eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak rozpoznać olej w silniku?Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Date: Fri, 21 May 2010 14:45:07 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 24
    Message-ID: <ht5v8l$ov6$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ht0cij$bpj$1@inews.gazeta.pl> <ht0cvv$cpj$1@inews.gazeta.pl>
    <ht0dde$eei$1@inews.gazeta.pl> <ht0e54$fk8$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <4bf3bc91$0$17086$65785112@news.neostrada.pl>
    <ht0htk$76h$1@mx1.internetia.pl> <ht2mnq$2j9$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <ht2rp5$i57$1@news.onet.pl> <ht2tvk$45i$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    <ht32a6$886$1@news.onet.pl> <ht5hn4$nbk$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    Reply-To: k...@g...pl
    NNTP-Posting-Host: bxd26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1274445909 25574 83.18.237.26 (21 May 2010 12:45:09 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 21 May 2010 12:45:09 +0000 (UTC)
    X-User: kamil.komodzinski
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    In-Reply-To: <ht5hn4$nbk$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282353
    [ ukryj nagłówki ]

    Szymon Łuczak pisze:

    >
    > Zgoda. Jest rówżnica pomiędzy klasami lepkości tu nie ma żadnej
    > dyskusji. Jednak zapewniam cię że olej za 50zł o tej samej klasie
    > lepkości będzie tak samo dobry jak olej od niego droższy 4 razy a mający
    > dokładnie tę samą klasę lepkości.
    >
    >

    No nie sądzę. Sam widzę różnicę w olejach innych producentów. Mam VW
    Golf MK3 1,9TD z przebiegiem 376 tyś. km. Pierwsza wymiana na Olej Motul
    (bardzo chwalony i polecany przez forum.vwgolf.pl) silnik chodzi ciszej,
    łatwiej się wkręca na obroty. Następnie zalałem Mobil 1
    (niespodziewany wyjazd, długa trasa, a zbliżał się termin wymiany, więc
    nie było czasu zamówić na necie MOTULA) i silnik chodził wyraźniej
    głośniej i był bardziej ospały oraz dłużej uzyskiwał odpowiednie
    ciśnienie oleju (kontrolka od oleju później gasła). Aktualnie zalany
    Liquy Moly MoS2 i silnik znowu chodzi ciszej. Oczywiście każdy olej
    półsyntetyk 10W-40 z normą VW 502.00 - 505.00 (czyli z taką normą jaką
    producent zaleca do mojego silnika. Różnica w cenie tychże olei jest
    rzędu 20 zł. Nie chcę wiedzieć, jak silnik będzie się zachowywał po
    zalaniu jakiegoś Orlenu czy Lotosu. Oczywiście różnica zauważalna jest
    już po nieznacznym przebiegu 1000km na niekorzyść Mobila 1.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: