eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak rozpoznać olej w silniku? › Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak rozpoznać olej w silniku?
    Date: Thu, 20 May 2010 01:13:30 +0200
    Organization: Aleuania-Pueruania
    Lines: 40
    Message-ID: <ht1rav$528$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ht0cij$bpj$1@inews.gazeta.pl> <ht0cvv$cpj$1@inews.gazeta.pl>
    <ht0dde$eei$1@inews.gazeta.pl> <ht0djh$ue2$1@news.onet.pl>
    <ht0fld$mmc$1@inews.gazeta.pl> <ht0fvd$7j8$1@news.onet.pl>
    Reply-To: "Eneuel Leszek Ciszewski" <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 84-234-42-209.internetia.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1274310815 5192 84.234.42.209 (19 May 2010 23:13:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 May 2010 23:13:35 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Numer mego telefonu '665 363835'='Moj Eneuel'
    X-Priority: 3
    X-User: eneuell
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2281834
    [ ukryj nagłówki ]


    "Agent" ht0fvd$7j8$...@n...onet.pl

    > Ja słyszałem o wysysaniu oleju przez bagnet ale jak sie
    > okazuje nie we wszystkich autach przynosi to dobry skutek
    > (niekiedy zostaje sporo oleju). O wysysaniu resztek nie słyszałem.

    Ja tak samo. Ponadto -- w filtrze też się chyba coś mieści.
    IMO należy wlać nie od razu ,,w pojemności fabrycznej'',
    ale znacznie mniej, uruchomić silnik, rozprowadzić wlany olej
    po kanalikach i filtrze, wyłączyć silnik i dolać, uważając
    przy tym, aby nie przelać. :) I choćby odsysać czy odlewać,
    zwykle coś zostanie, dlatego nigdy nie wleje się
    ,,w pojemności fabrycznej'', chyba że do nowego
    silnika lub solidnie płukanego -- na przykład po remoncie.

    Jak rozumiem, dojście do filtru jest od dołu -- skoro
    jest on odkręcany w czasie, gdy samochód jest podniesiony. :)

    "Tata" 4...@k...net.pl

    > wymianę oleju. Podjeżdżam samochodem z nagrzanym silnikiem,
    > samochód jedzie do góry i do zlewarki jest spuszczany stary
    > olej, co trwa ok. 15 minut. Jednocześnie odkręcany jest stary
    > filtr oleju. Samochód jedzie w dół i przez rurkę bagnetu, przez
    > 5-10 minut, wysysane są podciśnieniowo resztki oleju, co słychać
    > po pracy silnika sprężarki. Po tych operacjach samochód do góry,
    > nowy filtr oleju zalewany jest świeżym olejem, uszczelka nasmarowana
    > olejem i filtr zostaje przykręcony. Samochód w dół i wlewany jest nowy
    > olej w pojemności fabrycznej.

    IMO zmiany w pracy sprężarki tam nie słychać. :)
    (bo zwykle sprężarka jest gdzieś w oddali)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: