  • Data: 2015-03-16 23:41:39
    Temat: Re: Jak policja mierzyła Hołowczycowi prędkość
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 16 Mar 2015 20:38:16 +0100, jerzu napisał(a):

    > Ale takimi sprzętami określa się prędkośc w Europie. Stara, poczciwa
    > ProVida, która była stosowana w Polsce w pierwszych nieoznakowanych
    > radiowozach z videorejestratorem, to nie jest polski wynalazek. Takowy
    > był (jest dalej) używany w GB czy D.

    Tu jest jeszcze trochę czynników.

    Po pierwsze same normy dla pomiaru - bo ja rozumiem taki pomiar w sytuacji
    kiedy radiowóz siedzi na tyłku pojazdu mierzonego, i jakość nagrania jest
    taka że choćby licząc liczbę linii między pojazdami każdy widzi że przez
    pomiarowe 100m, odległość nie zmieniła się więcej niż o 3m.

    I jeżeli policjanci niezależnie czy w GB, D czy PL tak będą mierzyć
    prędkość, to ok.
    Ale pewnie nie lecąc 200km/h, pół kilometra za mierzonym.

    Jeszcze równie ważna kwestia jakiegoś społecznego zaufania do instytucji
    policji.
    Z tego co wiem w innych krajach (chyba GB) obowiązują takie metody, jak
    wymierzony odcinek drogi jakimiś kreskami na krawężniku i policjant który
    mierzy prędkość po prostu stoperem.
    Takie coś może zadziałać tylko tam, gdzie policja cieszy się po prostu
    zaufaniem, a nie w kraju gdzie policjant (i to niezależnie jak jest
    naprawdę) uważany jest za łapownika, krętacza ew. przydrożnego zbója który
    musi wyrobić limit mandatów narzucony przez komendanta.

    Jak polska policja chce, żeby społeczeństwo ufało ich pomiarom robionym na
    oko, to musi sobie na ten szacunek po prostu zapracować.