eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna? › Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak jest z zanieczyszczaniem spalinami osobówek diesel vs benzyna?
    Date: Sun, 1 Apr 2018 22:25:36 +0200

    W dniu 31.03.2018 o 22:15, Tomasz Pyra pisze:

    > Ta różnica to chyba nie tyle wynika z tego z czego dane paliwo się składa,
    > a z rodzaju cyklu w którym jest spalane.
    > Spalanie w przypadku zapłonu iskrowego odbywa się w stałych, optymalnych
    > proporcjach paliwa i powietrza.
    > Zapłon samoczynny to w zależności od obciążenia bardzo mocno zmienny
    > stosunek powietrza do paliwa, a to przy ubogiej mieszance produkuje NOx-y,
    > z kolei przy bogatej powstaje CO i sadza.
    Twoja wiedza o samochodach bardzo mocno przewyższa moją, ale może
    zapomniałes że to co przez benzynowy silnik przelatuje jest dopalane w
    katalizatorze? PRzez diesla przelatuje mniej, ale paliwo zawiera więcej
    syfu. na serio. ile więcej - nie wiem, badań nie widziałem. po za tym ze
    ktoś z naukowców ( z 10-15 lat temu) się chwalił zę autobusy w centrach
    mniast będą jeździły na 100% bio i smrodziły frytkami

    > No ale LPG to takie samo paliwo z ropy naftowej jak benzyna.
    > A samochody na LPG (zakładając nawet że będą to fabryczne silniki, a nie
    > obecna partyzantka garażowa), wcale nie będą mieć jakiś istotnie lepszych
    > wskaźników emisji niż silniki na benzynę.
    co znaczy wskaźników emisji? zanieczyszczenia ze spalanie lpg masz takie
    same (bardzo podobne) w domu, w piecu co i aucie.
    a te piece zaliczane są raczej do ekologicznych rozwiązań ( i tanich)
    ToMasz