eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaJak się realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ? › Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
    Date: Sun, 28 Feb 2010 10:33:59 +0100
    Organization: -
    Lines: 42
    Message-ID: <2...@4...com>
    References: <hkq1ss$mqf$1@inews.gazeta.pl>
    <7...@j...googlegroups.com>
    <hmba6b$8si$1@inews.gazeta.pl>
    <d...@d...googlegroups.com>
    <hmbjno$e5a$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@c...googlegroups.com>
    <hmc2d4$6go$1@inews.gazeta.pl>
    <7...@a...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Trace: news.onet.pl 1267349628 1163 82.143.187.50 (28 Feb 2010 09:33:48 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 09:33:48 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26116
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sat, 27 Feb 2010 20:55:00 -0800 (PST), JAM wrote:
    >Magnetyczne ma wylacznie BWI (dawniej Delphi). Oni maja na to patent.
    >Glownym problemem w tych amortyzatorach jest aktywny magnetycznie
    >olej. Faktycznie olej wcale nie jest aktywny, lecz zwykly natomiast
    >jest dobrze zmieszany z pylkiem zelaza. Problem w tym, ze pyl zelazny
    >bylskawicznie niszczyl delikatne elementy amortyzatora i na dodatek
    >szybko tonal w oleju osadzjac sie na dnie. General Motors opracowal
    >metode otaczania drobin zelaza plastikiem [...]

    A mozesz jakies nr tych patentow podeslac ?
    To jest patent ogolny na zawieszenie z ciecza magnetyczna, czy na
    sposob realizacji przy pomocy tych otoczonych drobin ?

    Bo wydaje mi sie ze pare innych pomyslow na ciecze magnetyczne sie
    pojawilo.\

    >Tenneco, Sachs i Bilstein to rozwiazania oparte u sterowane solenoidem
    >zawory. Sa one wolniejsze niz magnetyczne i maja jedynie kilka polozen
    >do wyboru a nie zmiane plynna

    Wydaje mi sie ze to mozna rozwinac. W koncu zaworki we wtryskiwaczach
    sa szybkie i precyzyjne :-)

    >Te magnetyczne sa zawsze do pewnego stopnia aktywne. Usztywnia sie je
    >na przyklad na zakretach aby nadwozie przechylalo sie znacznie mniej
    >niz gdyby to byl klasyczny amortyzator.

    No ale sa przeciez i dlugie zakrety, to nawet "usztywniony"
    amortyzator w koncu dobije.
    I w zakrecie tez moze byc dziura czy kamien, to usztywnianie
    niekoniecznie jest dobre ?

    Tu by sie wlasnie regulacja sily sprezyny/cisnienia powietrza
    przydala.

    >To co wyczytasz w reklamach to czesto przerysowane mozliwosci.

    Citroen od dziesiatek lat kombinowal, a bogaci klienci mercedesa byli
    z tradycyjnych rozwiazan zadowoleni :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: