  • Data: 2010-05-21 15:37:01
    Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Od: Szymon Łuczak <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mirek Ptak pisze:
    > Dnia 2010-05-21 10:59, *Szymon Łuczak* napisał, a mnie coś podkusiło,
    > żeby odpisać:

    > Tak, niestety w tym wypadku masz racje z "" bo Castrol robi oleje
    > hydrokrakowane, ale już na przykład mój ulubiony Mobil robi pełne
    > syntetyki i choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość (to a'propos
    > poprzedniego maila) to są one znacznie lepsze od mineralnych (te
    > hydrokrakowane Castrole tez oczywiście)

    zdziwiłbyś się ile jest mineralnego w tym syntetyku, który tak chwalisz:(

    > nie tylko z powodu wyższej klasy
    > lepkości, ale też i przede wszystkim z powodu zachowywania swoich
    > właściwości smarujących przez znacznie większe przebiegi.

    to fakt przy dłuższych przebiegach one są bardziej odporne na powiedzmy
    "utratę swoich właściwości" ale zauważ że ten olej za ciężkie pieniądze
    kupowany niektóre po 200zł za 4litry(!) - dla mnie to pomyłka są
    wylewane w kanał po 10000km kiedy one przelecą bez szkody dla siebie i
    silnika 5 razy tyle. brak słów marnotrawstwo ludzkich pieniędzy pracy i
    środowiska
    również Ciebie Mirku pozdrawiam