eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJak dbac o automatyczna skrzynie biegow › Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
    ws.dfn.de!newsfeed.straub-nv.de!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder2.cambrium
    usenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!
    newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01
    .news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 27 Jan 2011 21:08:13 +0100
    From: Yans van Horn <y...@n...spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101207 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
    References: <ihjos0$rgr$1@inews.gazeta.pl> <ihk054$kk5$1@inews.gazeta.pl>
    <4d3dcb01$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihki3l$gfh$1@inews.gazeta.pl>
    <4d3de1b3$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihlkrf$2vj$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4d3eae1d$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihooul$osd$1@inews.gazeta.pl>
    <4d40652c$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihpql5$80a$1@inews.gazeta.pl>
    <4d407483$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
    <ihsggf$p06$1@inews.gazeta.pl>
    In-Reply-To: <ihsggf$p06$1@inews.gazeta.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 63
    Message-ID: <4d41d098$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
    X-Trace: 1296158872 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2485 83.16.130.26:1186
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2346019
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-01-27 20:19, Kuba (aka cita) wrote:
    > Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
    > news:4d407483$0$2437$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >> W jaki sposób odbywa się blokada ? Dowolny bieg można zablokować ?
    >> Zależy to od typu skrzyni ?
    >> Do czego zmierzam: Czy każdą skrzynię da się przestawić w tryb
    >> sekwencyjny ?
    >
    > 1. w zasadzie każdą, z nielicznymi bardzo starymi konstrukcjami, da sie
    > zblokować

    Czyli pozycja 1, 2, 3 ? Dobrze rozumiem ?

    >> Załóżmy, że chce zrobić aaltonena i muszę wrzucić bieg jeszcze czasie
    >> toczenia w przeciwnym kierunku... co wtedy ?
    >
    > Automat nie jest stworzony do takich ewolucji.

    Żaden ?

    > Automat to skrzynia do normalnej (dynamicznej czu nie - bez znaczenia)
    > jazdy. Nie do ekstrawaganckich udziwnień.

    Zmierzam do tego, czy może się od tego spieprzyć, czy po prostu nie
    będzie się dało.

    >>> Nie wspominam już o tiptronikach, DSG z łopatkami itd...
    >>
    >> Z łopatkami nie miałęm do czynienia. Zastanawiam się, czy się
    >> sprawdzają przy "energicznym" manerwrowaniu... w rajdach jednak
    >> używają wajchy z boku (sekwencyjna) albo manuala. Jakiś powód musi
    >> tego być.
    >
    > A co ty z tymi rajdami i piruetami. Do czego Ci samochód?

    Szukam odpowiedzi na pytanie, czy automat mógłby być dla mnie.

    Samochód ma mi oprócz zastosowań czysto praktycznych dawać również
    przyjemność z jazdy. Czyli umożliwiać poszalenie (np. po torze),

    > Piszemy o normalnym użytkowaniu samochodu, a nie o sportach ekstremalnych.

    Ja od początku piszę o tym, czy automat może się nadać DLA MNIE - czy
    spełni MOJE konkretne oczekiwania. Stąd pierwotny mój wniosek, że
    automat jednak nie dla mnie. Teraz weryfikuje, czy jest to zdanie słuszne.

    >>> Troche gorzej z utrzymaniem wysokiego biegu na niskich obrotach, ale w
    >>> Omedze np. mam możliwość ruszenia na III biegu i póki nie przekrocze
    >>> 90km/h to skrzynia biegu nie zmieni.
    >>
    >> Tzn ta blokada o które pisałeś wyżej, nie funkcjonuje wtedy ?
    >
    > Blokada nie pozwala zmienić skrzyni bieg na wyższy, ale jesli zwolnisz
    > za bardzo to zmieni bieg na niższy, zeby obroty nie spadły poniżej
    > minimalnych.

    Jeśli przez minimalne rozumiesz, obroty biegu jałowego to jest to
    zachowanie ok.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: