-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Katanka" <k...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
Date: Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 42
Message-ID: <husood$l19$1@inews.gazeta.pl>
References: <huskv5$8si$1@inews.gazeta.pl>
<4c11e182$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: jyk194.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1276241485 21545 95.50.10.194 (11 Jun 2010 07:31:25 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jun 2010 07:31:25 +0000 (UTC)
X-Antivirus-Status: Clean
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-User: katanka_pl
X-Antivirus: avast! (VPS 100610-1, 2010-06-10), Outbound message
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2287812
[ ukryj nagłówki ]Tomasz Pyra wrote:
> Katanka pisze:
>> Wczoraj jednak jechałem ze
>> znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.
>> Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i
>> 3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe.
>
> Na 1, 4 i każdym innym również.
>
>> Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?
>
> Stoperem
> Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosnącą moc
> to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby
> niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika,
> bo nie jedzie chociaż powinien (na początek filtry).
>
>> Pewnie to są
>> dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100
>
> Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu
> kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s)
Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy
przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy.
Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co
nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.
http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg
PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg).
Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i
po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej).
Duzo daje takie zmniejszenie masy.
--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 11.06.10 09:33 Katanka
- 11.06.10 09:38 Katanka
- 11.06.10 09:42 MadMan
- 11.06.10 09:47 Gabriel'Varius
- 11.06.10 09:43 MadMan
- 11.06.10 09:47 Katanka
- 11.06.10 10:05 Arek M
- 11.06.10 10:07 Mariusz Chwalba
- 11.06.10 10:08 Katanka
- 11.06.10 10:09 Brzezi
- 11.06.10 10:21 Arek M
- 11.06.10 10:26 Arek M
- 11.06.10 10:30 Gabriel'Varius
- 11.06.10 11:13 J.F.
- 11.06.10 11:28 Bydlę
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=