  • 31. Data: 2012-02-12 20:28:59
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-02-12 21:19, Adam Wysocki pisze:
    > chciałbym sterować układem przez
    > telefon - modem GSM + dekoder DTMF i informacja zwrotna w postaci
    > kilku tonów. Wydanie mu polecenia nie będzie możliwe przez przypadek,
    > a już na pewno nie wystarczy do niego zadzwonić, czy wysłać SMSa.

    modem GSM + dekoder DTMF??? PO CO???

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 32. Data: 2012-02-12 20:31:05
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

    > 1. Za pozostawienie bez opieki samochodu z pracującym silnikiem jest
    > kara / niezabezpieczenie go przed samodzielną jazdą bez kierowcy.

    Wiem, liczę się z tym.

    > 2. Kwestia bezpieczeństwa nr 1: w jaki sposób zapewnisz, że
    > uruchomienie będzie możliwe jedynie gdy skrzynia biegów będzie w
    > położeniu jałowym.

    Odkąd jeżdżę zostawiam na ręcznym, taki nawyk, nigdy mi się nie zdarzyło
    zostawić na biegu. Zresztą odpalam też bez sprzęgła (zły nawyk), więc
    jakby się zdarzyło to na pewno bym zauważył :)

    > 3. Kwestia bezpieczeństwa nr 2: w jai sposób zapewnisz, że podczas
    > zdalnego uruchamiania będziesz miał pewnie unieruchomiony samochód za
    > pomocą hamulca ręcznego.

    Po prostu go zaciągam, zresztą jak nie zaciągnę to co za różnica czy silnik
    chodzi czy nie? Ale tak, pod kontrolkę ręcznego chcę się podpiąć.

    > 4. Kwestia bezpieczeństwa nr 3: w jaki pewny sposób zabezpieczysz się
    > przed uruchomieniem samochodu przez niepowołane osoby.

    Telefon + kod, coś jak w mBanku - urządzenie będzie prosiło o podanie
    określonych cyfr kodu a ja je podam przez DTMF. Ani numer telefonu ani
    tym bardziej kod nie będą nikomu znane.

    > 5. Kwestia bezpieczeństwa nr 4: masz dobrego prawnika?
    > 6. Myśl o bezpieczeństwie innych!
    > 7. Potem o swojej wygodzie i oszczędnościach.

    Nie mam prawnika ale trudno wyobrazić mi sobie żeby samochód sam ruszył,
    jeżeli nie jest na biegu - a na biegu nie zostawiam go nigdy.

    > 0. Kup se ogrzewanie postojowe bo o to ci pewnie chodzi.

    O to, ale to za drogie.

    --
    gof

  • 33. Data: 2012-02-12 20:32:09
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika grzegorz g <g...@g...pl> wrote:

    > jest immobiliser? Jeśli jest,to jak przekonasz moduł silnika do
    > zezwolenia na rozruch?

    Jest immo, to kolejny krok - dowiedzieć się co idzie z immo do komputera. Jak
    prosty stan logiczny to nie ma problemu, jak coś bardziej skomplikowanego to
    trzeba będzie obejść immo, ale podejrzewam że jak pogooglam to coś znajdę.

    --
    gof

  • 34. Data: 2012-02-12 20:35:47
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika Jackare <1...@t...com.pl> wrote:

    > - możliwość szybkiego demontażu układu bez pozostawiania śladów ingerencji -
    > przy jakimś wypadku itd ubezpieczyciele mogą się wypiąć na przeróbki z
    > użyciem niehomologowanych podzespołów nieopatrzonych odpowiednimi znakami
    > (CE, e).

    To będzie na pewno - gniazdo przylutowane do stacyjki, w kolumnie kierownicy,
    i przewody, które będą wpięte w to gniazdo.

    > W wielu pojazdach inne odbiorniki są odcinane od zasilania w czasie rozruchu

    U mnie tak jest - odcinany jest wentylator, ogrzewanie szyby, zapalniczka,
    elektryczne szyby, światła mijania i drogowe. Ja chcę zasilać układ z tego
    przewodu, który idzie do stacyjki - zaraz za jednym z czterech głównych
    bezpieczników.

    > lub też występuje spadek napięcia mogący powodować zakłócenia w pracy jakichś
    > specyficznych podzespołów

    To wiem - ale sam układ będzie zasilany z 4V (tyle potrzebuje modem GSM), więc
    myślę że nawet spadek do 6.5V podtrzyma pracę przetwornicy. Oprócz tego oczywiście
    dławiki, kondensatory filtrujące przy nogach procesora itd.

    --
    gof

  • 35. Data: 2012-02-12 20:36:38
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    > A takie gniazdo, co to "zawsze tu było i nie wiem co to jest" nie wymaga
    > homologacji?

    Zakładam że nie będą rozbierali mi samochodu... zresztą jakby mieli to i tak
    jest jeszcze zestaw głośnomówiący, jakiś stary alarm (założony przez poprzedniego
    właściciela, nie działa/wyłączony) i pewnie coś by się jeszcze znalazło...

    --
    gof

  • 36. Data: 2012-02-12 20:39:20
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Tam sa dwie cewki. Ta "rozruchowa" bierze ok 30A.

    Dwie? Z ciekawości - do czego?

    > Uwazaj, bo tam przez chwile sam rozrusznik podaje napiecie. Trzeba chwile
    > odczekac.

    No tak, bezwładność. Słuszna uwaga.

    > Nie wiem czy ma sens, ale moze faktycznie od tego pusci.

    Miałem tak z jednym zapieczonym przekaźnikiem, za którymś razem puszczał.
    W sumie to nie bardzo widzę co innego można w takiej sytuacji zrobić...

    > To nie wiem czy jest sens dwa dodatkowe przekazniki dawac.

    Dwa na wszelki wypadek, jakby jeden się zapiekł.

    > Pomysl raczej nad tym zeby je jakos roznie sterowac - zeby np reset
    > procesora nie uruchamial silnika.

    No będą sterowane osobno :) reset nie uruchomi - dlatego pisałem o silnej
    masie z procesora.

    --
    gof

  • 37. Data: 2012-02-12 20:41:02
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    In pl.misc.elektronika nom <n...@u...gazeta.pl> wrote:

    > Mojemu znajomemu, jeden dzień bo naprawie właśnie rozrusznika w warsztacie,
    > samochód stojący na postoju sam ruszył (włączony I bieg) na rozruszniku,
    > przejechał z 50m, przejechał przez skrzyżowanie i utknął w zaspie (akurat to
    > była zima).

    Dlatego taką wagę przywiązuję do tego, żeby skutecznie ten rozrusznik wyłączyć.

    Zostawianie na biegu zamiast na ręcznym jest zwyczajem może dobrym, może złym,
    ja po prostu tak nie robię, przyzwyczajenie. Jedynie w motocyklu jak stoję pod
    górę (albo z góry) ale to dlatego, że nie ma tam ręcznego.

    > Podobno boksował kołami w zaspie, aż się zapalił silnik.

    Silnik, czy rozrusznik?

    --
    gof

  • 38. Data: 2012-02-12 20:42:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/12/2012 09:32 PM, Adam Wysocki wrote:

> [...]
    > trzeba będzie obejść immo, ale podejrzewam że jak pogooglam to coś znajdę.

    Jeżeli chodzi o immo to ciężko cokolwiek znaleźć z wiadomych powodów.
    Jak matula zgubiła jedyny kluczyk z pastylką do Astry to oszukałem się
    jak głupi i nic nie znalazłem, a na Elektrodzie wzięli mnie za złodzieja
    samochodów ;-) Koniec końców doszedłem do tego, że immo cyfrowo nadaje
    do ECU a przy stacyjce jest tylko odbiornik danych z pastylki i myślę,
    że tu będzie podobnie bo co to by było za immo jakby jeden kabelek
    trzeba było zewrzeć do masy.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 39. Data: 2012-02-12 20:44:31
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    v...@i...pl <v...@i...pl> wrote:

    > modem GSM + dekoder DTMF??? PO CO???

    Co w tym złego? Masz na myśli, że lepiej SMS-em? Tak, ale żeby mieć odpowiedź
    zwrotną SMS-em, muszę mieć doładowaną kartę w tym modemie. Przez telefon nie
    będzie tego problemu - jest masa starterów, w których rozmowy wychodzące są
    blokowane dosyć szybko, a odbieranie jest możliwe np. przez rok.

    --
    gof

  • 40. Data: 2012-02-12 20:49:00
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.02.2012 21:44, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > będzie tego problemu - jest masa starterów, w których rozmowy wychodzące są
    > blokowane dosyć szybko, a odbieranie jest możliwe np. przez rok.

    Masz przeterminowane informacje. Play na kartę (fresh się to nazywa?)
    jest ważny rok po dołowadownaiu za min 5zł.

    A sms jest w sumie prostszy w oprogramowaniu a po oparciu o generator
    haseł jednorazowych również dość bezpieczny.

    Michoo