-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: robot <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak dziala pasek klinowy w CVT
Date: Wed, 9 Jan 2019 16:52:52 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 48
Message-ID: <q155ck$tlj$1@node1.news.atman.pl>
References: <q14gi3$8hd$1@node1.news.atman.pl>
<yd1azasjujwm$.wmy8avbnhau1$.dlg@40tude.net>
<q14lqm$dse$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<5c35f2c6$0$3694$426a74cc@news.free.fr>
<q14to6$2hf$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<q14u2g$m27$2@node1.news.atman.pl>
<5c35fcfd$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
<q151bg$3so$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<q152r4$qtt$1@node1.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<q154s6$564$1$viktoriu@news.chmurka.net>
NNTP-Posting-Host: 82.139.185.195
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1547049172 30387 82.139.185.195 (9 Jan 2019 15:52:52
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Jan 2019 15:52:52 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.3.3
In-Reply-To: <q154s6$564$1$viktoriu@news.chmurka.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2647948
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-01-09 o 16:44, viktorius pisze:
> W dniu 2019-01-09 o 16:23, s...@g...com pisze:
>> W dniu środa, 9 stycznia 2019 09:09:26 UTC-6 użytkownik robot napisał:
>>> W dniu 2019-01-09 o 15:44, viktorius pisze:
>>>> W dniu 2019-01-09 o 14:54, Michał Jankowski pisze:
>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Tutaj ciekawy filmik: https://www.youtube.com/watch?v=bwKKGdU0fjU
>>>>>>>> A może Bosch też głupoty plecie? :)
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Gdyby pracował tradycyjnie, na rozciąganie, to raczej za długo by nie
popracował, za duże siły rozciągające by niego działały. Dlatego pomysł na pchanie,
gdy po ściśnięciu i ułożeniu segmentów pas jest odcinkowo sztywny. Podoba mi się ta
koncepcja :)
>>>>>>>
>>>>>> Tak właśnie sobie myślałem.
>>>>>> Że cała zabawa w konstruowanie paska który pcha, ma na celu trwałość.
>>>>>> Taki pchający, metalowy, będzie znacznie wytrzymalszy i bardziej trwały.
>>>>>
>>>>> A wszystko dzięki twierdzeniu Gaussa. :)
>>>>>
>>>>> http://wyborcza.pl/7,75400,24338883,matematyka-jedze
nia-pizzy.html
>>>>>
>>>>
>>>> No niekoniecznie, tego pchającego paska stalowego nic nie ściska z boków,
>>>
>>> A właśnie, że ściska z boków. Pisałem o tym:
>>>
>>
>> Sciska i nie sciska.
>> Pasek jest sciskany w obszarze kola klinowego.
>> Miedzy kolami pasek nie jest sciskany. Jest w tedy tylko pchany (sciskany
wzdluznie) co nie nadaje mu sztywnosci. Sztywnosc jest osiagnieta tylko precyzja
spasowania poszczegolnych blaszek i temu ze sie nie moga przesuwac wzgledem siebie
dzieki opasce.
>
> Dokładnie, gauss mówi, że usztywnia, bo wygina. A tu odcinek między kołami nie jest
w żadem sposób ściśnięty w płaszczyźnie poprzecznej. Segmenty nie wyskakują to na
boki tylko ze względu na precyzję wykonania.
>
>>
>>
>>> "Stożkowe zbocza koła napędowego oraz napędzanego wspólnie ściskają pasek
>>> w kierunku prostopadłym do kierunku poruszania paska. Dzięki temu
>>> pasek staje sztywny jak kawałek stali i pcha".
>>>
>>> Pan na filmie mówi o tym, mówi nawet z jakim ciśnieniem konkretnie ściska.
>>
>> To nie to cisnienie :)
>>
>
> Siła z jaką koła ściskają pasek po bokach pozwala na przeniesienie napędu, a
ostatnia ścisnięta blaszka paska jest punktem podparcia dla pozostałych, tych już "w
powietrzu".
>
W każdym bądź razie, działanie tego paska, to najciekawsza część CVT. Reszta
rozwiązań, to nic nowego.
No chyba że jeszcze jakiegoś bajeru nie przyuważyłem.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.01.19 17:11 s...@g...com
- 09.01.19 17:20 J.F.
- 09.01.19 17:56 J.F.
- 10.01.19 00:35 J.F.
- 10.01.19 15:50 s...@g...com
- 10.01.19 16:42 t-1
- 10.01.19 17:50 s...@g...com
- 11.01.19 10:31 T.
- 11.01.19 13:51 J.F.
- 11.01.19 15:24 s...@g...com
- 11.01.19 17:07 J.F.
- 11.01.19 17:35 s...@g...com
- 11.01.19 18:27 Tomasz Pyra
- 11.01.19 19:55 szod
- 11.01.19 20:23 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"