  • Data: 2010-05-20 01:13:30
    Temat: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Agent" ht0fvd$7j8$...@n...onet.pl

    > Ja słyszałem o wysysaniu oleju przez bagnet ale jak sie
    > okazuje nie we wszystkich autach przynosi to dobry skutek
    > (niekiedy zostaje sporo oleju). O wysysaniu resztek nie słyszałem.

    Ja tak samo. Ponadto -- w filtrze też się chyba coś mieści.
    IMO należy wlać nie od razu ,,w pojemności fabrycznej'',
    ale znacznie mniej, uruchomić silnik, rozprowadzić wlany olej
    po kanalikach i filtrze, wyłączyć silnik i dolać, uważając
    przy tym, aby nie przelać. :) I choćby odsysać czy odlewać,
    zwykle coś zostanie, dlatego nigdy nie wleje się
    ,,w pojemności fabrycznej'', chyba że do nowego
    silnika lub solidnie płukanego -- na przykład po remoncie.

    Jak rozumiem, dojście do filtru jest od dołu -- skoro
    jest on odkręcany w czasie, gdy samochód jest podniesiony. :)

    "Tata" 4...@k...net.pl

    > wymianę oleju. Podjeżdżam samochodem z nagrzanym silnikiem,
    > samochód jedzie do góry i do zlewarki jest spuszczany stary
    > olej, co trwa ok. 15 minut. Jednocześnie odkręcany jest stary
    > filtr oleju. Samochód jedzie w dół i przez rurkę bagnetu, przez
    > 5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo resztki oleju, co słychać
    > po pracy silnika sprężarki. Po tych operacjach samochód do góry,
    > nowy filtr oleju zalewany jest świeżym olejem, uszczelka nasmarowana
    > olejem i filtr zostaje przykręcony. Samochód w dół i wlewany jest nowy
    > olej w pojemności fabrycznej.

    IMO zmiany w pracy sprężarki tam nie słychać. :)
    (bo zwykle sprężarka jest gdzieś w oddali)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'