-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: J.F. <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Jak sie realizuje adaptacyjne zawieszenie nie-pnaumatyczne ?
Date: Sun, 28 Feb 2010 10:33:59 +0100
Organization: -
Lines: 42
Message-ID: <2...@4...com>
References: <hkq1ss$mqf$1@inews.gazeta.pl>
<7...@j...googlegroups.com>
<hmba6b$8si$1@inews.gazeta.pl>
<d...@d...googlegroups.com>
<hmbjno$e5a$1@inews.gazeta.pl>
<c...@c...googlegroups.com>
<hmc2d4$6go$1@inews.gazeta.pl>
<7...@a...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=us-ascii
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Trace: news.onet.pl 1267349628 1163 82.143.187.50 (28 Feb 2010 09:33:48 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Feb 2010 09:33:48 +0000 (UTC)
X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:26116
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 27 Feb 2010 20:55:00 -0800 (PST), JAM wrote:
>Magnetyczne ma wylacznie BWI (dawniej Delphi). Oni maja na to patent.
>Glownym problemem w tych amortyzatorach jest aktywny magnetycznie
>olej. Faktycznie olej wcale nie jest aktywny, lecz zwykly natomiast
>jest dobrze zmieszany z pylkiem zelaza. Problem w tym, ze pyl zelazny
>bylskawicznie niszczyl delikatne elementy amortyzatora i na dodatek
>szybko tonal w oleju osadzjac sie na dnie. General Motors opracowal
>metode otaczania drobin zelaza plastikiem [...]
A mozesz jakies nr tych patentow podeslac ?
To jest patent ogolny na zawieszenie z ciecza magnetyczna, czy na
sposob realizacji przy pomocy tych otoczonych drobin ?
Bo wydaje mi sie ze pare innych pomyslow na ciecze magnetyczne sie
pojawilo.\
>Tenneco, Sachs i Bilstein to rozwiazania oparte u sterowane solenoidem
>zawory. Sa one wolniejsze niz magnetyczne i maja jedynie kilka polozen
>do wyboru a nie zmiane plynna
Wydaje mi sie ze to mozna rozwinac. W koncu zaworki we wtryskiwaczach
sa szybkie i precyzyjne :-)
>Te magnetyczne sa zawsze do pewnego stopnia aktywne. Usztywnia sie je
>na przyklad na zakretach aby nadwozie przechylalo sie znacznie mniej
>niz gdyby to byl klasyczny amortyzator.
No ale sa przeciez i dlugie zakrety, to nawet "usztywniony"
amortyzator w koncu dobije.
I w zakrecie tez moze byc dziura czy kamien, to usztywnianie
niekoniecznie jest dobre ?
Tu by sie wlasnie regulacja sily sprezyny/cisnienia powietrza
przydala.
>To co wyczytasz w reklamach to czesto przerysowane mozliwosci.
Citroen od dziesiatek lat kombinowal, a bogaci klienci mercedesa byli
z tradycyjnych rozwiazan zadowoleni :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Zielona GĂłra => Konsultant wdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-03-05 Białystok => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie
- 2025-03-05 Warszawa => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=