    From: Janko Muzykant <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jak kupowałem aparat...
    Date: Mon, 24 Aug 2009 01:01:27 +0200
    Sender: j...@a...neoplus.adsl.tpnet.pl

    _rK_ pisze:

    > Wiesz, a moze wirtuozerie gry mozna przelozyc na sprawne naciskanie
    > migawki i poprawne ustawienie swiatelek, zas fotografowanie - w senise
    > lapania/tworzenia obrazow - raczej do komponowania muzyki?

    To drugie może jak się uprzemy przymykając nieco oko na szczegóły, to
    pierwsze... sorry, ale to jest nieporównywalne. Średnio wprawnego
    wciskania 88 klawiszy fortepianu można dostąpić po co najmniej tysiącu -
    dwóch tysiącach godzin spędzonych na ich świadomym wciskaniu. Ile trzeba
    godzin, by sprawnie rozstawiać trzy lampy w studio i nie przepalać
    widoczków?

    Tak na marginesie, do komponowania - jeśli jest talent - nie potrzeba
    opanowania instrumentu. Jednak jest wtedy istotna trudność w przełożeniu
    pomysłów na dźwięki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl