  • Data: 2009-08-19 09:49:25
    Temat: Re: Jak kupowałem aparat...
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:dhq4emtio560$.76cpo530qy0i.dlg@40tude.net...

    > Z całym szacunkiem, ale to chyba jak nie masz siły pierścieniem ostrości
    > kręcić ;)

    Z całym szacunkiem, jak musisz wyjąć kasetę, zarzucić na głowę szmatę,
    otworzyć przysłonę i migawkę, wziąć lupę, iteracja(ustawić
    ostrość,skorygować pokłon), zamknąć przysłonę, zamknąć migawkę, włożyć
    kasetę i wysunąć szyber.
    Aaaa, no i nie zapomnij naciągnąć migawki.
    To jest opcja maksimum.

    W opcji minimum owszem, kręcisz aż będzie ostro. Jak się model rusza, to nie
    jest to takie proste. Szczególnie na ŚF, gdzie masz małą głębię. Zresztą
    matówki w większości ŚF są takie sobie, co i tak nie ułatwia.

    Misterium gałkologii jest miłe i dowartościowujące, ale nie potrafię ostrzyć
    szybciej i precyzyjniej niż mój F100, czy D300/700. Idę o zakład, że
    niewielu jest co to potrafią. Raczej próbuj złapać obiekt w głębię
    ostrości - ale to jedynie kompromis.

    Podobnie z pomiarem ekspozycji.

    Generalnie, praca nowoczesnym sprzętem przypomina trochę filozofię użycia
    pocisków FF (fire & forget). Jak umiesz się tym posługiwać, to zmniejszasz
    szansę na nie trafienie wroga (ujęcia). Jak nie potrafisz - spalisz sobie
    nogi gazami wylotowymi z wyrzutni. Ale nie róbmy z tego, że się nie potrafi
    filozofii. Celem jest fotografia, dobra fotografia, a sprzęt i materiały to
    jedynie środki do jej realizacji.