  • Data: 2010-06-17 13:24:32
    Temat: Re: Jak oni to nakrecili???
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com> wrote in message
    news:c609bd8c-b3e4-4ade-94a7-63f838691c02@k39g2000yq
    d.googlegroups.com...

    > Plywaja w kazdej wodzie - pod lodem tez.
    > Sa jednak miejsca gdzie jest ich znikoma ilosc.
    > Takie miejsca sa tez w okolicach Key West i wielu innych miejscach w
    > oceanie.
    > Jednak musisz wyczekac na odpowiedni moment pogody i pory roku,
    > kiedy woda jest prawie klarowna i bardzo spokojna.

    Sluchaj :-) Czystosc wody w Key West nie umywa sie do czystosci
    wody w Hawajach, a mimo to takich zdjec blisko dna przy falach
    jest naprawde ciezko zrobic. Ja podejrzewam tu mocna edycje
    komputerowa, graniczaca z komputerowa animacja.

    > Jedynym problemem pozostaje wtedy pozbycia sie sietlistych smug
    > wywolanych nawet niewielkim falowaniem wody.
    > Jesli jednak chcialbys sobie te smugi swietlne zlikwidowac i stworzyc
    > warunki studyjne pod powierzchnia wody,
    > to jest na to sposob.
    > Zauwaz tez, ze filmowanie odbywalo sie na bardzo malych odleglosciach
    > - wiekszosc w skali makro abo maksymalnie na odleglosc kilku stop.
    > W okolicach Key a nawet w okolicach wybrzeza srodkowej Florydy nie ma
    > problemu, zeby znalezc wode prawie klarowna ne dystans kilku czy nawet
    > kilkunastu stop.

    Zerknij jeszcze raz na ten film - zauwaz, ze usunieto nawet typowa
    perspektywe powietrzna (znaczy sie - wodna) zaniebieszczajaca
    plan bardziej im dalej jest od obiektywu...
    Ogladajac ich wyczyny przy Plants Life nie mam watpliwosci ze ten
    film z natura ma niewiele wspólnego. To raczej komputerowa animacja
    wsparta obrazami z natury...

    > Oczywiscie, ze bedzie trudniej ale nie bedzie to niemozliwe.
    > Jezeli nie wymyslisz sposobu jak uniknac swietlistych smug
    > od fal, to ci podpowiem albo zrobi to kto inny.

    Sumowanie wielu obrazów i usrednianianie luminancji?

    > Chyba nie doczytales, ze aktualnie mam dom niedaleko Key West
    > ale docelowo bede mieszkal w New Mexico.
    > Z obu miejsc jest tam blizej niz od ciebie.
    > Nawet z NJ - skad aktualnie pisze - mam blizej niz ty z Chicago.

    Myslalem ze to konkurs na to kto ma dluzsze^H^H^H dalej :-)

    OK, aby bylo fotograficznie - pokaz jakies swoje zdjecia podwodne...

    > Szukam ciagle chetnych na jakies dalsze wyjazdy - jakbys reflektowal,
    > to daj znac.
    > Znajomi jakos nie chca sie oderwac od pracy a jak juz prace straca,
    > to nie maja za co podrozowac.
    > Zwlaszcza po letnim sezonie mam sporo czasu na dluzsze wyprawy do
    > kilku tygodni.
    > Teraz jedynie mam wolne po 3 dni od poniedzialu do srody ale czasem
    > jakis weekend tez moge wykroic.

    Ja tez szukam :-)
    A o jakich wyjazdach myslisz? Na nurkowanie czy fotografowanie?
    A moze fotografowanie podczas nurkowania? :-) I gdzie chcesz jechac?