  • Data: 2022-04-14 15:01:17
    Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Apr 2022 12:52:10 +0100, K wrote:

    > No wlasnie za rosyjski gaz placilismy wiecej niz Niemcy.

    Jakos tak mówią, ale dokladnej ceny to chyba ani my ani Niemcy nie
    ujawniaja.
    Tak samo jak gazu amerykanskiego, katarskiego.
    Oficjalnie przeciw gazowi norweskiemu zawsze podawano argument cenowy.

    A nasza cena - nie wiadomo, w Rosji, czy razem z transportem.

    > Pustawe?
    > https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/8120/pro
    duction/_123265033_optimised-gas_storage_europe-nc.p
    ng

    Ale to zapasy czy pojemnosc magazynów?

    https://businessinsider.com.pl/finanse/europejskie-m
    agazyny-gazpromu-prawie-puste-czy-rosja-szykuje-szan
    taz/w5lm3dt
    https://www.wnp.pl/gazownictwo/europejskie-magazyny-
    gazu-pustoszeja-rosjanie-zacieraja-rece,513829.html
    https://www.wnp.pl/gazownictwo/w-europejskich-magazy
    nach-gazu-jest-pusto-jak-nigdy,526744.html
    https://dorzeczy.pl/ekonomia/256579/europa-trzy-czwa
    rte-wtloczonego-gazu-zostalo-juz-pobrane.html

    > Jakis minister PiS sie chwalil, ze zapasow mamy tyle, ze mozemy kilka
    > miesiecy uzywac.

    My. A zachod EU?

    UK chyba magazynów nie potrzebuje - ma bliskie złoża.

    J.