  • 231. Data: 2014-02-04 22:43:56
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 21:38:44 +0000, AZ wrote:

    > A czemu ma sie budzic? OC mozna wykupic na cudzy samochod, nie trzeba
    > byc jego wlascicielem.

    Tego nie wiem, zapytaj tego delikwenta.

    Tomek

  • 232. Data: 2014-02-04 22:46:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-04, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Bynajmniej. Wskazuję tylko ile ma w tym kraju teoria wymagana prawem z
    > praktyką.

    Dobre, dobre. To pokazuje po prostu, ze mamy do dupy prawo, bo jaki jest
    sens oplacania OC motocykla ktory stoi i czeka na lepsze czasy...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 235. Data: 2014-02-04 23:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik AL a...@s...tam.pl ...

    > raczej jest to zbyt duże ryzyko - od braku OC po fałszowanie dokumentów
    > = kara baardzo dotkliwa.

    Ale jakie niewielkie ryzyko złapania. Własciwie tylko przy wypadku.
    Ale wtedy mówisz: nie mam.

    Co do ryzyka - generalnie jego nieposiadanie w czasach kiedy kosztuje 300zł
    to jest szczyt głupoty wiec o szacowaniu ryzyka nie rozmawiajmy.

    > Ale kto wie - moze sa tacy idioci....
    > Dlatego - w interesie wszystkich kierowcow - dobrze by ich wyeliminowac.
    > Skoro obecny stan (CEPIK) jest bezsilny, to co mozna zrobic - moze masz
    > pomysl?
    > Winiety lub inne oznaczenia na zewnatrz auta sa chyba najtanszym
    > rozwiazaniem. A czesto to najtansze jest najlepsze=najskuteczniejsze.
    > Dostarczenie winiety również nie jest problemem - wszak wraz z polisą
    > dostajesz zawsze masę innych dokumentów, OWU, jakieś dokumenty na
    > wypadek wypadku, etc, wieć jedna naklejka nie stanowiłaby tu żadnego
> [...]
    Ja tradycyjnie uważam tak: jeżeli jest urząd ktory ma sie tym zajmować a
    robi to źle, to trzeba poprawic działanie urzedu a nie przerzucac działanie
    na obywateli.

    Wiec nie widze zandego problemu aby zacząć weryfikowac te samochody widmo z
    bazy. Zaczac od najnowszych bo przy nich pewnie bedzie najmnejsze
    prawdopodobienstwo, ze sa zezłomowane.

    Co do sprowadzonych - nie wiem czy laduja w jakis sposób w bazue UFG przed
    wykupieniem pierwszego OC, wiec na razie trudno coś proponowac. Nie znam
    warunków brzegowych.

  • 234. Data: 2014-02-04 23:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Musi bo tak stanowi prawo. Jak Ci to nie pasuje, to na prawdę Twój
    > problem. Masz psi obowiązek płacić.

    Parafrazuj - naklejek nie bedzie bo tak stanowi prawo.
    I masz psi obowiazek sie z tym pogodzic ;-)

  • 233. Data: 2014-02-04 23:00:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Nie pojawi się, skoro samochodu nigdy nie było w tej bazie.

    Może się myle, ale wczesniej pisałes o zmianie własciciela.
    Nie wiem jak jest ze sprowadzanymi samochodami. Może ktoś podpowie?

    > Jakie to jest utrudnienie? Żadne. To proste rozwiązanie, które pozwoli
    > wstępnie weryfikować stan posiadania polisy lub jego braku. Na dodatek
    > w mojej wersji każdy będzie mógł być sprawdzającym. Bez potrzeby
    > budowania jakiegoś ogromnego systemu teleinformatycznego .

    Po pierwsze to jest utrudnienie.
    Trzeba pamietac o przyklejeniu, trzeba przykleic ponownie jak sie szyba
    zbije etc.
    Po drugie - wazniejsze, chcesz zrzucic dziąłanie z urzedu na obywateli.
    I najwazniejsze - nawet nie wiesz - po co.
    Bo o ile sie nie myle - nawet nie jestes w stanie oszacować skali zjawiska
    a raczej od tego należałoby zacząć jakiekolwiek projektowanie zmian.

    A system teleinformatyczny wcale nie musiałby być jakis wielki -
    wystarczyłoby go tylko podpiąć do czegos co juz jest budowane.
    Pod warunkiem, ze z szacunków wyjdzie, ze to rzeczywiscie jest jakas duza
    skala jezdzacych bez OC.

    > To akurat rozwiązało by problem konieczności wymiany DR po tym jak się
    > pieczątki skończą i faktycznie było by ułatwieniem - nawet dla
    > właściciela samochodu. Czy zdarzyło Ci się przegapić termin przeglądu,
    > bo nie zaglądałeś do DR?

    Pod tym względem zgoda.
    Ale znów - np. zbita szyba powodowałaby koniecznosc udania sie na stacje
    diagnostyczna.

    > Nie denuncjuje. Zgłoszenie odbywa się przez stronę www, na której
    > następuje weryfikacja czy polisa jest już zawarta czy nie. Weryfikacja
    > z już istniejącego systemu UFG. Wyskakuje mu tylko komunikat, że
    > polisę na ten pojazd już zawarto. I spawa się kończy.

    Ok.

    > Skąd wiesz, że są takie absurdalne, skoro ich nie przeczytałeś?
    > Wychodzi na to, że wypowiadasz się o czymś - o czym nie masz zielonego
    > pojęcia. Ciekawe zatem, że na jakiej podstawie wyciągnąłeś wniosek że
    > to jest absurdalne.

    Powody podałem powyzej.
    IMO conajmniej zaczałem od tylka strony.

  • 236. Data: 2014-02-04 23:21:03
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 22:00:17 +0000, Budzik wrote:

    > Użytkownik Tomasz Stiller k...@l...eu.org ...

    > Parafrazuj - naklejek nie bedzie bo tak stanowi prawo.
    > I masz psi obowiazek sie z tym pogodzic ;-)

    Tia, ja oczywiście pamiętam, że my tu tylko pitu-pity z nudy ;)

    Tomek

  • 237. Data: 2014-02-04 23:23:28
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 21:46:16 +0000, AZ wrote:

    > Dobre, dobre. To pokazuje po prostu, ze mamy do dupy prawo, bo jaki jest
    > sens oplacania OC motocykla ktory stoi i czeka na lepsze czasy...

    Nie. To pokazuje stosunek do prawa co poniektórych osobników.

    Tomek

  • 238. Data: 2014-02-04 23:29:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-04, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Nie. To pokazuje stosunek do prawa co poniektórych osobników.

    Mam miec wyrzuty sumienia czy poczuc sie jak odrzutek spoleczenstwa?

    Bo pokazuje jeszcze jedna rzecz ktorej wczesniej nie napisalem - pokazuje
    tez jakich mamy chorych osobnikow w spoleczenstwie, niezdolnych do
    samodzielnego i racjonalnego myslenia, potulnych baranow ktorych sie
    dyma a oni sa z tego powodu bardzo zadowoleni...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 239. Data: 2014-02-04 23:38:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

> [...]

    > Może się myle, ale wczesniej pisałes o zmianie własciciela.
    > Nie wiem jak jest ze sprowadzanymi samochodami. Może ktoś podpowie?

    Owszem, jako jeden z przypadków gdzie mogą pojawić się problemy. Widać
    ich masę niestety, bo ten system nie jest spójny i nie działa jak trzeba.

    > Po pierwsze to jest utrudnienie.
    > Trzeba pamietac o przyklejeniu, trzeba przykleic ponownie jak sie szyba
    > zbije etc.

    No proszę Cię, normalnie ręka Ci uschnie od tego trudu jakim jest
    przyklejenie nalepki.

    > Po drugie - wazniejsze, chcesz zrzucic dziąłanie z urzedu na obywateli.
    > I najwazniejsze - nawet nie wiesz - po co.

    Wiem dokładnie po co. Pisałem o tym na początku tej dyskusji.

    > A system teleinformatyczny wcale nie musiałby być jakis wielki -

    Zdajesz sobie sprawę, jaki ogromnym przedsięwzięciem w skali kraju była
    by chociaż ta postulowana analiza danych video dostarczanych przez kamery
    monitoringu, viatolla itp? Gigantycznym. Druk nalepek to przy tym nawet
    nie pierdnięcie.

    > Pod tym względem zgoda.
    > Ale znów - np. zbita szyba powodowałaby koniecznosc udania sie na stacje
    > diagnostyczna.

    Coś za coś niestety. Zdaje się, że to Ty jesteś za zatrudnianiem do tego
    informatyki wyższego rzędu, dlaczego więc nie zamówić naklejki przez
    sieć? Niech sobie przyjdzie pocztą. Albo jeszcze lepiej, niech ASO
    wymieniające Ci szybę zrobi to za Ciebie.

    > Powody podałem powyzej.
    > IMO conajmniej zaczałem od tylka strony.

    Delikatnie mówiąc ;)

    Tomek

  • 240. Data: 2014-02-04 23:49:22
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 4 Feb 2014 07:37:46 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Zgadzam się, ale ja pisałem o zupełnie czymś innym.

    > Czy taki pojazd zaparkowany na drodze publicznej spełnia już definicję
    > "pojawienia" się na drodze?

    Na drodze już tak - chodzi o trzymanie auta w warsztacie, na podwórku,
    gdzie może czekać na lepsze czasy przewrócenia mu sprawności.