  • Data: 2009-08-19 09:39:25
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    > Znaczy co?
    > Wkładam kartę do aparatu, formatuję ją (tak zrozumiałem Czarka) i
    > fabrycznie nowy aparat nadaje pierwszemu pstryknięciu kolejny numer
    > większy od 1? Mogę zrozumieć 15, ale ponad 5000, przestań.
    > [...]

    I jeśli tak zrobisz - spodziewam się, ze aparat po włączeniu ściągnie sobie
    numer ostatniego zdjęcia z karty (jeszcze przed wydaniem przez Ciebie
    komendy formatowania). Należałoby włożyć do aparatu kartę wcześniej
    sformatowaną w innym urządzeniu.
    Zaś co do ilości wyswietlonego numeru zdjęcia - jeśli ktoś przedtem wyjął
    aparat z pudełka i wypróbowując go włożył do niego kartę z zapisanym
    zdjęciem o numerze 4999 - aparat ustawił sobie numer kolejnego zdjęcia na
    5000. Zatem wyświetlenie takiego numeru po włóżeniu do aparatu czystej karty
    absolutnie nie świadczy, że tyle włąśnie zdjęć zostało nim wykonanych - jest
    to tylko dowód na to, że jakaś karta była do aparatu wkładana i jakieś
    zdjęcia zapewne były robione. Co do ilości tych wykonanych zdjęć - trudno na
    podstawie samej numeracji zdjęć cokolwiek powiedzieć.
    O ile wiem, niektóre aparaty zapisuja też w exif-ie zdjęcia numer zdjęcia
    faktycznie wykonanego tym korpusem. Jest to liczba bardziej wiarygodna,
    aczkolwiek też nie mam pewności czy nie ma możliwości zmiany ustawiueń tego
    licznika.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)