  • Data: 2022-04-14 14:00:36
    Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14/04/2022 11:27, J.F wrote:

    > Tylko o ile wiem, to oni na razie maja troche elektrowni gazowych.

    Jedna z wazniejszych, ktora jest u mnie w miescie:
    https://uk-ireland.rwe.com/locations/little-barford-
    ccgt-power-plant
    od jakiegos czasu nie pracuje ze wzgledu na ceny gazu. Odpalaja ja co
    jakis czas i w zaleznosci od kierunku wiatru samochod masz pokryty
    zoltym pylem:
    https://www.huntspost.co.uk/news/yellow-fumes-at-st-
    neots-power-station-nothing-to-worry-4977486.

    > Teoretycznie ... elektrownia gazowa, czy raczej juz gazowo-parowa,
    > ma z 60% sprawnosci, jak ją sprząc z pompą ciepla o COP=4,
    > to nam wychodzi 240% :-)
    >
    > W dodatku cieplo z tej elektrowni moze tez grzac co innego.
    >
    > Z drugiej strony, jakby tak zminiaturyzowac, to mozna
    > by miec domową elektrownie/cieplownie, i moze jeszcze PC :-)

    Nie ma w UK czegos takiego jak elektrocieplownie. To cieplo nigdzie nie
    jest pompowane, np do okolicznych osiedli.

    d-build-seven-nuclear-power-stations-minister-2022-0
    4-02/

    > A zaoszczedzony gaz moga sprzedawac Niemcom :-)
    >
    > Tyle tylko ... to rozwiazanie na kolejnych 30 lat, a potem co -
    > kolejne atomowki? Uranu zabraknie w koncu.
    >
    > Nie lepiej postawic na OZE, skoro juz sie ma takie dalekosiezne plany?

    Stawiaja, ostatnio mijalem farme paneli, ktorej jestem pewien nie bylo
    jeszcze rok temu w tamtym miejscu.

    > Ceny zaczna rosnąc, to sraczka sie skonczy.
    > Im akurat klimat chyba nie przeszkadza ... choc jakby tak Tamiza
    > podniosla sie o 1m ?
    >
    > J.

    Niech sie podnosi bede mial blizej na morze.