  • 31. Data: 2009-08-18 21:52:07
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    drmoriarty pisze:
    > Czarek, nie męcz tego forum. To się produkują tacy którzy chcieli mieć
    > taniej i dlatego co rok wydają kasę na nowe puszki. Teraz w modzie się
    > robi e-p1 bo g9 to się okazało g..wno bo syf na matrycy zbiera i
    > widoczki są plamiaste.

    A ja osobiście uważam, iż najlepiej to mieć na wymianę tego dziadostwa
    co rok i mieć czas na pstrykanie, niż nie mieć żadnej z tych rzeczy :)
    A jeszcze jak da się złamać monopol na usuwanie tych syfów to już w
    ogóle jest git.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 32. Data: 2009-08-18 21:56:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Aaaa. i pocieszę Cię - każdy biorąc aparat przeciwnego obozu nie potrafi
    > nim zrobić zdjęcia i znaleźć jakże oczywistej opcji, dostępnej pod
    > najbardziej podstawowym kółkiem. Pierwszego dnia.

    Nie no nie przesadzaj, nie róbmy z pieczątki maszyny offsetowej :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z
    kim.../

  • 33. Data: 2009-08-18 21:56:47
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Czarek wrote:

    > zaoferowała rozsądne warunki. Cena dobra i możliwość przetestowania do
    > bólu. Milczarek wręcz otwarcie stwierdził, że nie jest zainteresowany.

    to może jakiś testowy próbowali wcisnać? gdzie każdy zdążył juę się
    namacać do bólu?

    > Chcesz powiedzieć, że aparat czyta nową lub sformatowaną kartę i
    > pierwszemu, zapisanemu na tej karcie zdjęciu, nadaje kolejny numer
    > wzięty z karty? Niezły jesteś ;-)

    o nowej lub sformatowanej to teraz piszesz. biorąc pod uwagę że sam
    twierdzisz że się nie znasz to różne rzeczy są możliwe

    > Szybki jesteś, najpierw piszesz, a potem (mam nadzieję) myślisz ;-)
    > Pewno nie słyszałeś o czymś takim, jak total pictures w exifie? Poza
    > tym ustawienia w obu korpusach były akurat takie same - kontynuacja
    > numeracji.

    wszytsko pięknie, ale gdzie o tym wcześniej pisałeś?

    > Co rozumiesz przez "przywrócenie" ustawień w fabrycznych, w fabrycznie
    > zapakowanym, niewyjmowanym aparacie?

    a skąd wiesz ze niewyjmowany? Nikon nie ma pieczeci i innych
    zabezpieczen, aparat jest w worku, w kartonie i tyle. żaden problem
    zapakować tak żeby wyglądał jak nieruszany. i ponownie: nie pisałeś że
    wyciągałeś oryginalnie zapakowany sprzęt. a w przypadku testowego wiele
    rzeczy moze byc przestawionych, i ty jako osoba nie znajaca się,
    niekoniecznie musi to zauwazyc.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 34. Data: 2009-08-18 21:56:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Właśnie dlatego dzisiaj większość kitów jest ciemna.

    Bo takie są tańsze w produkcji :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem błędem statystycznym, ale szczęśliwym/

  • 35. Data: 2009-08-18 22:43:05
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On 18 Sie, 19:05, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:

    >Czasami człowiek musi, inaczej się udusi ;)

    To mogę zrozumieć.

    >Nie byłbym taki przekonany. Wystarczy mieć ogólne pojęcie o
    >fotografii, nie trzeba specjalistycznej wiedzy.

    Mając ogólne pojecie o fotografii i doświadczenie z F100 "z marszu" wziąłem
    D70, później D200. D300 i D700 były formalnością...
    Nie jestem pewien czy mając te same ogólne pojecie i znajomość mojej M645s i
    rolkasety Cambo dałbym sobie radę z załorzeniem filmu do np. Bronici (jak to
    odmienić?). Swoiste charakterystyki światłomierza i pewna doza nowej
    "gałkologii" też mogłaby skończyć się źle. Albo sytuacja, w której nie
    wyjąłbym szyberka (a niektóre kamery potrafią zrobić fotkę bez tego).
    Mój znajomy dawno temu, w latach 80-tych przeżył chwilę grozy z Mamiją
    Press - uzyskał kompletnie nieostre zdjęcia. Nie wiedział, że obiektyw się
    wysuwa... Tak, miał większą niż ogólna wiedza o fotografii.

    > I co mam w niej znaleźć?

    Ot, choćby co-nieco o trybach AF (D700 ma ich nieco więcej niż jedo 10x
    młodszy brat).

    >Czarek

    Marcin

  • 36. Data: 2009-08-18 22:52:58
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    >No to zrobiłem próby i okazało się, że faktycznie, zdarzają się
    >sytuacje, gdzie aparat potrafi dać dziwną numerację. Niezłe te
    >syfraki :-)

    Na analogach dawało się zrobić np 45 klatek na 35mm filmie. Albo więcej
    jeżeli sprzęt nie zaprotestował a operator się nie zorientował.
    Wystarczyła dupnięta perforacja.
    Średni nie lepszy. Przynajmniej od czasu, gdy nie patrzy się na cyferki z
    dupleksu.

  • 37. Data: 2009-08-18 23:09:33
    Od: Valwit <l...@v...net>

    Marcin [3M] wrote:

    > Bronici (jak to odmienić?).

    tak jak mówisz: Broniki.

    --
    Łukasz "Valwit" Grupa http://valwit.net ICQ:40117364 GG:1591997

  • 38. Data: 2009-08-18 23:48:11
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2009 14:20:04 -0700 (PDT), drmoriarty napisał(a):

    > Czarek, nie męcz tego forum. To się produkują tacy którzy chcieli mieć

    To nei forum...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ gg: 3524356

  • 39. Data: 2009-08-18 23:48:41
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 18 Aug 2009 21:59:50 +0200, JA napisał(a):

    > No nie powiesz mi, że robiąc zdjęcia na tysiące - miliony
    > fotografujących, nikt nie zauważył, że aparat mu notorycznie ostrzy
    > przed/za obiektem.

    Na telewizorze nei widać przecież...

  • 40. Data: 2009-08-19 05:13:17
    Od: drmoriarty <s...@g...com>

    On 18 Sie, 23:52, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

> [...]
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.pl
    > /dopóki mogę to napiszę, że są takie rzeczy, które mi się nie podobają/

    Nie no, to ja się zgadzam. Im więcej takich tym mniej kryzys nas
    dotknie.
    pozdrawiam
    Sławek