eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak optymalnie przyspieszać ?Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Katanka" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 09:31:27 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 42
    Message-ID: <husood$l19$1@inews.gazeta.pl>
    References: <huskv5$8si$1@inews.gazeta.pl>
    <4c11e182$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: jyk194.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1276241485 21545 95.50.10.194 (11 Jun 2010 07:31:25 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jun 2010 07:31:25 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: katanka_pl
    X-Antivirus: avast! (VPS 100610-1, 2010-06-10), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2287812
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra wrote:
    > Katanka pisze:
    >> Wczoraj jednak jechałem ze
    >> znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam biegi.
    >> Powiedział, że jednak powinno się ciagnąć obroty do odcięcia na 2 i
    >> 3 biegu, wtedy przyspieszenie będzie większe.
    >
    > Na 1, 4 i każdym innym również.
    >
    >> Jak najlepiej zmierzyć która z metod daje lepsze wyniki?
    >
    > Stoperem
    > Natomiast nie ma co mierzyć - jeżeli wykorzystujesz nadal rosnącą moc
    > to przyspieszenie musi być lepsze. Jeżeli by nie było, lub byłoby
    > niewiele lepsze to raczej trzeba się zastanowić nad stanem silnika,
    > bo nie jedzie chociaż powinien (na początek filtry).
    >
    >> Pewnie to są
    >> dziesiętne części sekundy podczas przyspieszania 0-100
    >
    > Zależy jaki samochód i jaki silnik, ale spodziewałbym się różnic rzędu
    > kilkudziesięciu procent (czyli np. 10s vs 13s)

    Auto napęd na przód, włączona kontrola trakcji + brak buksowania kół przy
    przyspieszaniu. 1,6 tony, silnik 2,5l turbo, rzędowy, 5 cylindrowy benzynowy.
    Charakterystyka mocy i momentu po chipie pod spodem. Mozna z niej wycztac co
    nieco? Ja się na tym nie znam, a bardzo mnie to interesuje.

    http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg

    PS. Kolejne pytanie. Wywalam kratę (25kg), wywalam koło zapasowe (10kg).
    Przyspieszam z bakiem gdzie jest 10l zamiast 70l (60kg mnie). Jadę w majtkach i
    po wizycie w kibelku. Wywalam niepotrzebne ogumienie, dywaniki (10kg mniej).
    Duzo daje takie zmniejszenie masy.



    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
    www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: