  • Data: 2022-04-14 16:54:16
    Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Apr 2022 15:20:51 +0100, K wrote:
> [...]

    neots-power-station-nothing-to-worry-4977486.

    > Przez osiem ostatnich lat widzialem dwa razy. Nie moge teraz znalezc ale
    > czytalem w jakiejs gazecie online o tym jak sie ludzie skarzyli, ze maja
    > wszystko zoltym pylem pokryte i tam ktos z elektroni tlumaczyl, ze
    > serwisowo odpalaja co jakis czas i po odpaleniu leci wlasnie zolty dym
    > przez jakis czas.

    Zoltego pylu nie neguje, ale tam pisza, ze to tlenki azotu.

    Hm, NO2/N2O4 ?
    https://en.wikipedia.org/wiki/Nitrogen_dioxide
    temperatura wrzenia 21C, topnienia -9C

    Ale zeby taki zółty dym byl, to ile ich musialoby byc?

    Wiec chyba co innego jest w tym pyle.

    Tu twierdza jednak, ze 42% pradu w UK z gazu pochodzi.
    https://www.energy-uk.org.uk/our-work/generation/ele
    ctricity-generation.html

    d-build-seven-nuclear-power-stations-minister-2022-0
    4-02/

    > Nie wiem jaki bedzie rezultat. Ostatnio szukalem paneli wraz z bateriami
    > to tak ponizej ?7k za instalacje nie znalazlem. Bez baterii wychodzi
    > troche wiecej niz polowa tego.

    IMO - nawet niedrogo.
    Tylko jaka to instalacja, tzn jakiej mocy, jaka bateria.

    Najprostsze by bylo miec dwie baterie do samochodu - jedną jezdzisz,
    drugą ladujesz, w nocy wymiania.
    Albo jakąs grzeczną siec - ładujesz sobie pod pracą z gniazdka
    prądem z domowych solarow, a siec bierze za to powiedzmy 20% :-)

    No i jeszcze rurka z gazem na zimę :-)

    > Natomiast na pompy ciepla jest teraz
    > dofinansowanie.

    No, jak sie ma ambitne plany, to istotnie trzeba inwestowac w OZE i
    PC.

    > Nie sadze aby Londyn z tego tytulu w ogole jakies straty poniosl. Jak
    > pojdziesz nad Tamize to tam jest spokojnie z 5-10m do tafli wody.
    > Predzej te wioski przy ujsciu do morza.

    Klify Dover tez nie ucierpia ... to czego oni sie boją ? :-)

    Lasy sadzic, zeby na maszty i statki było drewno :-)

    J.