    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Jak powielić płytkę PCB na arkuszu laminatu? (CNC)
    Date: Wed, 7 Jun 2017 00:44:52 +0200

    W dniu 2017-06-06 o 18:57, s...@g...com pisze:

    > To ja tylko w kwestii formalnej:
    > Gkod ma możliwośc zdefiniowania nowego układu odniesienia.

    Tak, w TNG jest nawet coś takiego jak definiowanie wielu własnych
    układów współrzędnych. Zapewne korzysta to z w/w kodów. Zastanawiałem
    się nad ich użyciem jako alternatywę ale albo nie rozumiem działania
    tych kodów albo są średnio użyteczne bo jedyne co robią to definiują
    przesunięcie XYZ. Tymczasem brakuje kąta obrotu. Gdy umieszczam ponownie
    PCB na stole (po wytrawieniu), to nie jestem w stanie dokonać tego
    idealnie równolegle do pozycji jaką miał gdy go wcześniej z grubsza
    przycinałem. Tak więc zwykłe przesuwanie układu współrzędnych nie ma tu
    zastosowania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek