-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: RadekNet <r...@r...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
Date: Fri, 28 Jan 2011 10:25:23 +0100
Organization: www.rejsy-czartery.com
Lines: 191
Message-ID: <ihu2ab$hie$1@inews.gazeta.pl>
References: <ihjos0$rgr$1@inews.gazeta.pl> <ihk054$kk5$1@inews.gazeta.pl>
<4d3dcb01$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<ihki3l$gfh$1@inews.gazeta.pl>
<4d3de1b3$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
<ihlkrf$2vj$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d3eae1d$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
<ihooul$osd$1@inews.gazeta.pl>
<4d40652c$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
<ihpplc$51c$1@inews.gazeta.pl>
<4d40788a$0$2497$65785112@news.neostrada.pl>
<ihq11j$sh1$1@inews.gazeta.pl>
<4d408ff3$0$2489$65785112@news.neostrada.pl>
<ihq4v2$bhh$1@inews.gazeta.pl>
<4d41407a$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
<ihs8jd$16l$1@inews.gazeta.pl>
<4d41f06f$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 86-44-189-7-dynamic.b-ras1.rtd.sligo.eircom.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1296206987 17998 86.44.189.7 (28 Jan 2011 09:29:47 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Jan 2011 09:29:47 +0000 (UTC)
X-User: radoslaw.wrodarczyk
In-Reply-To: <4d41f06f$0$2445$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.1.11) Gecko/20100805
Icedove/3.0.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2346126
[ ukryj nagłówki ]>>> Ale czy dbanie o skrzynie nie oznacza właśnie zmian oleju i kontroli
>>> jego poziomu ? Czytałem artykuł w którym pisali, że największym
>>> problemem jest właśnie przegrzewanie oleju, które prowadzi do jego
>>> degradacji oraz przyśpieszonego zużycia uszczelniaczy i pięknej awarii
>>> skrzyni.
>>
>> No to ja Ci mowie o sobie ... stare auto, trafialo do nas majac kolo
>> 350-400 tys licznikowo. Dojezdzalo do 500-600 tys km i konczylo sie nie
>> z powodu skrzyni. A pierwsze dwa pracowaly naprawde ciezko a skrzynie
>> nie byly szanowane (olej wymieniany jak ktos sobie przypomnial, bo
>> oporniej przelaczala biegi).
>
> Moze po prostu szczęście :-)
I tak 3 razy? Niesadze, poniewaz inne elementy samochodu trzeba naprawiac.
>> Zatem wyciagam wnioski, ze klasyczna skrzynia automatyczna jest
>> elementem, o ktory trzeba sie w aucie martwic najmniej.
>
> Hmmm... być może są trwalsze i mniej trwałe modele. Czytałem np. że
> spora część samochodów w projekcie nie uwzględnia np. szybkiej i
> długotrwałej jazdy autostadowej (duże obciążenie) i wysiada. - może
> podobnie jest z automatami w niektórych modelach samochodów.
Pewnie tak jest, ale to rowniez odnosi sie do manuali. Np. skrzynie w
Roverach 400 podobno sa bardzo slabe (tzn mialem takiego i opinia jakby
sluszna, bo byl z nia problem).
>>>> Jeszcze jedno - nasze auta czesto jezdzily z ciezkimi lawetami, wiec
>>>> koszty sprzegla tez byly by inne niz w Twoim przykladzie.
>>>
>>> Cieżko mi ocenić. W wypadku holowania konwerter napewno dostaje po tyłku
>>> znacznie bardziej niż przy jeżdzeniu solo... zatem wymiany oleju, też
>>> powinny być częstsze. Wychodzi raczej na to samo.
>>
>> Patrz wyzej - nie wychodzi.
>
> Wiesz, w silniku również oleju można nie zmieniać i będzie on jeździł
> długo zanim padnie.
Tylko w silniku zaleca sie wymiane oleju srednio 5 razy czesciej niz w
skrzyni, wiec i koniecznosc tej wymiany bardziej...konieczna ;)
>>> BTW. Zużywanie sprzegła wynika głównie z nieumiejętnego posługiwania się
>>> nim - zatem tutaj teoretycznie punkt dla automatu bo w tej kwestii może
>>> być bardziej idiotoodporny. Z drugiej strony, idiota może nawet nie
>>> wiedzieć, że trzeba kontrolować poziom płynu i go zmieniać w automacie -
>>> kółko się zamyka...
>>
>> Kontrola oleju w automacie? Hmm musze ojcu powiedziec, zeby zajzal, bo
>> pewnie juz zapomnial, gdzie jest bagnet ;)
>
> Cóż, niefrasobliwe podejście użytkownika :-) Poziomu płynu chłodzącego
> ani oleju w silniku też można nie kontrolować... jednak nie tworzyłbym
> teorii o tym, że jest to zbędne.
Ale praktyka pokazuje, ze o skrzyni mozna zapomniec. Odpukac, ale do tej
pory zawsze przy wymianie byl wlasciwy poziom starego oleju a skrzynia
jest sucha.
>>>>> Do tego dochodzi różnica w spalaniu. I nie opowiadaj bzdur, że to mit.
>>>>
>>>> Kiedy tak wychodzi w praktyce :)
>>>
>>> Być może Ty akurat masz do czynienia z takim przypadkiem. Ale nie
>>> uważałbym tego za ogólną prawdę.
>>
>> Ladnych pare statystyki lat w klubie Volvo.
>
> Użytkownicy volvo nie wiedzą kiedy zmieniać biegi czy co ? :-)
Wiesz, nie bede sie upierac, bo moze przecietny user automatu jezdzi
spokojniej niz przecietny user manuala, ale tak bylo.
>>>>> Pierwsze z brzegu: skąd się bierze konieczność stosowania chłodnic w
>>>>> automatach ? Czyżby wydzialało się tam w cholere ciepła ? Tak zupełnie
>>>>> za darmo ? :-)
>>>>
>>>> A moze wrecz przeciwnie? ;) Nalezy taka skrzynie na poczatku podgrzac?
>>>
>>> Podgrzać to na samym początku. Nie radzę Ci przekonywać się, co się
>>> stanie jak odetniesz układ chłodzenia skrzyni w czasie normalnej
>>> jazdy... nie daj Boże holowania :-)
>>
>> A to masz racje - podczas ciagniecia lawety na pewno. Bardzo jestem
>> ciekaw jak sie ma bilans cieplny takiej skrzyni w czasie jazdy "w
>> trasie" a "w miescie".
>
> W trasie, jazda z dużą prędkością też będzie obciążona - kwestia tego
> ile mocy przenosi + może częstość zmian biegów.
Jakbys znalazl jakies opracowanie na ten temat to podaj linka. Domysly
domyslami, a jestem ciekaw jak to wyglada w praktyce.
>>>> Jakby nie bylo, _praktycznie_ spalanie w innych samochodach z tym samym
>>>> silnikiem bylo identyczne.
>>>
>>> Może zatem niepoprawny styl jazdy przy skrzyni manualnej ? Nie ma
>>> siły... fizyka stoi po stronie manuala :-)
>>
>> No wlasnie mowie, ze niepoprawny styl jazdy :) Tyle, ze pytanie ilu
>> kierowcow jezdzi caly czas poprawnie. Ja sie przyznaje - czasami nie
>> chce mi sie machac wajha i jade manualem nieekonomicznie ;)
>
> Hmmm... mi dla odmiany raczej się nie zdarza. Nierzadko jeżdzę tylko dla
> samej przyjemności z jazdy :-)
Nawet jak po calej nocy za kolkiem wjezdzasz w miasto? ;)
>>> Zwróć uwagę, że do pewnego momentu automaty miały _MNIEJ_ biegów niż
>>> manual. Pamiętasz 3, 4-ro biegowe automaty ? :-) Gdzie zatem mniejsze
>>> prawdopodobieństwo dobrania właściwego ? :-) Teraz sprawa jest można
>>> powiedzieć wyrównana.
>>
>> Eee mysle, ze wyrowanana jest od ladnych paru lat. Np. Volvo 89' ma
>> 4stopniowego automata.A zauwaz, ze w ASB biegi nie sa na sztywno, wiec
>> ten pierwszy moze byc "dluzszy".
>
> Długa jedynka nie za darmo :-) To zawsze kompromis...
Zle sie wyrazilem... chodzi mi o to, ze tam nie masz sztywnych
przelozen, biegi sa jakby plynne. Wydaje mi sie, ze wlasnie dzieki temu
mozna bylo jezdzic 2 biegowym automatem autem, w ktorym manual byl 4
biegowy.
>>>>> Teraz pytanie jak duże będą koszty jak już coś się spieprzy :-)
>>>>
>>>> No sam mowiles, ze sprzeglo kosztuje 800 zl ;)
>>>
>>> Pisałęm o automacie :-)
>>
>> Wiem ;) Ale dla mnie to zagrozenie hipotetyczne, wiec przekrecilem ;)
>
> Hmm.. na sieci wątków dotyczących problemów z automatami jednak nie
> mało.. a automaty jednak znacznie mniej popularne u nas.
Bo jak sie zepsuje manual to nie pisesz o tym w sieci tylko jedziesz do
pierwszego lepszego mechanika na naprawe? A automat Cie przeraza na
tyle, ze musisz sie spytac o porade w sieci? ;)
>> A wlasnie mi sie przypomniala nasza przygoda z pierwszym-pierwszym
>> automatem :) Peugeot 505, rocznik 85'. Bylo to w roku ok. 1990 i
>> diagnoza byla "popalone tarczki". Remont trwal dlugo (czesci z Francji
>> jechaly) i kosztowal nienajmniej. Pamietam jak ojciec zalowal, ze nie
>> wymienil skrzyni na uzywke za 1/3 ceny remontu. Ale auto jezdzilo
>> jeszcze potem kupe lat...
>
> Czasem ciężko ocenić czy warto naprawiać... ale to fakt - naprawy
> skrzyni z reguły tanie nie są.
Tzn w przypadku jaki mamy teraz, to na pewno byla by wlozona uzywka.
Raz, ze jedna lezy w garazu, a dwa, ze na allegro kupisz za 500-600 zl.
>>>> Idealny kierowca manuala oczywiscie, ze spali mniej. Ale ... ile razy
>>>> wracajac zmeczony z pracy jechales nieoptymalnie? ASB lepiej lub
>>>> gorzej,
>>>> ale "mysli" za Ciebie.
>>>
>>> Mnie nie bierz pod uwagę, bo zafałszuje wynik :-)
>>>
>>> Ponadto porónujemy automat z manualem a nie jego kierowców - zatem weźmy
>>> idealnego kierowcę manuala i idealnego kierowcę automatu ;-)
>>
>> No to pojedynek ma jasny wynik :) Ale jak porownasz przecietnych
>> kierowcow...
>>
>> Dodaj do zalet automatu jeszcze duzo mniejsze mozliwosci katowana
>> silnika. To w starym aucue tez zaleta.
>
> Jak samochód nie jest zaniedbany, to "katowanie" - hmm.. nazwijmy, to
> wykorzystywaniem możliwości ;-) (gdy już elementy prawidłowo się
> nagrzeją), nie ma znaczenia...
Tylko, ze w starym aucie nie wiem jak ktos "wykorzystywal mozliwosci"
kiedy auto juz nie bylo nowe, a jeszcze nie trafilo w Twoje rece. To
problem wszystkich uzywek, ale silnik z automatrem ma wieksze szanse na
lepsze zycie. No i automatu nie kupuja "mlodzi gniewni" z reguly ;)
> Choć owszem. Automat będzie chronił np. złącze elastyczne wału :-)
Oczami wyobrazni widze moja kobiete... raz za wysoki bieg, raz za niski,
czasami mocne szarpniecie i zdlawienie silnika.. itd ... ;)
Dla mnie kiedys idealnym zestawem do domowego uzytku bylo Volvo 760 2.8
(albo 2.4 diesel TIC) z automatem plus Volvo 480 (akurat to byla slaba
wersja, ale tez jezdzilo) 1.7 z manualem :)
Pozdr.
--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.11 13:48 Yans van Horn
- 28.01.11 22:14 Kuba \(aka cita\)
- 29.01.11 13:50 Mario
- 29.01.11 13:51 Mario
- 29.01.11 15:49 Kuba \(aka cita\)
- 29.01.11 20:22 Mario
- 30.01.11 12:23 Lew2
- 30.01.11 22:17 RadekNet
- 31.01.11 23:35 Yans van Horn
Najnowsze wątki z tej grupy
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)