  • 241. Data: 2014-02-04 23:52:21
    Temat: Re: Jak łatwo skasować kierowców na 800mln PLN?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-04 14:15, Użytkownik AZ napisał:

    > Jakie to zagrozenie stwarza?

    Może się zapalić i podpalić sąsiednie, może nie trzymają
    mu hamulce i się stoczy na jakiś inny. Możliwości jest
    sporo. W cywilizowanych krajach do parkowania na publicznych
    parkingach czy otwartych garażach potrzeba mieć ubezpieczenie.
    Jak trzymasz na własnej posesji lub własnym garażu już
    niekoniecznie.

    > Bo?

    Bo parkingi są dla pojazdów jeżdżących a nie sezonujących się.

    Pozdrawiam

  • 242. Data: 2014-02-04 23:54:54
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-04 14:44, Użytkownik AL napisał:

    > to niech wprowadza zapis: "samochod czasowo wyrejestrowany z ruchu
    > powinien byc zabezpieczony. Jako zabezpieczenie uwaza sie np. garaz,
    > prywatna posesje, etc.

    Przy aktualnej dziurze budżetowej nie liczył bym na to.

    > Przeciez ludzie nie trzymaja motorow zima pod blokiem :)
    > a wyrejestrowac im ich nie wolno jednak, bo nie.

    Motorów faktycznie nie (przynajmniej u mnie) bo motory
    to zabawka (często warta tyle co samochód) dla zamożnych,
    skutery trzymają.

    Pozdrawiam

  • 243. Data: 2014-02-05 00:04:59
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 23:49:22 +0100, Tomasz Pyra wrote:

    > Na drodze już tak - chodzi o trzymanie auta w warsztacie, na podwórku,
    > gdzie może czekać na lepsze czasy przewrócenia mu sprawności.

    Tylko, że w ten sposób można wałkować w nieskończoność. Co jeśli zrobi
    komuś kuku na tym podwórku? No niech się faktycznie stoczy na samochód
    znajomego, który Cię odwiedził swoim bentleyem. Rozumiem, że z własnej
    kieszeni wydajesz 100000pln na lakierowanie jego samochodu? Jak wiem, że
    przykład jest absurdalny, ale chyba rozumiesz o co mi chodzi.

    Tomek

  • 244. Data: 2014-02-05 00:15:41
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 22:29:20 +0000, AZ wrote:

    > Mam miec wyrzuty sumienia czy poczuc sie jak odrzutek spoleczenstwa?
    >
    > Bo pokazuje jeszcze jedna rzecz ktorej wczesniej nie napisalem -
    > pokazuje tez jakich mamy chorych osobnikow w spoleczenstwie, niezdolnych
    > do samodzielnego i racjonalnego myslenia, potulnych baranow ktorych sie
    > dyma a oni sa z tego powodu bardzo zadowoleni...

    Mleko ze sklepu też wynosisz bez płacenia, bo Cię prywaciarz dyma?
    Rat kredytu za dom nie płacisz, bo bank Cie dyma?
    Kasy z PIT-u do US też nie przelewasz?

    Spróbuj któreś z tych dwóch ostatnich. Zobaczysz jak Ci się szybko bank
    albo us dobierze do dupy i bardzo szybko zreflektujesz kto kogo wydymał.

    Dokładnie analogicznie było by z tym OC. Nie płacisz go tylko i wyłącznie
    dlatego, że w którymś tam momencie przycwaniaczyłeś i korzystasz z luki
    systemowej.

    Gdyby system był szczelny, potulnie jak piesek zapłacił byś te parę
    stówek rocznie, bo wizja życzeń opiewających na 3200pln martwiła by Cię
    bardziej.

    Tomek

  • 245. Data: 2014-02-05 00:15:43
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości

    > Pójdę o krok dalej, niektórzy nie mają nawet zamiaru przerejestrowywać
    > zakupionych samochodów na siebie - obowiązek taki co prawda jest, ale
    > kary za jego niedopełnienie brak. Znam takich co jeżdżą nie
    > przerejestrowanym miesiącami. W zasadzie do czasu wygaśnięcia OC, bo
    > wtedy zazwyczaj się delikwent budzi. Ale nie o tego dotyczy ten temat.

    Ja też znam i co z tego? Dopóki płaci, to nie jest tematem tego wątku. Jak
    przestanie, to UFG zapyta ostatniego znanego właściciela i sprawa się
    wyjaśni.

    > Czy jesteś wstanie wskazać źródło tych danych? Bo na razie to rozmawiamy
    > o tym, co się niektórym wydaje. Ale nikt nie powołuje się na jakieś
    > twarde dane. Kto i gdzie napisał, że większość z tych 250000 samochodów
    > bez OC to samochody zezłomowane? Piszesz, wg. różnych danych, podaj
    > proszę źródła.

    Po raz kolejny przeinaczasz. Nie jest tajemnicą, że w CEPIKu jest kilka
    milionów samochodów więcej, niż wykazuje GUS, stacje diagnostyczne, itp.
    Szacuje się, że ok. 80% procent samochodów w Polsce złomuje się w szarej
    strefie (np. wg firm recyklingowych).
    UFG szacuje, że bez OC jeździ ok. 250.000 samochodów.
    Na bazie tych informacji i z umiejętnościami dodawania i odejmowania, można
    wyciągnać wnioski.
    Źródeł danych poszukaj w necie. Jest sporo artykułów na ten temat. Hasła:
    OC, cepik, ufg.

    > Tak, nie zniknął, ale nie wiadomo gdzie znajdują się jego dane. Co więcej
    > nie bardzo wiadomo gdzie go szukać oraz jak te dane wyciągnąć. Zrozum, że
    > na pewnym etapie trafiasz na ścianę. Jedni nie widzą, drudzy twierdzą że
    > u nich nie ma, czyli w zasadzie nie wiadomo do kogo zapukać. PZU odsyłał
    > do UFG, UFG do TU - zamknięte koło. Tata po wysłaniu kilku pism po prostu
    > odpuścił. Nam zależało, żeby ten samochód znaleźć, myślisz, że jakiemuś
    > urzędasowi będzie się równie chciało?

    Zdecyduj się. Szukałeś samochodu, czy historii umów ubezpieczeniowych
    Twojego ojca?

    > Nigdzie nie postulowałem tego, że jest problem z dostępem do danych, czy
    > też możliwością ich weryfikacji. Policja ma dostęp do bazy OC, każdy
    > prywatnie może sobie przy kompie sprawdzić na stronie UFG ważność OC
    > danego samochodu.

    Cyt:"tylko bardzo trudno sprawić żeby każdy mógł te dane weryfikować"

    > Pisałem tylko, że dane te trudno hurtowo w prosty sposób weryfikować.

    Aaaa... Hurtowo...
    Od hurtowej weryfikacji to jest policja, cepik, ufg i ich bazy danych.
    Ty chciałeś dać narzędzie "sąsiadowi", żeby mógł konkretnego ludka usadzić.
    Do tego w zupełności mu wystarczy zapytanie do bazy UFG.

    > Moja propozycja dotyczyła głównie ułatwienia tego procesu weryfikacji, w
    > taki sposób, żeby każdy na pierwszy rzut oka mógł stwierdzić - ok, ten
    > samochód jeździ z ważna polisą. Bez dostępu do kompa, bez potrzeby
    > sprawdzania w systemie - to tak na prawdę jest niepotrzebne. Chodzi o
    > prostą naoczną weryfikacje, jak są wątpliwości to można już dalej
    > sprawdzać systemowo.

    Problem w tym, że chcesz to zrobić kosztem utrudniania życia większości
    ludzi. Chcesz większości dołożyć obowiązków, mimo, że za to już płacą
    odpowiednim organom.

    > Przeczytaj proszę raz jeszcze to co napisałem wcześniej. Najlepiej od
    > początku - zaczynamy zbyt odbiegać od zasadniczego tematu dyskusji.
    >
    > W skrócie. Twoje postulaty skierowane są w stronę porządkowania a
    > następnie integracji dostępnych obecnie baz. To jest dobry pomysł, ale w
    > praktyce czas realizacji to pewnie okolice dekady, bo nawet nie
    > pojedyncze lata. Myślę, że zdajesz sobie sprawę jak karkołomny to będzie
    > proces.

    Bez kozery powiem pińcet!
    Jednym z większych problemów przy weryfikacji umów przez UFG, był brak
    spójnej bazy umów. Teraz ten problem został wyeliminowany.
    Obstawiam, że za 3 lata ilość samochodów bez polisy OC będzie oscylowała w
    okolicy 10% jeżdżących po naszych drogach. Możesz mnie wywołać za te 3 lata
    do tablicy i jeśli się pomylę to odszczekam to co teraz piszę i przyznam Ci
    rację.

    > Mój pomysł nie zakładał jakichkolwiek zmian w którejkolwiek bazie.

    Chyba jesteś niepoważny. Najpierw były naklejki drukowane na drukarce, teraz
    doszedłeś do tego, że te naklejki muszą być ścisłego zarachowania.
    Jak wg Ciebie to ma być zrobione? Właśnie poprzez kontrolę ich numerów,
    przypisywanie do polis i samochodu. Masz jakieś pojęcie o systemach
    bazodanowych?
    Jakaś smutna pani ma prowadzić to w excelu?

    Czy to
    > cepiku, czy to ufg. Proponowałem jedynie ułatwienie weryfikacji
    > posiadania polisy i nagrodę za wykrycie jej braku.

    Tak, pamiętamy. ORMO czuwa!

    > Pamiętaj, że jednak powinniśmy nazywać to postawą obywatelską. O tym
    > pod...ani pisałem z nutką ironii, jeśli tego nie zauważyłeś. Wszędzie na
    > świecie jest taka tendencja. Niestety policja nie może być wszędzie i
    > sprawdzać wszystkiego, tak się po prostu nie da. Jeśli ludzie nie będą
    > zgłaszać wykroczeń, to część z nich po prostu nie zostanie wykryta.

    Czym innym jest postawa obywatelska, a czym innym płacenie za donoszenie.
    Może dla Ciebie to jest jedno i to samo, ale mnie Matka i historia nauczyły,
    że to jednak są dwie różne sprawy.

    > Bo nie działa. Wyłapywanie pojedynczych cwaniaków rozwiąże problem za
    > jakieś 500 lat.

    Miałem użyć epitetu, jednak się powstrzymałem. Może po prostu jesteś tylko
    chory.

    Proste zadanie matematyczne.

    Przez 3 kwartały roku, wysłano 34tys. wezwań do zapłaty zaległego OC.
    Przyjmij, że średnia wezwań na kwartał jest stała. Przyjmij, że co roku
    ilośc wezwań zwiększa się o 50%.

    a. Oblicz ile wezwań zostało wysłanych w całym roku.
    b. Oblicz ile lat zajmie urzędowi dojście do 250 tys. wezwań rocznie.
    c. Odejmij wartość z b od 500 i wyjaśnij, dlaczego się błaźnisz.
    d. Oszacuj ile lat zajmie wprowadzenie w życie pomysłu z naklejkami i
    porównaj z wartością b.

    Informacje pomocnicze. Kary za brak OC rosną, baza umów jest systematycznie
    napełniana, do CEPIKU trafia więcej informacji.

    Wiwo

  • 246. Data: 2014-02-05 00:23:03
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 04 Feb 2014 23:04:59 +0000 osobnik zwany Tomasz Stiller
    napisał:

> [...]
    > kieszeni wydajesz 100000pln na lakierowanie jego samochodu? Jak wiem, że
    > przykład jest absurdalny, ale chyba rozumiesz o co mi chodzi.

    na Twoim podwórku to IMHO może być dobrowolność ubezpieczenia. Ale jesli
    Twój pojazd stoi na ulicy to wolałbym, żeby się nieubezpieczony gruchot
    nie stoczył na mojego Bentleya.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 247. Data: 2014-02-05 00:23:28
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-02-04, Tomasz Stiller <k...@l...eu.org> wrote:

    > Mleko ze sklepu też wynosisz bez płacenia, bo Cię prywaciarz dyma?

    Prywaciarz mnie nie wciaga do swojego sklepu z ulicy, nie wciska mleka
    a nastepnie kaze mi za nie placic i ma w dupie czy chce to mleko.

    > Rat kredytu za dom nie płacisz, bo bank Cie dyma?

    A bank mi wcisnal kredyt na sile chociaz go nie chcialem?

    > Kasy z PIT-u do US też nie przelewasz?

    O widzisz i tu nagle z OC robi nam sie cos w stylu podatku, nie chcem ale
    muszem.

    > Dokładnie analogicznie było by z tym OC. Nie płacisz go tylko i wyłącznie
    > dlatego, że w którymś tam momencie przycwaniaczyłeś i korzystasz z luki
    > systemowej.

    Nie przycwaniaczylem a po prostu ruszylem glowa, co tobie jest obce.

    > Gdyby system był szczelny, potulnie jak piesek zapłacił byś te parę
    > stówek rocznie, bo wizja życzeń opiewających na 3200pln martwiła by Cię
    > bardziej.

    To by sie okazalo, ze tego motocykla juz dawno nie ma ico mi pan ORMOwcu
    zrobisz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 248. Data: 2014-02-05 00:34:44
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 05 Feb 2014 00:15:43 +0100, Wiwo wrote:
    > Ja też znam i co z tego? Dopóki płaci, to nie jest tematem tego wątku.
    > Jak przestanie, to UFG zapyta ostatniego znanego właściciela i sprawa
    > się wyjaśni.

    Albo samochód zniknie z bazy w dziwnych okolicznościach i nikt do niczego
    nie dojdzie.

    > Po raz kolejny przeinaczasz. (...)
    > Źródeł danych poszukaj w necie.

    To zdaje się Ty chcesz coś wykazać - dlaczego ja mam sobie szukać dowodów
    na potwierdzenie Twoich teorii?

    > Zdecyduj się. Szukałeś samochodu, czy historii umów ubezpieczeniowych
    > Twojego ojca?

    Teraz czepiasz się semantyki? Oczywiście historii ubezpieczeniowej,
    samochód został sprzedany 10 lat temu i jego losy nie mało interesują.

    > Aaaa... Hurtowo...(...)
    > Ty chciałeś dać narzędzie "sąsiadowi", żeby mógł konkretnego ludka
    > usadzić.

    Tak, hurtowo. Bo w założeniu nie chodziło o kablowanie sąsiada - tak
    wiem, że niektórzy tutaj mają problem z ironią - tylko o upowszechnienie
    mechanizmu prostej weryfikacji obecności polisy OC, co z kolei przełożyło
    by się na znaczące utrudnienie ukrycia jej braku.

    > Do tego w zupełności mu wystarczy zapytanie do bazy UFG.

    Niby jak to sobie wyobrażasz? Uprzejmie donoszę, że pojazd o numerze rej
    WX1235AB parkujący pod moim oknem nie posiada polisy OC.

    Odpowiedź z UFG: Pojazd o podanych danych nigdy nie figurował w naszej
    bazie ;) Taką odpowiedź dostał Tata z UFG.

    Rozumiem, że Kowalski ma to robić z nudów za własne pieniądze we własnym
    czasie. Nigdy w życiu. Bez marchewki nie pojedziesz.

    > Problem w tym, że chcesz to zrobić kosztem utrudniania życia większości
    > ludzi. Chcesz większości dołożyć obowiązków, mimo, że za to już płacą
    > odpowiednim organom.

    To wg. Ciebie jest to utrudnienie, ja nie widzę żadnego problemu w
    przyklejeniu jednej naklejki raz do roku na szybę.

> [...]
    > w okolicy 10% jeżdżących po naszych drogach. Możesz mnie wywołać za te 3
    > lata do tablicy i jeśli się pomylę to odszczekam to co teraz piszę i

    Po Polsce wg. GUS jeździ 19mln samochodów. Skoro za trzy lata bez OC ma
    to być 10% ogółu, to względem stanu na dzień dzisiejszy zanotujemy wzrost
    prawie ośmiokrotny. Pocieszająca wizja tego samo leczącego się aparatu.

    > Proste zadanie matematyczne.
    >
    > Przez 3 kwartały roku, wysłano 34tys. wezwań do zapłaty zaległego OC.
    > Przyjmij, że średnia wezwań na kwartał jest stała. Przyjmij, że co roku
    > ilośc wezwań zwiększa się o 50%.

    LoL. Ciekawe na jakieś podstawie zakładasz, że skuteczność UFG będzie
    rosła o 50% rok do roku. Będzie raczej dokładnie odwrotnie, bo odkopywane
    będą coraz trudniejsze przypadki.

    Chyba, że zakładasz, że przeciętny zapominalski po wysłaniu jednych
    życzeń do zapłaty w dalszym ciągu będzie zapominał opłacać polisę OC.

    Tomek

  • 249. Data: 2014-02-05 00:36:13
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 04 Feb 2014 23:23:03 +0000, masti wrote:

    > na Twoim podwórku to IMHO może być dobrowolność ubezpieczenia. Ale jesli
    > Twój pojazd stoi na ulicy to wolałbym, żeby się nieubezpieczony gruchot
    > nie stoczył na mojego Bentleya.

    A nie wolałbyś, żeby nawet na tym prywatnym podwórku chroniła Cie polisa
    staczającego się? Nawet najlepszy kumpel może nie mieć kasy na naprawę
    Bentleya

    Tomek

  • 250. Data: 2014-02-05 00:37:06
    Od: "Wiwo" <nic_tu_nie_ma@po_czta.pl>

    > Owszem, jako jeden z przypadków gdzie mogą pojawić się problemy. Widać
    > ich masę niestety, bo ten system nie jest spójny i nie działa jak trzeba.

    Jakie problemy? Możesz wyjaśnić co masz na myśli? Bo akurat ze sprowadzonymi
    to sprawa jest stosunkowo prosta.
    Jak jest niezarejestrowany, to dużo nie pojeździ, bo szybko go policja
    wyłapie.

    > No proszę Cię, normalnie ręka Ci uschnie od tego trudu jakim jest
    > przyklejenie nalepki.

    A jak mu uschnie, to kto zapłaci za leczenie?

    > Zdajesz sobie sprawę, jaki ogromnym przedsięwzięciem w skali kraju była
    > by chociaż ta postulowana analiza danych video dostarczanych przez kamery
    > monitoringu, viatolla itp? Gigantycznym. Druk nalepek to przy tym nawet
    > nie pierdnięcie.

    Chyba jednak nie masz bladego pojęcia jak takie systemy działają. Viatoll
    działa, jest wdrożony i raczej nie ma problemów z przetwarzaniem danych.
    Co więcej, nie ma problemu, żeby "obok" podstawowej funkcjonalności
    przekazywać informacje tzw. służbom, co już nie jest tajemnicą.

    Dodatkowy zrzut bazy numerów rejestracyjnych i przekazanie go do UFG nie
    będzie "gigantycznym" problemem jak usiłujesz go przedstawić.
    Co ważniejsze dla kierowców będzie "przezroczysty".

    Natomiast system nalepkowy nie byłby tak szybki, tani i prosty jak usiłujesz
    go przedstawić.
    Zapominasz, że najpierw trzeba przeprowadzić jakiś proces legislacyjny
    (większy lub mniejszy), ustalić kto ma płacić za te nalepki, ustalić ich
    standard (zabezpieczyć przed fałszowaniem), przebudować systemy
    informatyczne (wiem, że dla Ciebie to bzdura, bo to "samo" się zrobi),
    ustalić kto ma kontrolować te nalepki, no i clue Twojej koncepcji: kto ma
    płacić konfidentom i z czyjej kieszeni.

    > Coś za coś niestety. Zdaje się, że to Ty jesteś za zatrudnianiem do tego
    > informatyki wyższego rzędu, dlaczego więc nie zamówić naklejki przez
    > sieć? Niech sobie przyjdzie pocztą. Albo jeszcze lepiej, niech ASO
    > wymieniające Ci szybę zrobi to za Ciebie.

    Tak i przez tydzień zaliczaj codzienną kontrolę policji, opluwanie przez
    sąsiadów no i wizytę w UFG...

    Kiedyś był pomysł na złodziei samochodów. Propagowano naklejkę "nie jeżdżę
    po 22" czy jakoś tak. Niby policja miała zatrzymywać samochód, jeśli mając
    taką naklejkę jednak w nocy wyjechał. Pomysł był tak samo głupi jak Twój i
    skończył tak samo jak skończy Twój... :-)

    Wiwo