-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-1.dfn.de!ne
ws.dfn.de!newsfeed.straub-nv.de!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder2.cambrium
usenet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!
newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01
.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 27 Jan 2011 21:08:13 +0100
From: Yans van Horn <y...@n...spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.13)
Gecko/20101207 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.7
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jak dbac o automatyczna skrzynie biegow
References: <ihjos0$rgr$1@inews.gazeta.pl> <ihk054$kk5$1@inews.gazeta.pl>
<4d3dcb01$0$2438$65785112@news.neostrada.pl>
<ihki3l$gfh$1@inews.gazeta.pl>
<4d3de1b3$0$2458$65785112@news.neostrada.pl>
<ihlkrf$2vj$1@news.net.icm.edu.pl>
<4d3eae1d$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
<ihooul$osd$1@inews.gazeta.pl>
<4d40652c$0$2490$65785112@news.neostrada.pl>
<ihpql5$80a$1@inews.gazeta.pl>
<4d407483$0$2437$65785112@news.neostrada.pl>
<ihsggf$p06$1@inews.gazeta.pl>
In-Reply-To: <ihsggf$p06$1@inews.gazeta.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 63
Message-ID: <4d41d098$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.16.130.26
X-Trace: 1296158872 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2485 83.16.130.26:1186
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2346019
[ ukryj nagłówki ]On 2011-01-27 20:19, Kuba (aka cita) wrote:
> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
> news:4d407483$0$2437$65785112@news.neostrada.pl...
>>
>> W jaki sposób odbywa się blokada ? Dowolny bieg można zablokować ?
>> Zależy to od typu skrzyni ?
>> Do czego zmierzam: Czy każdą skrzynię da się przestawić w tryb
>> sekwencyjny ?
>
> 1. w zasadzie każdą, z nielicznymi bardzo starymi konstrukcjami, da sie
> zblokować
Czyli pozycja 1, 2, 3 ? Dobrze rozumiem ?
>> Załóżmy, że chce zrobić aaltonena i muszę wrzucić bieg jeszcze czasie
>> toczenia w przeciwnym kierunku... co wtedy ?
>
> Automat nie jest stworzony do takich ewolucji.
Żaden ?
> Automat to skrzynia do normalnej (dynamicznej czu nie - bez znaczenia)
> jazdy. Nie do ekstrawaganckich udziwnień.
Zmierzam do tego, czy może się od tego spieprzyć, czy po prostu nie
będzie się dało.
>>> Nie wspominam już o tiptronikach, DSG z łopatkami itd...
>>
>> Z łopatkami nie miałęm do czynienia. Zastanawiam się, czy się
>> sprawdzają przy "energicznym" manerwrowaniu... w rajdach jednak
>> używają wajchy z boku (sekwencyjna) albo manuala. Jakiś powód musi
>> tego być.
>
> A co ty z tymi rajdami i piruetami. Do czego Ci samochód?
Szukam odpowiedzi na pytanie, czy automat mógłby być dla mnie.
Samochód ma mi oprócz zastosowań czysto praktycznych dawać również
przyjemność z jazdy. Czyli umożliwiać poszalenie (np. po torze),
> Piszemy o normalnym użytkowaniu samochodu, a nie o sportach ekstremalnych.
Ja od początku piszę o tym, czy automat może się nadać DLA MNIE - czy
spełni MOJE konkretne oczekiwania. Stąd pierwotny mój wniosek, że
automat jednak nie dla mnie. Teraz weryfikuje, czy jest to zdanie słuszne.
>>> Troche gorzej z utrzymaniem wysokiego biegu na niskich obrotach, ale w
>>> Omedze np. mam możliwość ruszenia na III biegu i póki nie przekrocze
>>> 90km/h to skrzynia biegu nie zmieni.
>>
>> Tzn ta blokada o które pisałeś wyżej, nie funkcjonuje wtedy ?
>
> Blokada nie pozwala zmienić skrzyni bieg na wyższy, ale jesli zwolnisz
> za bardzo to zmieni bieg na niższy, zeby obroty nie spadły poniżej
> minimalnych.
Jeśli przez minimalne rozumiesz, obroty biegu jałowego to jest to
zachowanie ok.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 27.01.11 21:43 Karolek
- 27.01.11 23:24 Yans van Horn
- 28.01.11 10:25 RadekNet
- 28.01.11 13:48 Yans van Horn
- 28.01.11 22:14 Kuba \(aka cita\)
- 29.01.11 13:50 Mario
- 29.01.11 13:51 Mario
- 29.01.11 15:49 Kuba \(aka cita\)
- 29.01.11 20:22 Mario
- 30.01.11 12:23 Lew2
- 30.01.11 22:17 RadekNet
- 31.01.11 23:35 Yans van Horn
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-13 256 świadków nie ma racji
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=