eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak ograniczyć popyt na Putinowską ropęRe: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Date: Fri, 22 Apr 2022 23:06:02 +0200
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <t3v5bt$e7r$1@news.icm.edu.pl>
    References: <t34dt1$89r$2@gioia.aioe.org> <62568f8c$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <t39sde$1upu$1@gioia.aioe.org> <t3ah1i$qlp$1@news.icm.edu.pl>
    <9468494186$20220415083915@squadack.com> <t3be7p$72i$2@news.icm.edu.pl>
    <8389233149$20220415123146@squadack.com> <t3bojt$vlo$1@news.icm.edu.pl>
    <t3c4fu$1leo$1@gioia.aioe.org> <t3cgdb$hie$1@news.icm.edu.pl>
    <h...@4...net> <t3r8i7$g5h$1@news.icm.edu.pl>
    <1edmlr251m58w.1k45du9cyy2fj$.dlg@40tude.net>
    <t3rsu3$22a$2@news.icm.edu.pl>
    <q85wywvvx5mi$.mmg83hb7awbd$.dlg@40tude.net>
    <t3sfma$vjk$1@news.icm.edu.pl>
    <i8mjv0m7nqu6$.1l594sqpe3k5g.dlg@40tude.net>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 22 Apr 2022 21:06:05 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="14587"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.8.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <i8mjv0m7nqu6$.1l594sqpe3k5g.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2703140
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 21.04.2022 o 22:58, J.F pisze:
    > On Thu, 21 Apr 2022 22:43:53 +0200, ii wrote:
    >> W dniu 21.04.2022 o 18:21, J.F pisze:
    >>> On Thu, 21 Apr 2022 17:23:38 +0200, ii wrote:
    >>>> W dniu 21.04.2022 o 12:18, J.F pisze:
    >>>>> On Thu, 21 Apr 2022 11:35:58 +0200, ii wrote:
    >>>>>> W dniu 19.04.2022 o 14:11, J.F pisze:
    > [...]
    >>>>>> No więc mówię, że pojazdy szynowe nie mają sensu. Bo dzisiaj możesz mieć
    >>>>>> nieszynowe pojazdy elektryczne. Po co hałas, po co dezorganizacja ruchu.
    >>>>>
    >>>>> No coz - troche tych tramwajow mamy, i na szerokich ulicach wady są
    >>>>> ograniczone. Tylko trzeba troche myslec, albo zadbac na etapie
    >>>>> planowania przestrzennego.
    >>>>
    >>>> Myśleć? Wiesz co się dzieje w domu sąsiadującym z ulicą kiedy po niej
    >>>> przejeżdża tramwaj?
    >>>
    >>> Jak sie pomysli wczesniej, to domy są daleko.
    >>
    >> 1. To to nie jest miasto.
    >
    > Miasto. No moze przesadzilem z tym "daleko" ...
    >
    >> 2. Jak jest miejsce na torowisko to tak samo na kolejne pasy dla
    >> pojazdów osobistych a nawet parkingi.
    >
    > No wlasnie nie ma, bo to jednak miasto.
    > A tu minister chce chodnika,

    Będzie otwierał?

    > aktywisci drogi rowerowej ..

    To niech je wybudują na początek tam, gdzie jest dużo miejsca.

    >
    >>>>> We Wroclawiu modne inicjatywy "tramwaj na <wpisac osiedle>".
    >>>>> Czego nie bardzo rozumiem, bo o ile potrzebe KM rozumiem,
    >>>> To to nie jest dla ludzi, którzy prowadzić samochodu nie umieją?
    >>>
    >>> To jednak Europa ... dla wszyskich parkingow nie starczy :-)
    >>> Na Manhattanie tez nie starcza.
    >>
    >> Widzisz, u mnie kiedyś były gadki o tramwaju na osiedla, ale nie
    >> zdecydowano się co wydaje się całkiem poprawne bo dzisiaj transport
    >> masowy zwija się. Ludzie sami jeżdżą. Jakiś margines wsiada do
    >> autobusów.
    >
    > a gdzie to "u ciebie"?
    > Bo u mnie jednak nie margines.

    Pewnie im większe miasto tym ten margines jest mniej marginalny.

    >
    >> Nie wiem gdzie oni wszyscy pracują, ale najwyraźniej nie w
    >> centrum skoro woli swoimi.
    >
    >>>>> to czemu musi byc tramwaj, a nie moze autobus?
    >>>> Nie chodzi czasem o to by nie każdy mógł brać w tym udziału?
    >>>
    >>> Nie, to inicjatywa oddolna, mieszkancy osiedla chca tramwaj.
    >>> Autobusy juz maja.
    >>
    >> No to u nas też chcieli, ale jw. W obliczu faktów nie jest to do niczego
    >> potrzebne. Zwykłe marnotrawstwo.
    >
    > U mnie raczej poszlo o "bo to duza inwestycja".
    > Ale robią.

    A tak, wieczny problem ... niemniej jednak czy tramwaje mogą w ogóle być
    opłacalne? Przykład:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Trolejbusy_w_Olsztynie "W 2007 roku
    analitycy oszacowali, że wprowadzenie komunikacji trolejbusowej
    kosztowałoby 319 mln zł (komunikacja tramwajowa 360 mln zł, a autobusowa
    - 243 mln)". No i tramwaje odtworzono jakiś czas temu mimo, że
    najdroższe. "Bo Unia daje pieniądze."

    >
    >>>>> Tylko sporo wroclawskich autobusow jakos dziwnie wolno jezdzi.
    >>>> Pewnie jakby im zrobić osobne "torowiska" to by szybciej jeździły.
    >>>
    >>> Nie, to o trase chodzi. Jakos dziwnie jeżdżą po okolicy.
    >>
    >> No to przecież wszędzie tak jeżdżą.
    >
    > Nie - tramwaje maja trasy proste, a autobusy pokręcone :-)

    A a

    >
    >>> No a jak trafią w korek, to stoją.
    >> No i jakby miały swoje "torowisko" to by nie stały, ale za to ...
    >> kierowcy pojazdów indywidualnych staliby w dłuższych korkach.
    >
    > Jak najbardziej, ale ... priotytet KM.

    I to właśnie niekoniecznie ma racjonalne podstawy.

    >
    >>>>> Za to jedno muszę przyznac ... powyzej pewnej ilosci mieszkanców ...
    >>>>> metro nieuniknione.
    >>>>
    >>>> Chyba powyżej pewnej gęstości ludzi w mieście.
    >>>
    >>> Nie, wez sobie bardzo gęste osiedle ... i co - chcesz 1km metra
    >>> zrobic?
    >>
    >> Ojej, to nie pojadą.
    >
    > Bo nie muszą.
    >
    >
    >>> Mieszkam przy jednej z arterii, powiedzmy że 100 tys ludzi gdzies przy
    >>> niej mieszka.
    >>> Ilu z nich chce codziennie pojechac? powiedzmy że 30 tys.
    >>> Przez 4h szczytu wychodzi mi 125 ludzi na minute ... tramwaj to ledwo
    >>> obsluzy. Bedzie dwa razy mniej - spokojnie obsluzy,
    >>> bedzie 2x wiecej - na pewno nie obsluzy.
    >>> Chyba, zeby tak sklady po 4 wagony puscic?
    >>
    >> 4 autobusy?
    >
    > Jest to moze jakas koncepcja, ale wymaga 4 kierowcow, a tramwaj tylko
    > jednego.

    4 autobusy mogą jechać w 4 różnych kierunkach.

    > Poza tym 4 autobusy ... przejada na jednej zmianie swiatel?

    No .. jeden w prawo. drugi w lewo, trzeba prosto a czwarty ... za nimi.

    >
    >>> Tylko ze tu kolejna specyfika Wroclawia - wszystkie mosty w centrum.
    >>> No - troche przesadzam, ale czesto nie ma jak uciec na bok.
    >>>
    >>> A na razie ... niby sie cieszę, bo mam tramwaj co minute, ale mam tez
    >>> problem samochodem wyjechac z osiedla, bo priorytet tramwaju -
    >>> chce ruszyc, to mu sie zapala zielone, a mnie czerwone ...
    >>
    >> No i między innymi dlatego lepiej jakby toto zlikwidowali.
    >
    > To bym nie mial gdzie zaparkowac.
    >
    > Albo i mial - centrum by sie oproznilo :-)

    To to centrum nie jest tylko dla turystów?

    >
    >>>>> Czy jednak da sie bez metra?
    >>>> Wystarczy nie szukać tam pracy.
    >>>
    >>> Gdzie - w centrum, na przeciwnym koncu miasta?
    >>
    >> A jaki niby jest cel by wszyscy pracowali w centrum jak nikt tam po nic
    >> nie jeździ? By se w biurze w centrum posiedzieć? A to nie można poza
    >> centrum?
    >
    > Mozna, ale jak po zlej stronie, to trzeba przez centrum przejechac.
    > I znow korek ... albo zla praca.

    Mniemam, że jeśli w moim mieście nie ma centrum to może w innych też nie
    musi być.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 25.04.22 12:48 J.F
  • 25.04.22 18:46 ii

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: