eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak optymalnie przyspieszać ?Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Katanka" <k...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak optymalnie przyspieszać ?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 09:23:53 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 37
    Message-ID: <husoa9$jk6$1@inews.gazeta.pl>
    References: <huskv5$8si$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@b...chello.pl>
    NNTP-Posting-Host: jyk194.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1276241033 20102 95.50.10.194 (11 Jun 2010 07:23:53 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 11 Jun 2010 07:23:53 +0000 (UTC)
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-User: katanka_pl
    X-Antivirus: avast! (VPS 100610-1, 2010-06-10), Outbound message
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2287808
    [ ukryj nagłówki ]

    Brzezi wrote:
    > pią, 11 cze 2010 o 08:26 GMT, Katanka napisał(a):
    >
    >> Aby uzyskać jak najlepsze przyspieszenie to zazwyczaj ciągnąłem na
    >> niższym biegu do około 4,5 tysiąca obr. , zmieniałem na wyższy, bo
    >> moment obrotowy wtedy był najwięjkszy po zmianie biegu. z moca jest
    >> odwrotnie, bo maksymalna moc jest przy 6,5 tysiącach obr. Byłem
    >> przekonany, że lepsze przyspieszenie uzyskam zmieniając bieg
    >> wcześniej, niż żyłując na niższym biegu do odcięcia. Wczoraj jednak
    >> jechałem ze znajomym i spytał mnie dlaczego tak szybko zmieniam
    >> biegi.
    >
    > Przyspieszasz momentem/moca na kolach, a nie na silniku, jezeli
    > zmienisz bieg, to mimo ze na silniku trzymasz sie caly czas w
    > maksymalnym momencie, to jednak na kolach drastycznie spada ten
    > moment, przez co przyspieszenie spada... To chyba podstawowe prawa
    > fizyki...
    >
    > Dopuki w ostatnim zakresie obrotow przy odcieciu nie ma naglego spadku
    > momentu/mocy, to ciagnij do samego konca,

    Nie ma spadku, a nawet jest znaczący wzriost (nagły skok mocy) po chipie przy
    około 6 tysiącach.

    Teraz sobie przypomniałem, że musi byc prawda w tym co piszecie, bo duzo grałem
    w grę Gran turismo i tam zmiana biegu występowała dopiero wtedy, kiedy wskazówka
    obrotomierza dobijała do czerwonego. Czyli faktycznie trzeba kręcic do końca jak
    się chce wycisnąć maks z auta.

    No to teraz trzeba to zmierzyć. Najlepiej kamera umocowana do zagłówka pasażera
    ze wskazaniem czasu i skierowana na obrotomierz i prędkościowmierz.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
    www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: