  • Data: 2022-04-14 12:40:23
    Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Apr 2022 11:09:54 +0100, K wrote:

    > Po jakim fakcie? Polska dywersyfikacje dostaw rozpoczela dawno temu,
    > chyba jeszcze przed rzadami PiS,

    Przed rzadami PiS to PO zaczęło budowe gazoportu.
    Ropa owszem - chyba juz wtedy byla dywersyfikowana.

    W dodatku byly jeszcze jakies dziwne działania na Litwie w Możejkach

    > a ze pieniadze zaoszczedzone z tego
    > tytulu sa bezmyslnie przezerane to osobny problem.

    Jakie zaoszczedzone - na ile sie orientuje, to caly problem w tym,
    ze paliwa z Rosji mielismy dosc tanio.
    Do dywersyfikacji trzeba bylo doplacic.
    Gdzies tam jeszcze byl kontrakt Pawlaka, ktory mial byc tani, skonczyl
    sie chyba dosc drogo.

    Jeden niuans - koszt transportu. Zamiast placic Białorusi czy
    Ukrainie, trzeba sie bylo dołączyc do budowy Nord Stream :-)

    Albo nie upierac glupio przy supportowaniu Ukrainy, to mielibysmy
    gazociag Rosja-Niemcy u siebie :-)

    > Bardziej chodzi o to,
    > zeby miec wybor dostawcy i postawic sie w sytuacji gdzie surowca
    > zabraknie. Niestety na spekulacje cenami nic nie poradzisz.

    No to widzisz - zainwestowalismy nie tylko w gazociag z Norwegii,
    ale ponoc tez w jakies norweskie złoże.

    > Bo nikt mi nie powie, ze zwiekszyl sie nagle popyt.
    > Po prostu tym razem wojna jest wymowka.

    Oprocz popytu jest tez podaz.
    Popyt mogl sie zwiekszyc stopniowo, jak gospodarka ruszyla.
    No i zima byla

    A dodatkowo - magazyny gazu w Unii pustawe, bo Rosja ponoc od
    dluzszego czasu zmniejszala dostawy ..

    J.