  • Data: 2012-02-12 21:31:05
    Temat: Re: Jak odpalić rozrusznik?
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    In pl.misc.elektronika Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

    > 1. Za pozostawienie bez opieki samochodu z pracującym silnikiem jest
    > kara / niezabezpieczenie go przed samodzielną jazdą bez kierowcy.

    Wiem, liczę się z tym.

    > 2. Kwestia bezpieczeństwa nr 1: w jaki sposób zapewnisz, że
    > uruchomienie będzie możliwe jedynie gdy skrzynia biegów będzie w
    > położeniu jałowym.

    Odkąd jeżdżę zostawiam na ręcznym, taki nawyk, nigdy mi się nie zdarzyło
    zostawić na biegu. Zresztą odpalam też bez sprzęgła (zły nawyk), więc
    jakby się zdarzyło to na pewno bym zauważył :)

    > 3. Kwestia bezpieczeństwa nr 2: w jai sposób zapewnisz, że podczas
    > zdalnego uruchamiania będziesz miał pewnie unieruchomiony samochód za
    > pomocą hamulca ręcznego.

    Po prostu go zaciągam, zresztą jak nie zaciągnę to co za różnica czy silnik
    chodzi czy nie? Ale tak, pod kontrolkę ręcznego chcę się podpiąć.

    > 4. Kwestia bezpieczeństwa nr 3: w jaki pewny sposób zabezpieczysz się
    > przed uruchomieniem samochodu przez niepowołane osoby.

    Telefon + kod, coś jak w mBanku - urządzenie będzie prosiło o podanie
    określonych cyfr kodu a ja je podam przez DTMF. Ani numer telefonu ani
    tym bardziej kod nie będą nikomu znane.

    > 5. Kwestia bezpieczeństwa nr 4: masz dobrego prawnika?
    > 6. Myśl o bezpieczeństwie innych!
    > 7. Potem o swojej wygodzie i oszczędnościach.

    Nie mam prawnika ale trudno wyobrazić mi sobie żeby samochód sam ruszył,
    jeżeli nie jest na biegu - a na biegu nie zostawiam go nigdy.

    > 0. Kup se ogrzewanie postojowe bo o to ci pewnie chodzi.

    O to, ale to za drogie.

    --
    gof