  • 11. Data: 2013-12-18 14:30:22
    Temat: Re: Jak odlutować tranzystor ?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:l8rosr$ksu$1@mx1.internetia.pl...
    > http://inelsc.pl/userdata/gfx/87c08d95543e4492b92de5
    28c2449540.jpg taką
    > "kątową" z miedzianym grotem (jeszcze owinąć ją termobandażem "do turbo i
    > wydechu" dla zwiększenia izolacji) i zestaw grotów do niej na
    > zmarnowanie - na cnc albo ręcznie sobie wystrugać w stopce tego grotu
    > "stempel" na dany typ układu.

    Dokładnie tak się to prosto robi. Miedziany wyfrezowany puc nagrzany do 450
    i jedno pociągnięcie daje rade. Serwisuje tak końcówki mocy maszynach.

    Łukasz

  • 12. Data: 2013-12-18 17:28:06
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 17.12.2013 22:13, Jarosław Sokołowski wrote:

    > A nie lepiej przed ekstrakcją amputować mu kończyny?
    >

    > Jarek (no chyba że chodzi o utrzymanie poziomu zatrudnienia)

    Więcej grzanych nóg = więcej ciepła dostarczane do dziada.
    Poziom zatrudnienia jest raczej za mały niż za duży ;)

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2013-12-18 18:18:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jakub Rakus napisał:

    > Więcej grzanych nóg = więcej ciepła dostarczane do dziada.
    > Poziom zatrudnienia jest raczej za mały niż za duży ;)

    To może do każdej nogi przydzielić jednego z lutownicą?

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2013-12-18 20:36:52
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...wytnij.to.onet.pl>

    Pawel2420 napisał/a:

> [...]
    > A4. W jaki sposób odlutować stary uszkodzony tranzystor i wlutować nowy
    > ? Czy należy całą płytkę włożyć do pieca czy raczej próbować nagrzać

    Pawle! Zrób zdjęcia tej płyty i zbliżenie podzespołu.
    Zapewne wiesz, że "powie" ono więcej niż powyższy opis.

    Michał Czarkowski

  • 15. Data: 2013-12-18 23:21:11
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 18.12.2013 18:18, Jarosław Sokołowski wrote:

    > To może do każdej nogi przydzielić jednego z lutownicą?

    Aż tyle nas nie ma w dziale ;P W poprzedniej robocie jak naprawialiśmy
    mocno komunistyczne przetwornice 24/230 do wagonów barowych, w których
    tor mocy był w postaci miedzianych płaskowników 2x10mm, żeby je
    rozlutować też były potrzebne dwie osoby: jedna trzymała płaskowniki
    kombinerkami, druga grzała wielką kolbą o kształcie młota. Coś w tym
    stylu: http://tinyurl.com/lxt6mrb tylko większe, cięższe i w wieku
    podobnym do przetwornicy.

    Jakub Rakus

  • 16. Data: 2013-12-19 01:49:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Pawel2420 napisał:
> [...]
    > A4. W jaki sposób odlutować stary uszkodzony tranzystor i wlutować nowy
    > ? Czy należy całą płytkę włożyć do pieca czy raczej próbować nagrzać

    I jedno i drugie - czyli płyta grzejna pod całą płytę drukowaną tak żeby
    podłoże aluminiowe zagrzać w okolicę 150 stopni i lokalnie dogrzać
    nadmuchem do temperatury topienia lutu - starannie osłaniając pobliskie
    elementy żeby i ich nie wylutować.

    --
    Darek