy jeden z drugim chciałby, aby jego
    >żona i córka stały tak cały dzień przy maszynie i przewlekały
    >nieteczki. Przeważnie by nie chciał, więc traci wątek i dalsza
    >rozmowa na ten jakże fascynujący temat się urywa.

    Mowisz, ze lepiej stac na kasie w supermarkecie ?

    Niedawno jakis reportaz widzialem - ponoc w Turcji juz sie szyc nie
    oplaca. Przestawili sie na tkalnie.
    Ale krosna teraz mocno automatyczne ...

    J.

  • 26. Data: 2016-06-10 17:36:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Krosna moze i automatyczne ale osnowe, chyba tak to sie nazywa, recznie trzeba zrobic
    i przewlec.

  • 27. Data: 2016-06-11 13:45:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Mowisz, ze lepiej stac na kasie w supermarkecie ?

    Nie są to rzecz porównywalne. Kasjerów potrzeba względnie
    niedużo, a załogi fabryk zaludniały całe dzielnice miast
    przemysłowych. Ale owszem, atrakcyjność zawodu kasjera (albo
    po prostu załogi sklepu) wydaje mi się większa niż tkacza.

    > Niedawno jakis reportaz widzialem - ponoc w Turcji juz
    > sie szyc nie oplaca. Przestawili sie na tkalnie.
    > Ale krosna teraz mocno automatyczne ...

    Od dawna są mocno automatyczne. Różnica tylko taka, że w tych
    nowszych elektronika i dotykowy panel ciekłokrystaliczny, a w
    starszych tego nie ma. Ale robota przy nich jednaka. Jeśli w
    Turcji daje się skompletować załogę do obsługi, to biznes może
    być dobrze opłacalny (dla inwestora). Znów wypada mi powrórzyć
    to samo: to nie tak, że lud marzy o tym, by być wielkomiejskim
    proletaryatem, a źli kapitaliści nie pozwalają mu na spełnienie
    zawodowe. Do przeciwstawienia się deindustrializacji nie wystarczy
    podjęcie działań odwrotnych do tych, które w ostatnich dekadach
    zaszły.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2016-06-11 17:00:04
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-06-09 15:49, b...@g...com wrote:
> [...]
    prostu wprawą i nie przerywając plotkowania z panią z przeciwka (montującą mikrofon)o
    tym, co do mięsnego wczoraj rzucili. Ale co to jest ten opornik i do czego służy -
    nie wiedziała.

    > Z 90% kronik oglądałem sobie kiedyś. Gadali coś o przepełnionych
    > magazynach zwrotów.
    > https://youtu.be/N5uxZZ7tnuU

    O cynie decydował minister, obejrzałem kiedyś film o zaorywaniu ugoru na
    Ukrainie (za Brezniewa) to był problem zmienić głębokość orki z 5 cm na
    7, przecie wszechwiedząca partia ustaliła na 5.

    Włodek

    P.S.
    Jeden z mich wykładowców napisał prace doktorską o niemożliwości
    efektywnego działania centralnie zarzadzanego systemu gospodarczego
    (zeby utrzymać sie w tematyce grupy to uprzejmie informuje że udowodnił
    tezę podpierając sie cybernetyką).

  • 29. Data: 2016-06-11 17:28:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

> [...]
    > efektywnego działania centralnie zarzadzanego systemu gospodarczego
    > (zeby utrzymać sie w tematyce grupy to uprzejmie informuje że udowodnił

    W swoim czasie powstało wiele prac o wyższości centralnego planowania
    w gospodarce, podpierających się cybernetyką. Tok rozumowania był taki,
    że centralne sterowanie z natury swojej jest lepsze niż wszystko inne,
    a przejściowe niedomagania gospodarki socjalistycznej biora się stąd,
    że w kumitecie cyntralnym pracują ludzie. A ludzie jak ludzie, nie są
    w stanie liczyć i planować tak szybko, jak potrzeba. Ale zaraz przyjdą
    mózgi elektronowe, a wtedy kapitalizm ze swoim wolnym rynkiem będzie
    mógł pakować walizki.

    Wewnętrzna krytyka w tym obozie miała dwojaki charakter. Jedni zauważyli,
    że taki duży komputer jak potrzeba, to się nigdzie nie zmieści, lamp
    wprzódy trzeba naprodukować bez liku, a i elektrownie do zasilania też
    osobna postawić. Drudzy dowodzili, że skoro nawet partię szachów trudno
    w komputerze zaplanować, bo na analizę każdego możliwego posunięcia na
    kilka ruchów naprzód czasu nie staje, więc z komputerowym przygotowaniem
    procesu produkcji sznurka do snopowiązałki może być podobnie.

    Ciekawym, czy pan doktór przystał do któregoś z tych stronnictw, czy po
    prostu krótko napisał prawdę, że ta utopia nie ma żadnego sensu.

    Jarek

    --
    Maszyna ruszyła. Najpierw zapaliły się jej lampy, zajaśniały obwody, zahuczały
    prądy jak wodospady, zagrały sprzężenia, potem rozżarzyły się cewki, zawirowało

  • 30. Data: 2016-06-11 20:55:46
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-06-11 17:28, Jarosław Sokołowski wrote:
    (ciach)

> [...]
    >
    > Ciekawym, czy pan doktór przystał do któregoś z tych stronnictw, czy po
    > prostu krótko napisał prawdę, że ta utopia nie ma żadnego sensu.

    Napisał prawdę (bo już było można 1989r. lub coś około), skracając całe
    wywody to jest takie twierdzenie (cybernetyka) o złożonosci układu
    sterującego i sterowanego...
    no i z tego wychodzi że "se ne da" ;-)

    Włodek