  • Data: 2015-03-17 09:47:27
    Temat: Re: Jak policja mierzyła Hołowczycowi prędkość
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17 Mar 2015 07:35:52 GMT, Budzik napisał(a):

    > Użytkownik Tomasz Pyra h...@s...spam.spam ...

    > Kurcze, az boje sie tego co teraz napisze, ale chyba wystąpię w roli
    > obrońcy policji i sądów (moze z przekory?) :)
    >
    > Zastanawiam się bowiem czy to jest potrzebne - dokładne okreslenie czy
    > jechał 160 czy 200 skoro kara jest taka sama i paragraf ten sam?

    No tu owszem jest taki _szczególny_ przypadek że kara jest dokładnie ta
    sama i z tego samego paragrafu, ale w ogólnym przypadku tak już nie będzie.
    Zwłaszcza że w chwili pomiaru Hołowczyc jechał już dużo wolniej.

    > Skoro cały aparat panstwowy zadziałał, wydał pieniadze i przed sadem udało
    > sie przy pomocy biegłego okreslic ze kierowca jechał 160@90 to chyba mamy
    > jasną sytuację - przekroczył predkosc powyzej 50 i podpada pod ten sam
    > przepis pod ktory podpadałby przy 200@90.
    >
    > Stosując analogię (oczywiście przesadzoną) - jeżeli łapiemy gwałciciela i
    > policja udowadnia, ze gwałcił powiedzmy przez 10 minut a obrona udowodni ze
    > tylko przez 7 to czy to cokolwiek zmienia?

    Tak, tylko prokurator nie idzie do sądu z zarzutem że gwałcił 7min, a z tym
    że po prostu gwałcił, bo taki czyn podlega karze.

    Zresztą przestępstwo i zarzuty stawiane przez prokuratora w zwiazku z nim
    to jest właśnie inna sprawa niż wykroczenie i wniosek o ukaranie.

    Tak jak w praiwe karnym funkcjonuje zmiana stawianych zarzutów, to nie wiem
    czy w sprawach o wykroczenia coś takiego działa i co się w sumie dzieje
    jeśli w toku jednego postępowania okaże się że ktoś popełnił jakieś inne
    wykroczenie.