  • Data: 2010-06-17 12:50:11
    Temat: Re: Jak oni to nakrecili???
    Od: "pl.rec.foto.cyfrowa" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie o to chodzi... W morzu/oceanie normalne jest ze w wodzie
    > plywaja "smieci" w postaci drobinek podloza, planktonu, itp...

    Plywaja w kazdej wodzie - pod lodem tez.
    Sa jednak miejsca gdzie jest ich znikoma ilosc.
    Takie miejsca sa tez w okolicach Key West i wielu innych miejscach w
    oceanie.
    Jednak musisz wyczekac na odpowiedni moment pogody i pory roku,
    kiedy woda jest prawie klarowna i bardzo spokojna.
    Jedynym problemem pozostaje wtedy pozbycia sie sietlistych smug
    wywolanych nawet niewielkim falowaniem wody.
    Jesli jednak chcialbys sobie te smugi swietlne zlikwidowac i stworzyc
    warunki studyjne pod powierzchnia wody,
    to jest na to sposob.
    Zauwaz tez, ze filmowanie odbywalo sie na bardzo malych odleglosciach
    - wiekszosc w skali makro abo maksymalnie na odleglosc kilku stop.
    W okolicach Key a nawet w okolicach wybrzeza srodkowej Florydy nie ma
    problemu,
    zeby znalezc wode prawie klarowna ne dystans kilku czy nawet
    kilkunastu stop.

    > Jakkolwiek moge zrozumiec ze pod lodem w stojacej wodzie
    > bedzie tego mniej, to przy Key West, gdzie lodu nie ma, bedzie
    > woda turbulentna i takie czyste zdjecia bedzie trudno wykonac.

    Oczywiscie, ze bedzie trudniej ale nie bedzie to niemozliwe.
    Jezeli nie wymyslisz sposobu jak uniknac swietlistych smug od fal, to
    ci podpowiem
    albo zrobi to kto inny.

    > No to baaardzo blisko do Key West. Chyba ja mam blizej z Chicago ;-)

    Chyba nie doczytales, ze aktualnie mam dom niedaleko Key West
    ale docelowo bede mieszkal w New Mexico.
    Z obu miejsc jest tam blizej niz od ciebie.
    Nawet z NJ - skad aktualnie pisze - mam blizej niz ty z Chicago.

    Szukam ciagle chetnych na jakies dalsze wyjazdy - jakbys reflektowal,
    to daj znac.
    Znajomi jakos nie chca sie oderwac od pracy a jak juz prace straca,
    to nie maja za co podrozowac.
    Zwlaszcza po letnim sezonie mam sporo czasu na dluzsze wyprawy do
    kilku tygodni.
    Teraz jedynie mam wolne po 3 dni od poniedzialu do srody ale czasem
    jakis weekend tez moge wykroic.