    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 14 Apr 2022 12:27:05 +0200

    On Thu, 14 Apr 2022 11:16:08 +0100, K wrote:

    > Atom, OZE, panele w ciagu dnia w jakims stopniu. Zreszta wg. "wyliczen
    > ekspertow" mimo, ze pompa ciepla zuzywa prad to bedzie on tanszy niz gaz
    > potrzebny do ogrzania typowego domu.

    Tylko o ile wiem, to oni na razie maja troche elektrowni gazowych.

    > Mowimy tu o instalacji pompy, ktora
    > konwertuje cieplo z powietrza, a nie z ziemii.

    Teoretycznie ... elektrownia gazowa, czy raczej juz gazowo-parowa,
    ma z 60% sprawnosci, jak ją sprząc z pompą ciepla o COP=4,
    to nam wychodzi 240% :-)

    W dodatku cieplo z tej elektrowni moze tez grzac co innego.

    Z drugiej strony, jakby tak zminiaturyzowac, to mozna
    by miec domową elektrownie/cieplownie, i moze jeszcze PC :-)

    > Ostatnio oglosili plan budowy kilku nowych elektrowni atomowych do 2050:
    > https://www.reuters.com/business/energy/britain-coul
    d-build-seven-nuclear-power-stations-minister-2022-0
    4-02/

    A zaoszczedzony gaz moga sprzedawac Niemcom :-)

    Tyle tylko ... to rozwiazanie na kolejnych 30 lat, a potem co -
    kolejne atomowki? Uranu zabraknie w koncu.

    Nie lepiej postawic na OZE, skoro juz sie ma takie dalekosiezne plany?

    > Jest sraczka na punkcie zmian klimatycznych wiec raczej wdroza te plany.
    > Pytanie tylko z jakim opoznieniem.

    Ceny zaczna rosnąc, to sraczka sie skonczy.
    Im akurat klimat chyba nie przeszkadza ... choc jakby tak Tamiza
    podniosla sie o 1m ?

    J.