-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: ii <i...@o...invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
Date: Fri, 22 Apr 2022 23:06:02 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <t3v5bt$e7r$1@news.icm.edu.pl>
References: <t34dt1$89r$2@gioia.aioe.org> <62568f8c$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
<t39sde$1upu$1@gioia.aioe.org> <t3ah1i$qlp$1@news.icm.edu.pl>
<9468494186$20220415083915@squadack.com> <t3be7p$72i$2@news.icm.edu.pl>
<8389233149$20220415123146@squadack.com> <t3bojt$vlo$1@news.icm.edu.pl>
<t3c4fu$1leo$1@gioia.aioe.org> <t3cgdb$hie$1@news.icm.edu.pl>
<h...@4...net> <t3r8i7$g5h$1@news.icm.edu.pl>
<1edmlr251m58w.1k45du9cyy2fj$.dlg@40tude.net>
<t3rsu3$22a$2@news.icm.edu.pl>
<q85wywvvx5mi$.mmg83hb7awbd$.dlg@40tude.net>
<t3sfma$vjk$1@news.icm.edu.pl>
<i8mjv0m7nqu6$.1l594sqpe3k5g.dlg@40tude.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 22 Apr 2022 21:06:05 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="14587"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.8.1
Content-Language: pl
In-Reply-To: <i8mjv0m7nqu6$.1l594sqpe3k5g.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703140
[ ukryj nagłówki ]W dniu 21.04.2022 o 22:58, J.F pisze:
> On Thu, 21 Apr 2022 22:43:53 +0200, ii wrote:
>> W dniu 21.04.2022 o 18:21, J.F pisze:
>>> On Thu, 21 Apr 2022 17:23:38 +0200, ii wrote:
>>>> W dniu 21.04.2022 o 12:18, J.F pisze:
>>>>> On Thu, 21 Apr 2022 11:35:58 +0200, ii wrote:
>>>>>> W dniu 19.04.2022 o 14:11, J.F pisze:
> [...]
>>>>>> No więc mówię, że pojazdy szynowe nie mają sensu. Bo dzisiaj możesz mieć
>>>>>> nieszynowe pojazdy elektryczne. Po co hałas, po co dezorganizacja ruchu.
>>>>>
>>>>> No coz - troche tych tramwajow mamy, i na szerokich ulicach wady są
>>>>> ograniczone. Tylko trzeba troche myslec, albo zadbac na etapie
>>>>> planowania przestrzennego.
>>>>
>>>> Myśleć? Wiesz co się dzieje w domu sąsiadującym z ulicą kiedy po niej
>>>> przejeżdża tramwaj?
>>>
>>> Jak sie pomysli wczesniej, to domy są daleko.
>>
>> 1. To to nie jest miasto.
>
> Miasto. No moze przesadzilem z tym "daleko" ...
>
>> 2. Jak jest miejsce na torowisko to tak samo na kolejne pasy dla
>> pojazdów osobistych a nawet parkingi.
>
> No wlasnie nie ma, bo to jednak miasto.
> A tu minister chce chodnika,
Będzie otwierał?
> aktywisci drogi rowerowej ..
To niech je wybudują na początek tam, gdzie jest dużo miejsca.
>
>>>>> We Wroclawiu modne inicjatywy "tramwaj na <wpisac osiedle>".
>>>>> Czego nie bardzo rozumiem, bo o ile potrzebe KM rozumiem,
>>>> To to nie jest dla ludzi, którzy prowadzić samochodu nie umieją?
>>>
>>> To jednak Europa ... dla wszyskich parkingow nie starczy :-)
>>> Na Manhattanie tez nie starcza.
>>
>> Widzisz, u mnie kiedyś były gadki o tramwaju na osiedla, ale nie
>> zdecydowano się co wydaje się całkiem poprawne bo dzisiaj transport
>> masowy zwija się. Ludzie sami jeżdżą. Jakiś margines wsiada do
>> autobusów.
>
> a gdzie to "u ciebie"?
> Bo u mnie jednak nie margines.
Pewnie im większe miasto tym ten margines jest mniej marginalny.
>
>> Nie wiem gdzie oni wszyscy pracują, ale najwyraźniej nie w
>> centrum skoro woli swoimi.
>
>>>>> to czemu musi byc tramwaj, a nie moze autobus?
>>>> Nie chodzi czasem o to by nie każdy mógł brać w tym udziału?
>>>
>>> Nie, to inicjatywa oddolna, mieszkancy osiedla chca tramwaj.
>>> Autobusy juz maja.
>>
>> No to u nas też chcieli, ale jw. W obliczu faktów nie jest to do niczego
>> potrzebne. Zwykłe marnotrawstwo.
>
> U mnie raczej poszlo o "bo to duza inwestycja".
> Ale robią.
A tak, wieczny problem ... niemniej jednak czy tramwaje mogą w ogóle być
opłacalne? Przykład:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbusy_w_Olsztynie "W 2007 roku
analitycy oszacowali, że wprowadzenie komunikacji trolejbusowej
kosztowałoby 319 mln zł (komunikacja tramwajowa 360 mln zł, a autobusowa
- 243 mln)". No i tramwaje odtworzono jakiś czas temu mimo, że
najdroższe. "Bo Unia daje pieniądze."
>
>>>>> Tylko sporo wroclawskich autobusow jakos dziwnie wolno jezdzi.
>>>> Pewnie jakby im zrobić osobne "torowiska" to by szybciej jeździły.
>>>
>>> Nie, to o trase chodzi. Jakos dziwnie jeżdżą po okolicy.
>>
>> No to przecież wszędzie tak jeżdżą.
>
> Nie - tramwaje maja trasy proste, a autobusy pokręcone :-)
A a
>
>>> No a jak trafią w korek, to stoją.
>> No i jakby miały swoje "torowisko" to by nie stały, ale za to ...
>> kierowcy pojazdów indywidualnych staliby w dłuższych korkach.
>
> Jak najbardziej, ale ... priotytet KM.
I to właśnie niekoniecznie ma racjonalne podstawy.
>
>>>>> Za to jedno muszę przyznac ... powyzej pewnej ilosci mieszkanców ...
>>>>> metro nieuniknione.
>>>>
>>>> Chyba powyżej pewnej gęstości ludzi w mieście.
>>>
>>> Nie, wez sobie bardzo gęste osiedle ... i co - chcesz 1km metra
>>> zrobic?
>>
>> Ojej, to nie pojadą.
>
> Bo nie muszą.
>
>
>>> Mieszkam przy jednej z arterii, powiedzmy że 100 tys ludzi gdzies przy
>>> niej mieszka.
>>> Ilu z nich chce codziennie pojechac? powiedzmy że 30 tys.
>>> Przez 4h szczytu wychodzi mi 125 ludzi na minute ... tramwaj to ledwo
>>> obsluzy. Bedzie dwa razy mniej - spokojnie obsluzy,
>>> bedzie 2x wiecej - na pewno nie obsluzy.
>>> Chyba, zeby tak sklady po 4 wagony puscic?
>>
>> 4 autobusy?
>
> Jest to moze jakas koncepcja, ale wymaga 4 kierowcow, a tramwaj tylko
> jednego.
4 autobusy mogą jechać w 4 różnych kierunkach.
> Poza tym 4 autobusy ... przejada na jednej zmianie swiatel?
No .. jeden w prawo. drugi w lewo, trzeba prosto a czwarty ... za nimi.
>
>>> Tylko ze tu kolejna specyfika Wroclawia - wszystkie mosty w centrum.
>>> No - troche przesadzam, ale czesto nie ma jak uciec na bok.
>>>
>>> A na razie ... niby sie cieszę, bo mam tramwaj co minute, ale mam tez
>>> problem samochodem wyjechac z osiedla, bo priorytet tramwaju -
>>> chce ruszyc, to mu sie zapala zielone, a mnie czerwone ...
>>
>> No i między innymi dlatego lepiej jakby toto zlikwidowali.
>
> To bym nie mial gdzie zaparkowac.
>
> Albo i mial - centrum by sie oproznilo :-)
To to centrum nie jest tylko dla turystów?
>
>>>>> Czy jednak da sie bez metra?
>>>> Wystarczy nie szukać tam pracy.
>>>
>>> Gdzie - w centrum, na przeciwnym koncu miasta?
>>
>> A jaki niby jest cel by wszyscy pracowali w centrum jak nikt tam po nic
>> nie jeździ? By se w biurze w centrum posiedzieć? A to nie można poza
>> centrum?
>
> Mozna, ale jak po zlej stronie, to trzeba przez centrum przejechac.
> I znow korek ... albo zla praca.
Mniemam, że jeśli w moim mieście nie ma centrum to może w innych też nie
musi być.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=