  • Data: 2022-04-14 14:48:45
    Temat: Re: Jak ograniczyć popyt na Putinowską ropę
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Apr 2022 13:00:36 +0100, K wrote:

    > Jedna z wazniejszych, ktora jest u mnie w miescie:
    > https://uk-ireland.rwe.com/locations/little-barford-
    ccgt-power-plant
    > od jakiegos czasu nie pracuje ze wzgledu na ceny gazu. Odpalaja ja co
    > jakis czas i w zaleznosci od kierunku wiatru samochod masz pokryty
    > zoltym pylem:
    > https://www.huntspost.co.uk/news/yellow-fumes-at-st-
    neots-power-station-nothing-to-worry-4977486.

    Ciekawe ... o ile wiem, to tlenki azotu nie tworzą opadajacego pyłu.
    Za to tworza kwas azotowy ... moze trzeba dokumentowac rdzę na
    samochodzie :-)

    Ale ale ... to jak czesto ją odpalają?
    Cechą elektrowni gazowych jest wlasnie szybki start, co zacheca do
    pracy szczytowej.

    > Nie ma w UK czegos takiego jak elektrocieplownie.

    Jest/bylo.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_Battersea

    Taka elektrocieplownia moze grzac kawałek Londynu,
    a prad pojdzie gdzie indziej.

    Jest nadal
    https://en.wikipedia.org/wiki/Pimlico_District_Heati
    ng_Undertaking

    Choc to malenstwo.

    > To cieplo nigdzie nie
    > jest pompowane, np do okolicznych osiedli.

    No to mowie - domowe elektrocieplownie.
    Grzeje dom i daje prąd do sieci. Albo do ładowania samochodu :-)

    Nie wiedziec czemu, Japonczycy zdawali sie w tym (CHP) przodowac.

    d-build-seven-nuclear-power-stations-minister-2022-0
    4-02/

    > Stawiaja, ostatnio mijalem farme paneli, ktorej jestem pewien nie bylo
    > jeszcze rok temu w tamtym miejscu.

    Jak pisalem - panele zimą mało prądu dadzą. A domy trzeba grzac.
    A jako wyspa ... wiatraki powinny miec tam dobrze ...

    > Niech sie podnosi bede mial blizej na morze.

    Popatrz raczej ile Londynu zaleje ...

    Metr Odry we Wroclawiu raczej by nic nie zrobil ... ale okresowe
    powodzie moglyby byc czesciej.

    J.