  • 21. Data: 2018-04-01 00:09:20
    Temat: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-03-31 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:

    > No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
    > A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
    > obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
    > wskaźników emisji niż silniki na benzynę.

    No jak nie jak tak

  • 22. Data: 2018-04-01 15:25:05
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-31 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:

    > Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się składa,
    > a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
    > Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
    > proporcjach paliwa i powietrza.
    > Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
    > stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
    > z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.

    A jak do tego się mają DPFy, AdBlue itp?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2018-04-01 22:18:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 31 Mar 2018 15:05:28 -0700 (PDT), w
    <d...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Jak w szkole globus pokazywali chorowales?

    W twojej globus przemawiał ludzkim głosem?
    Ano nie.
    Dlatego bzdurzysz.

  • 24. Data: 2018-04-01 22:25:36
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 31.03.2018 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
    > z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.
    Twoja wiedza o samochodach bardzo mocno przewyższa moją, ale może
    zapomniałes że to co przez benzynowy silnik przelatuje jest dopalane w
    katalizatorze? PRzez diesla przelatuje mniej, ale paliwo zawiera więcej
    syfu. na serio. ile więcej - nie wiem, badań nie widziałem. po za tym ze
    ktoś z naukowców ( z 10-15 lat temu) się chwalił zę autobusy w centrach
    mniast będą jeździły na 100% bio i smrodziły frytkami

> [...]
    > obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
    > wskaźników emisji niż silniki na benzynę.
    co znaczy wskaźników emisji? zanieczyszczenia ze spalanie lpg masz takie
    same (bardzo podobne) w domu, w piecu co i aucie.
    a te piece zaliczane są raczej do ekologicznych rozwiązań ( i tanich)
    ToMasz

  • 25. Data: 2018-04-02 02:19:40
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-03-31 o 21:34, J.F. pisze:

    > Umiarkowany. Powstaja tez naturalnie, np to swieze powietrze po burzy.

    > Byla ? Ludzie sami wybierali, bo taniej bylo.

    Paliwo diesla było/jest tańsze nie dlatego, że jest tańsze w produkcji i
    dystrybucji, tyko dlatego, że jest taka polityka - benzyna jest wyżej
    opodatkowana. Były takie czasy, że cały nacisk był na efekt
    cieplarniany, czyli CO2 - wtedy odgórnie wprowadzono promocję diesla.
    Potem się okazało, że CO2 to jedno, a spaliny z diesla o wiele szybciej
    trują ludzi. Teraz dopiero powoli się w tym połapano. Szczególnie po
    dieselgate, gdy wyszło na jaw oszustwo, że diesel nie jest fizycznie w
    stanie spełniać zakładanych norm i poza stanowiskiem testowym emituje
    trucizny kilkadziesiąt razy ponad dopuszczalny poziom.

  • 26. Data: 2018-04-02 02:22:55
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-01 o 15:25, Marek S pisze:

    > A jak do tego się mają DPFy, AdBlue itp?

    Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
    Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na
    normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.
    Oddzielny temat to usuwanie DPFów przez amatorów raka.

  • 27. Data: 2018-04-02 02:27:45
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-04-01 o 22:25, ToMasz pisze:

> [...]
    > same (bardzo podobne) w domu, w piecu co i aucie.
    > a te piece zaliczane są raczej do ekologicznych rozwiązań ( i tanich)

    W piecu są stabilne warunki spalania LPG. W silniku samochodowym cały
    czas zmieniają się parametry obciążenia, obrotów, parametrów cyklu i
    spalanie nie jest tak doskonałe. Do tego dochodzi ten smród gazu (a
    raczej domieszki aromatycznej, bo sam propan-butan jest bezwonny), który
    ciągnie się za zagazowanymi samochodami i w pobliżu stacji LPG, miejsc
    przeładunku. Propan-butan uwolniony do atmosfery z nieszczelnych
    instalacji ma bardzo silne działanie cieplarniane.

  • 28. Data: 2018-04-02 07:26:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.04.2018 o 02:27, Poldek pisze:

    > Do tego dochodzi ten smród gazu (a
    > raczej domieszki aromatycznej, bo sam propan-butan jest bezwonny), który
    > ciągnie się za zagazowanymi samochodami

    Z ciekawości - kiedy ostatnio jechałeś za kim, komu z odwłoka waliło
    gazem, bo ja nie jestem w stanie sobie przypomnieć ile lat temu to było.
    Od kiedy są instalacje sekwencyjne, smród gazu jest możliwy w zasadzie
    tylko przy jakiejś na tyle grubej usterce, że będzie ona przeszkadzać w
    jeździe (przelewanie wtrysku, uszkodzona lambda). Smród LPG to z czasów
    gdzie mieszankę ustawiało się śrubką;)

    Shrek

  • 29. Data: 2018-04-02 11:38:37
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-02 o 02:22, Poldek pisze:

    > Na stanowisku testowym wygląda to nieźle.
    > Jak tylko samochód zjedzie ze stanowiska testowego i wyjedzie na
    > normalną drogę, wtedy zaczyna się kilkudziesięciokrotnie większe trucie.

    Nawet po aferze VW tak nadal jest?

    > Oddzielny temat to usuwanie DPFów przez amatorów raka.

    Tu z kolei producenci aut się mocno przyczynili sztucznym postarzaniem
    sprzętu. Np. DPFy w Mercach były (nie wiem czy są nadal) nie do
    zajeżdżenia. Kilkuletnie auto potrafiło mieć stopień zatkania na
    poziomie 3%. Nawet zaniedbany jazdą miejską DPF o stopniu zatkania rzędu
    20-30% dawało się uratować. Wypalanie działo idealnie.

    Czasem przeglądam sobie jakieś artykuły motoryzacyjne. Zdarza się, że
    rekordziści już po 50 tys. km musieli wymieniać DPFy a każdy z nich to
    od 2 tys. zł w górę (w moim aucie ok 7 tys zł). Nie dziwię się, że ludzi
    na to zwyczajnie nie stać. Weź pod uwagę, że z kosztownych podzespołów
    nie tylko DPF we współczesnym aucie musi się zepsuć a.s.a.p. Suma
    kosztów napraw szybko osiąga poziom wartości auta.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 30. Data: 2018-04-02 22:54:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 31.03.2018 o 21:14, r...@k...pl pisze:
    > Z produkcją żarcia akurat nie ma żadnego problemu.
    > Natomiast są problemy ze zmianami klimatu dzięki nadprodukcji gazów
    > cieplarnianych.

    A dzieci szczepisz czy też dałeś się przekonać? MSPANC :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz